christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Προγραμματισμός για τη τριαθλητική χρονιά 2014-2015

Κοιτάζοντας σήμερα τις στατιστικές της ημέρας και τα άρθρα μου που είχαν αναγνωσιμότητα σήμερα στο μπλοκ, έπεσα στον προγραμματισμό μας για φέτος, άρθρο που έγραψα αρχές Αυγούστου, και μιας και μπήκαν και νέα παιδιά καθοδόν, το αναρτώ ξανά:

Το πλάνο της ομάδας μας για τη νέα σεζον.

Κάθε καινούργια χρονιά πάντα ξεκινά με το ετήσιο πλάνο. Αυτό το πλάνο είναι ανάλογα τον αθλητή, τους στόχους του, το επίπεδο δέσμευσης του, το επίπεδο φυσικής του κατάστασης, το τι έκανε τη προηγούμενη χρονιά κλπ.

Σαν ερασιτεχνική ομάδα που είμαστε, δεν μπορώ να ετοιμάζω ένα πρόγραμμα για τον καθένα. Θα συνεχίσω να γράφω το γενικό πλάνο και αναλόγως ο καθένας θα πρέπει να ρυθμίζει το πρόγραμμα του. Αυτά θα τα μιλούμε και μαζί στη προπόνηση, φροντίστε όμως να υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ των τριών αθλημάτων αλλά και του δυναμώματος.

Λόγω ότι έχουμε παιδιά που δεν ξεκίνησαν από την αρχή μαζί μας την προηγούμενη χρονιά, κάτι που συστήνω (για να μην πώ απαιτώ) είναι να έχουν ένα ημερολόγιο προπόνησης και να γράφουν τι έκαναν κάθε μέρα στην προπόνηση.

Μια αλλαγή που θα ήθελα να δοκιμάσουμε να κάνουμε φέτος, είναι να μου στέλνετε κάθε Κυριακή ένα σύντομο μύνημα στο facebook με το τι πραγματικά κάνατε, σε σχέση με το πρόγραμμα που έχω αναρτημένο.

Πιο κάτω είναι ένα παράδειγμα πως θα το ήθελα:

Δευτέρα 1) 50 λεπτά τρέξιμο Ζ2 (Ζώνη 2) αν θέλετε μπορείτε να μου γράφετε και παλμούς πχ μαξ 145, ΜΟ (Μέσος ¨Ορος 124) 2) Κολύμπι 50 λεπτά κύριο μέρος 15 χ 100 σύνολο 2200 μετρα.

Τρίτη  τρεξ. 20 λ. Ζέσταμα, 8 χ 1000 στο 4:15 παλμοί μαξ 175, ΜΟ 168

Τετάρτη …κλπ

Πολύ σημαντικό στοιχείο που πρέπει να μου γράφετε είναι τον συνολικό αριθμό εβδομαδιαίων ωρών, τις επιμέρους ώρες για το κάθε άθλημα καθώς και τα χιλιόμετρα. Π.χ.

Κολύμπι 2.5 ώρες 6 χιλ., Ποδήλατο 7 ώρες 180 χιλ, Τρέξιμο 5 ώρες 55 χιλ, Δυνάμωμα 1:30 ώρα.

Σύνολο ωρών 16

Σε αυτές μετρούν τα πάντα, από χαλαρώματα, αποθεραπεία κλπ, εκτός από τη μη ενεργητική προπόνηση όπως τα τεντώματα.

Αυτό το αφήνω εθελοντικά για τον καθένα. Στο μυαλό μου είναι παράξενο κάποιος να αφιερώνει τόσες ώρες για προπόνηση και να βαριέται ( το δεν έχω ώρα δεν είναι δικαιολογία) να κάτσει 5 λεπτά να το γράψει, κάτι το οποίο θα με βοηθήσει και μένα να δώ ατομικά τον καθένα σας, τα λάθη που μπορεί να κάνετε και το πως θα φέρουμε καλύτερη ισορροπία στο πρόγραμμα σας.

Επ’ ευκαιρίας, στον φίλο μου τον Κυριάκο που θα πάει για μεταπτυχιακό στη Σκωτία να ευχηθώ καλή επιτυχία και καλή περάτωση των σπουδών του, και με αγάπη να του πώ ότι για αυτόν δεν είναι εθελοντικό το report, όπως δεν είναι ούτε για αυτούς που ήδη το κάνουν.

Στο πρόγραμμα μας τώρα.

Αυτή η χρονιά θα ξεκινήσει κάπως παράξενα, αφού οι πιο έμπειροι της παρέας θα λάβουμε μέρος στον αγώνα Half Ironman που θα γίνει στις αγγλικές βάσεις στο Ακρωτήρι στα μέσα του Οκτώβρη.

Μια από τις λόξες μου είναι ότι διαφωνώ να λαμβάνω εγώ ή οι αθλητές μου μέρος σε αγώνες τριάθλου κατά τη χειμερινή περίοδο προετοιμασίας. Αυτό γιατί είτε πάει ο αθλήτής ανέτοιμος, είτε είναι εις βάρος της τόσο σημαντικής χειμερινής προετοιμασίας, κάτι που με μαθηματική ακρίβεια θα του στοιχίσει κατά τη διάρκεια των αγώνων του Καλοκαιριού.

Δεν άλλαξα κάτι στο τρόπο σκέψης μου και έβαλα στο πρόγραμμα μας αυτόν τον αγώνα. Θα τον δούμε καθαρά προπονητικά, σαν μέρος των χιλιομέτρων που έτσι και αλλιώς φορτώνουμε αυτή την περίοδο. Η προπόνηση θα είναι για όλους ή ίδια, απλά όσοι δεν θεωρώ ότι είναι έτοιμοι ακόμα για κάτι τέτοιο και ότι θα τους στοιχίσει για το υπόλοιπο της χρονιάς θα τρέξουν στον ημιμαραθώνιο της Πάφου σε ένα περίπου μήνα.

Υπό συζήτηση για όσους θέλουν να πάνε υπο μορφή σκυτάλης, πάλι όμως σε προπονητικούς και όχι αγωνιστικούς ρυθμούς.

Ακολουθώντας την συνταγή των τελευταίων χρόνων, στόχος είναι πριν μπούμε στην τριαθλητική σεζόν να τρέξουμε 2 ημιμαραθώνιους.

Εκτός απροόπτου θα έχουμε τρέξει ήδη από ένα, είτε στα πλαίσια του Half Ironman, είτε στον αγώνα της Πάφου τον Νοέβριο. Ο δεύτερος μας θα είναι ο αγώνας την τελευταία Κυριακή του Γεννάρη, ο οποίος μας φέρνει και στο τέλος της χειμερινής περιόδου και του φορτώματος.

Στη συνέχεια θα αλλάξει η προπόνηση μας. Θα μειωθούν κάπως τα χιλιόμετρα και θα αυξηθούν οι προπονήσεις με ψηλότερες εντάσεις.

Ιδανικά θα είναι αν γίνει κάποιος αγώνας διάθλου κάπου στα τέλη Φεβρουαρίου, όπου θα πάμε να λάβουμε μέρος. Αν δεν οργανώσει η Ομοσπονδία μας ή οι αγγλικές βάσεις θα κάνουμε μόνοι μας υπο μορφή τεστ.

Τέλη Μαρτίου θα είναι ο τελευταίος αγώνας δρόμου που λαμβάνουμε μέρος, αυτός των 10 χιλιομέτρων, και επειδή υπάρχει αγώνας τόσο στη Λεμεσό όσο και στη Πάφο θα το αφήσω στη κρίση και στην επιλογή του καθένα που θα πάει.

Απρίλη πλέον θα ξεκινήσουν οι αγώνες τριάθλου, όπου και θα κάνουμε το φορμάρισμα μας αναλόγως του πότε ακριβώς θα είναι.

Για τα παιδιά της ομάδας μας που τρέχουν και για το ΓΣΠ στους Παγκύπριους αγώνες στίβου, θα δούμε πότε είναι οι αγώνες τους σε σχέση με τους αγώνες τριάθλου και θα χειριστούμε το φορμάρισμα αναλόγως.

Εννοείτε ότι τα πλάνα αλλάζουν αναλόγως καταστάσεων, αυτό είναι κάτι σαν προσχέδιο, όταν ανακοινωθούν ακριβώς οι ημερομηνίες θα ρυθμίσω αναλόγως και τις προπονήσεις.

Θα ξεκινήσουμε τη νέα σεζον την τελευταία βδομάδα του Αυγούστου, και ο πρώτος μεσόκυκλος θα είναι 3 βδομάδες φόρτωμα μια αποκατάσταση. Ο δεύτερος θα είναι 2 βδομάδες φόρτωμα, μια αποκατάσταση και ο αγώνας Half Ironman. Απο εκεί και πέρα θα κάνουμε ανάλογα κύκλους 3 ή 4 βδομάδων, δεν μπορώ να ξέρω ακριβώς από τώρα. Πιο κάτω το γενικό πλάνο των 2 πρώτων μεσίκυκλων:

25.8 – 14.9 φόρτωμα, κάθε βδομάδα περίπου 10% περισσότερος όγκος από την προηγούμενη.

15 -21.9 αποκατάσταση

22.9 – 5.10 φόρτωμα, η πρώτη βδομάδα ξεκινά στον όγκο που έμεινε η τελευταία του προηγούμενου φορτώματος, η δεύτερη 10% περισσότερο.

5.10 – 12.10.2014 αποκατάσταση και αγώνας Half Ironman πάντα στα πλαίσια της προετοιμασίας.

Δεν χρειάζονται περισσότερες λεπτομέρειες για την ώρα,  αυτό θα είναι το γενικό μας πλάνο, μένει η λεπτομέρεια της εκτέλεσης του.

Κάποια σημεία που θα ήθελα να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή από την αρχή:

1) Στόχοι. Προσέξτε να βάλετε λογικούς και πραγματοποιήσιμους στόχους. Ελάτε κοντά αν θέλετε να το συζητήσουμε, υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό μας και υπερβολικά υψηλοί στόχοι συχνά φέρνουν απαγοητεύσεις.

2) Μην χάσετε τον ενθουσιασμό σας, ούτε και τη μεγαλύτερη εικόνα αυτού που κάνουμε και ζούμε.

Φροντίστε πρώτα από όλα να απολαμβάνετε αυτό που κάνετε καθημερινά στη προπόνηση σας, για να σας γίνει βίωμα και τρόπος ζωής. Δεν μου λέει απολύτως τίποτε κάποιος να είναι σουπερ αθλητής για 2-3 χρόνια και μετά να σταματήσει να αθλείται, και αν μιλάμε για μέλος της ομάδας μας θα το θεωρήσω και προσωπική μου αποτυχία.

Το είδαμε δυστυχώς πολλές φορές στον αθλητισμό, η επανάληψη (αν και η μητέρα της μάθησης) φέρνει πολλές φορές βαρεμάρα. Το σημείο κλειδί που βλέπουμε άτομα να απομακρύνονται από την παρέα είναι όταν αλλάξει η ώρα και οι πρωινές μας προπονήσεις θα ξεκινούν και συχνά θα τελειώνουν πριν ξημερώσει καλά-καλά. Μην δεσμεύσετε τον εαυτό σας να κάνει κάτι αν δεν είσαστε σίγουροι. Είναι κρίμα να απαγοητευτείτε για κάτι τέτοιο. Αν σας βολεύει να ξυπνάτε 2 πρωινά μόνο, βάλτε στόχο να έρχεστε αυτά τα δύο, μην πείτε θα έρχεστε κάθε μέρα. Βρείτε όμως λύση για τις υπόλοιπες σας προπονήσεις, που και πότε θα γίνονται.

3) Με το Χριστάκη δίνουμε ιδιαίτερη βάση στην Σαββατιάτικη μας προπόνηση τρεξίματος στο βουνό. Απο εκείνη ξεκινά ο προγραμματισμός της βδομάδας, και είναι η προπόνηση που δεν πρέπει να χάνεται.

4) Ήδη το εμπεδώσατε αλλά καλώς κακού το αναφέρω, οι προπονήσεις ξεκινούν ακριβώς στην ώρα τους.

Αυτά για την ώρα, καλή ξεκούραση και ραντεβού στις 25.8.team

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: