christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Κολύμβηση Τριάθλου: Χρησιμοποιώντας σωστά τη στολή σας

Ένα «όπλο» στο οπλοστάσιο των τριαθλητών, ειδικά όσων υστερούν στη κολύμβηση, είναι η στολή (wet suit).

Για να κερδίσει όμως κάποιος πλεονέκτημα χρησιμοποιώντας αυτό το όπλο, ανεξάρτητα από το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται στο κολύμπι,  θα πρέπει να μάθει να το χρησιμοποιεί σωστά.

Τα βασικά πλεονεκτήματα της κολύμβησης με στολή, είναι ότι αυξάνει την πλευστότητα στο νερό, αυξάνει το γλίστρημα, ενώ κρατά τον κολυμβητή ζεστό. Από την άλλη μειονεκτήματα της στολής, αναλόγως βέβαια και της ποιότητας της, είναι ότι μπορεί να μειωθεί το εύρος της κίνησης, ειδικά στους ώμους και στους αγκώνες, το » γενικό στένεμα» που μπορεί να νοιώθει ο αθλητής  και που μπορεί να επηρεάσει τις αναπνευστικές του κινήσεις, ενώ οι πιο προχωρημένοι κολυμβητές χάνουν τη λεγόμενη «αίσθηση του νερού» (ψιλά γράμματα για τύπους σαν εμένα). Επίσης, λόγω της πλευστότητας της, η στολή χαλά την ισορροπία στο νερό σε κολυμβητές που ήδη έχουν μια σωστή θέση (επίσης ψιλά γράμματα), ανεβάζοντας τα πόδια τους πιο πάνω από ότι πρέπει.

Κατ΄ακρίβεια, αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό της στολής, δηλαδή η αύξηση πλευστότητας στον κολυμβητή που τη φορά, για κάποιους θεωρείται πλεονέκτημα, ανώ για κάποιους άλλους μειονέκτημα.

Σε κολυμβητές σαν εμένα, που όσο και αν προσπαθήσουν τα πόδια αλλά και το χαμηλό μέρος του κορμού τους βυθίζεται πιο κάτω από το άνω μέρος του σώματος δημιουργώντας μεγάλη αντίσταση στο νερό, φορώντας τη στολή βοηθά να έχουν μια σωστή θέση στο νερό. Το αντίθετο όμως, όπως ανάφερα πιο πάνω συμβαίνει σε κολυμβητές με σωστή τεχνική και σωστή στάση στο νερό. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η στολή ανεβάζει τα πόδια τους πάνω από το σημείο που ήταν συνηθισμένοι, επηρεάζοντας αρνητικά το κλώτσημα τους.

Υπάρχουν κάποιες απλές λύσεις για να διορθωθούν τα όποια μειονεκτήματα, και να κερδίσετε όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί να σας δώσει η στολή στο κολύμπι σας.

α) Πιο σημαντικό είναι να βεβαιωθείτε ότι θα πάρετε το σωστο μέγεθος στολής. Στολές μέσω ίντερνετ, μπορεί να μην εφαρμόζουν τελικά σωστά, και να σας δημιουργήσουν προβλήματα στην εφαρμογή και κατά συνέπεια στον αγώνα.

β) Το επόμενο, όσο και αν φαίνετε απλό, πολύ λίγους συναθλητές μου βλέπω να το εφαρμόζουν. Δεν είναι άλλο από το να βεβαιωθείτε ότι φορέσατε σωστά τη στολή, και ότι εφάρμοσε σωστά στο σώμα σας. Πάρτε τον χρόνο σας πριν το αγώνα να την φορέσετε όπως πρέπει. Φροντίστε να την τραβήξετε όσο ψηλά πάει, ενώ προσπαθήστε να τη χαλαρώσετε στο σημείο των ώμων.  Μπορείτε να ζητήσετε από κάποιον συναθλητή σας να σας βοηθήσει, ειδικά με κάποιον που προπονιέστε μαζί και έχετε δοκιμάσει ξανά να βοηθήσετε ο ένας τον άλλο με τη στολή.

Το πιο κάτω βίντεο δείχνει ακριβώς πως πρέπει να φοριέται η στολή, και στο οποίο πιστεύω και έμπειροι αθλητές θα δουν λεπτομέρειες που δεν έδιναν σημασία πριν (ισχύει και για μένα).

γ) Δουλέψτε μαζί με τη στολή, όχι εναντίον της. Υπάρχουν τρείς βασικές παραμέτροι, τις οποίες μπορείτε να δοκιμάσετε να αλλάξετε όσο αφορά την τεχνική σας στο κολύμπι, αναλόγως αν φοράτε στολή ή όχι.

Με τη στολή:

1. Δοκιμάστε να κλωτσάτε τα πόδια πιο σιγά (όχι όμως καθόλου). Κλωτσώντας δυνατά με στολή, απλά ανεβάζετε τα πόδια σας ακόμα πιο ψηλά στην επιφάνεια αλλά δεν κερδίζετε κάτι σε θέμα προώθησης, απλά τα κουράζετε άδικα και ανεβάζετε τους παλμούς ακόμα πιο ψηλά.

Απο την άλλη, αν δεν κλωτσάτε καθόλου και απλά τα σέρνετε από πίσω, επηρεάζετε αρνητικά την περιστροφή του σώματος κουράζοντας έτσι περισσότερο τα χέρια και τους ώμους. Επίσης, αν και αρκετοί νομίζουν ότι δεν κλωτσούν καθόλου, στην πραγματικότητα κάνουν ένα μεγάλο ψαλίδισμα κατά τη διάρκεια της αναπνοής, χαλώντας την υδροδυναμική θέση και δημιουργώντας μεγαλύτερη αντίσταση στο νερό.

2. Δοκιμάστε την επαναφορά του χεριού έξω από το νερό να την κάνετε με κάπως πιο τεντωμένο χέρι από ότι την κάνετε αν κολυμπάτε χωρίς στολή. Αν και υπάρχουν μεγάλες διαφορές στη ποιότητα μεταξύ στολών, το λεγόμενο high elbowhigh elbow (φωτογραφία)  στο οποίο τα δάκτυλα του χεριού κατά την επαναφορά περνούν πολύ κοντά από την επιφάνεια του νερού και κάτω από τη μασχάλη θα κουράσει αρκετά γρήγορα τους ώμους σας και θα επηρεάσει τον ρυθμό σας.  Πιο κάτω στη φωτογραφία από αγώνα τριάθλου, οι εικονιζόμενοι χρησιμοποιούν τη τεχνική επαναφοράς του χεριού με λιγότερο λύγισμα στον αγκώνα triathlon-swim2

3) Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε να μειώσετε τον αριθμό χεριών σας ανα λεπτό, αυξάνοντας συγχρόνως το γλίστρημα και το μήκος της χεριάς σας.

Αυτό, για να γίνει χωρίς στολή πρέπει ο κολυμβητής να έχει άριστη θέση στο νερό και να ξέρει να κλωτσά σωστά τα πόδια του. Με στολή όμως, η οποία εκτός του ότι «βάζει» τον αδύνατο κολυμβητή σε σωστή θέση στο νερό, αυξάνει και το γλίστρημα, μπορεί να γίνει πολύ αποδοτικά και από πιο αδύνατους κολυμβητές.

Αν μιλήσω για τον εαυτό μου, γρήγορα συνειδητοποίησα ότι δεν το έχω το κολύμπι, όσο και αν κτυπιούμαι στην πισίνα. Ναι έκανα αρκετή βελτίωση τόσο καιρό που ασχολούμαι (20ετια και βάλε) αλλά δεν με λες και κολυμβητή.

Με στολή όμως γίνομαι πολύ πιο αποδοτικός, και στα 1500 μέτρα η διαφορά μου αν κολυμπήσω με στολή ή χωρίς στολή φτάνει αρκετές φορές τα 10 περίπου λεπτά!

Συμβουλή μου είναι να δοκιμάσετε τα πιο πάνω τρυκ, αν σας βολεύουν κρατήστε τα αν όχι μείνετε στο στυλ που σας βολεύει. Επίσης, χρησιμοποιείτε την στολή 1-2 φορές το μήνα εκτος αγωνιστικής περιόδου, και όσο κοντεύουν οι αγώνες τουλάχιστον μια φορά τη βδομάδα. Αν δεν έχετε εύκολη πρόσβαση στη θάλασσα, βάλτε την στη πισίνα και δουλέψτε μαζί της έστω για 10-15 λεπτά, (δεν αντέχεται περισσότερο σε θερμαινόμενη πισίνα), βγάλτε την και συνεχίστε χωρίς αυτήν.

Όπως έγραψα και πιο πριν,

Δουλέψτε μαζί με τη στολή, όχι εναντίον της.

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: