christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Τεντώματα, ρολάρισμα και αυτομασάζ

Το ερχόμενο Σάββατο, όπως το μιλήσαμε και μαζί, ραντεβού στο γυμναστήριο του Χριστάκη η ώρα 4, για να κάνουμε μαζί μια χαλαρωτική προπόνηση με τεντώματα, ρολάρισμα και αυτομασαζ.

Η αποκατάσταση για τους αθλητές, τολμώ να πώ είναι ίσης αξίας με την προπόνηση. Εκτός από την προγραμματισμένη από τον προπονητή αποκατάσταση μέσα στον προπονητικό μεσόκυκλο, όπου για κάποιες μέρες υπάρχει μειωμένη προπόνηση, ο αθλητής πρέπει και από μόνος του να βοηθά τον οργανισμό του και τους μύες του να επανέρχονται και να χαλαρώνουν, αποφεύγοντας έτσι τους τραυματισμούς.

Κάθε μια απο τις πιο πάνω,  ας τις χαρακτηρίσω «τεχνικές αυτοθεραπείας», αποτελεί από μόνη της μια ολοκληρωμένη μέθοδο που ήδη χρησημοποιείται για τον σκοπό αυτό.

Ακομα καλύτερα αποτελέσματα μπορεί να έχει κάποιος αθλητής, αν συνδιάσει αυτές τις τρείς μεθόδους.

Θα πρέπει να φέρετε μαζί σας μια μεγάλη πετσέτα,foam roller ένα foam roller και baby oil. Στρώματα έχει στο γυμναστήριο, αλλά αν θέλετε φέρτε το δικό σας.  Βάλτε φόρμες, και από κάτω αν θα φοράτε μακρυά φόρμα να έχετε κοντό παντελονάκι.

Θα κάνουμε περίπου μιά ώρα, και θα την χωρίσουμε σε τρία μέρη: 20 λεπτά τεντώματα (stretching), 20 λεπτά ρολάρισμα και 20 λεπτά αυτομασσάζ.

Θα γραψω περιληπτικά το πρόγραμμα, αφού στόχος είναι να το μάθετε και να το εφαρμόζετε μόνοι σας, είτε ολοκληρωμένα έιτε μέρος του.

Στα τεντώματα θα κάνουμε για 20 περίπου λεπτά, τις βασικές ασκήσεις ποδιών, κάποιες για το κορμό και κάποιες για τα χέρια.

Το stretching, πριν τυποποιηθεί σαν ολοκληρωμένη μορφή προπόνησης, αποτελούσε και αποτελεί μια φυσιολογική και ενστικτώδης κίνηση, όχι μόνο των ανθρώπων αλλά και αρκετών μελών του ζωϊκού βασίλειου.  Το γνωστό «πόκνιασμα» για παράδειγμα όπως λέμε στα κυπριακά, η κίνηση δηλαδή που συνοδεύουμε το χασμουρητό, είναι  stretching.

Δεν είναι απαραίτητο κάθε φορά να γίνονται οι ίδιες ασκήσεις. Ένα δείγμα βασικών ασκήσεων μπορείτε να δείτε πιο πάνω.

Στη συνέχεια, θα δουλέψουμε με το ρολλερ μας.

Το foam roller είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να μπορούμε μόνοι μας να «δουλεύουμε» στους μεγάλους μύες τους σώματος μας, ειδικά μετά από δύσκολες προπονήσεις.

Είναι πολύ απλό στη χρήση, απλά το βάζετε στο πάτωμα και βάζετε πάνω την περιοχή που θέλετε να δουλέψετε. Μετά «ρολάρετε» το σώμα σας μπρος-πίσω, βάζοντας αναλόγως το σωματικό βάρος που χρειάζεται. Αν εντοπισετε κάποιο σημείο το οποίο έχει ιδιαίτερη ευαισθησία (αν θα εντοπίσετε λέει!) καλό θα ήταν να σταματήσετε για λίγο πάνω από εκείνο το σημείο, αφήνοντας χρόνο στο σώμα σας να χαλαρώσει και να συνηθίσει. Αυτό συμβαίνει και στο πονεμένο σημείο, μειώνοντας έτσι σιγά-σιγά τον πόνο στη περιοχή.

Είναι σημαντικό να βρείτε ακριβώς το σημείο όπου πιέζετε το σώμα σας μεν λίγο πιο πάνω απο το συνηθισμένο του όριο, αλλά από την άλλη να μην κάνετε υπερβολές που μπορεί στο τέλος να βλάψουν αντί να κάνουν καλό.

foam-roller-exercises

Θα κάνουμε πάλι 20 λεπτά, τις διάφορες βασικές ασκήσεις των ποδιών και της πλάτης, 2-3 λεπτά την κάθε περιοχή.  Πιο πάνω οι ασκήσεις αυτές.

Τέλος, μετά τα τεντώματα και το ρολάρισμα, θα κάνουμε αυτομασσάζ.

Αυτομασσάζ μπορεί κάποιος να κάνει καθημερινά πολλές φορές χωρίς να το καταλαμβαίνει. Κλασσικό παράδειγμα είναι η κίνηση που κάνουν όσοι φορούν πολλές ώρες γυαλιά μυωπίας, όταν βγάζουν κάθε τόσο τα γυαλιά τους και τρίβουν το πάνω μέρος της μύτης τους, εκεί που ακουμπούν τα γυαλιά.

Πάλι θα κάνουμε 20 λεπτά, και θα δουλέψουμε τις τρείς μεγάλες μυίκές ομάδες των ποδιών, τους τετρακέφαλους, τους δικέφαλους και τους γαστροκνήμιους. Αυτο το μασσάζ, σε πιο μικρή έκταση (3-4 λεπτά και τα δύο πόδια), μπορεί άνετα να γίνει και κατά τη διάρκεια του μπάνιου, καθώς κάθεστε στη μπανιέρα με το σαπούνι.

Πιο πάνω κάποιες εικόνες για να πάρετε μια ιδέα, θα πούμε περισσότερες λεπτομέρειες το Σάββατο.

Θυμηθείτε να φέρετε ο καθένας τα υλικά που χρειάζονται, και φροντίστε να το βάλετε επίσημα στο πρόγραμμα σας, αν όχι ολόκληρο τουλάχιστον μέρος του.

Ευχαριστίες στο φίλο Χριστάκη Χριστοφή για την ευγενή παραχώρηση της αίθουσας του γυμναστηρίου του.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: