christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Πρόγραμμα για Τρίαθλο 15 – 21.9.2014

Βδομάδα Αποκατάστασης

Μετά από 3 απολαυστικές βδομαδούλες, με αξιόλογη δουλειά και φόρτωμα χιλιομέτρων για τον καθένα μας, επιβάλλεται να ξεκουραστούμε και να βοηθήσουμε το σώμα μας να απορροφήσει τις προσαρμογές που έκανε.

Ένα μεγάλο πρόβλημα συνήθως για τους προπονητές, είναι να πρέπει να πείσουν τους αθλητές τους για το πόσο σημαντική είναι η αποκατάσταση, και το πόσο αναπόσπαστο κομμάτι είναι για κάθε προπονητικό πρόγραμμα.we are all crazy

Οι πιο παλιοί της ομάδας κατάλαβαν την αξία της και την τηρούν με ευλάβεια, το ίδιο αναμένω και απο τους κανούργιους.

Κάποια σχόλια μου για τον μεσόκυκλο που πέρασε:

1) Με μεγάλη μου χαρά βλέπω την ομάδα να μεγαλώνει συνεχώς, όχι μόνο με τριαθλητές αλλά και με «καθαρόαιμους» δρομείς ή ποδηλάτες. Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί τα νέα παιδιά ενσωματώθηκαν αμέσως στον τρόπο σκέψης και στις ιδιομορφίες μας (μου κατ’ ακρίβεια!).

2) Είχαμε δύο μικροτραυματισμούς, και οι δύο οφείλονται 100% στον ενθουσιασμό των παιδιών, που όμως είναι και μάθημα ότι δεν είναι πάντα ο καλύτερος οδηγός.

Κάθε προπόνηση κτίζει την επόμενη. Αν χαθούν κάποιες προπονήσεις για τον οποιονδήποτε λόγο, δεν μπαίνουμε κατ’ ευθειαν στο πρόγραμμα που κάνουν οι υπόλοιποι, κάνουμε λιγότερα μέχρι να επανέλθουμε, όσο καλά και αν νοιώθουμε.

Απο την άλλη, το σώμα μας έχει και κάποια όρια, ακούστε το, μην κάνετε υπερβολές με τις ώρες προπόνησης σας.

3) Μου άρεσαν πολύ τα report σας την περασμένη βδομάδα. Με τον τρόπο που τα στείλατε, πολύ εύκολα πλέον μπορώ να παρακολουθώ τι ακριβώς κάνετε και συγχρόνως να σας στέλνω αν χρειάζεται τα σχόλια μου. Ενα γενικό σχόλιο είναι ότι κάποιοι δεν δίνετε αρκετή σημασία στην προπόνηση δύναμης.

4) Στην προπονητική υπάρχει μια έκφραση που λέει «γράφε τα προγράμματα σου με μολύβι, για να μπορείς να τα σβήνεις πιο εύκολα». Όντως, το πρόγραμμα δεν είναι Ευαγγέλιο, κάθε προπονητής μπορεί να αποφασίσει ανα πάσα στιγμή να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που είχε αρχικά προγραμματισμένο. Τις αλλαγές αυτές, συνήθως οι αθλητές δεν τις γνωρίζουν καν, αφού δεν ξέρουν από πριν τι θα κάνουν, απλά τους ανακοινώνει ο προπονητής στην προπόνηση το πρόγραμμα της ημέρας. Αυτό είναι και το μειονέκτημα του να έχετε το πρόγραμμα μια βδομάδα πριν.

Αν και δεν το κάνω συχνά, αν διαπιστώσω κατα τη διάρκεια της βδομάδας ότι πρέπει να αλλάξω κάτι στο πρόγραμμα, όπως συνέβηκε αυτή τη βδομάδα, δεν έχω τρόπο να επικοινωνήσω με όλους για να ενημερώσω. Θα το διορθώνω στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα, για αυτό πριν την προπόνηση καλώς κακού ρίχνετε του μια ματιά.

Λέγοντας «βδομάδα αποκατάστασης», ουσιαστικά μιλώ για 5 μέρες, Δευτέρα – Παρασκευή με αρκετά μειωμένες τις ώρες προπόνησης και τα χιλιόμετρα.

Από το Σάββατο θα εγκαινιάσουμε και τη ζώνη παλμών 4 στο τρέξιμο, την οποία και θα ενσωματώσουμε πλέον στο πρόγραμμα μας με τον νέο μεσόκυκλο.

Όσα παιδιά θα πάμε στο Half Ironman θα κάνουμε 2 βδομάδες προπόνηση, μια αποκατάσταση και τον αγώνα (σε προποντική μορφή πάντα), και ξανά αποκατάσταση για λίγες μέρες,  ενώ οι υπόλοιποι θα κάνουν 3 βδομάδες προπόνηση και μια αποκατάσταση, έτσι για να ακολουθήσουμε μαζί τον κύκλο.

Μεταξύ 7 – 14 ώρες, αναλόγως πόσες ώρες προπόνησης είχε ο καθένας την περασμένη βδομάδα.

Δευτέρα

Πλήρη ξεκούραση

Τρίτη

1) 5:30 English School 30 λεπτά τρέξιμο ζώνη 2, 30 λεπτά το τελευταίο πρόγραμμα δρομικών που κάνουμε μαζί για φέτος. 10 λεπτά αποθεραπεία όσοι έχουν χρόνο, χωρίς παπούτσια.

2) Προαιρετικά κολύμπι μέχρι 30 λεπτά, χωρίς ψηλές εντάσεις

Τετάρτη

1) Ποδηλασία 1:30 ώρα ότι ώρα σας βολεύει, ελαφριές ταχύτητες και γρήγορες περιστροφές, ζώνη 2.

2) Κολύμπι μέχρι 1 ώρα

Πέμπτη

1) 5:15 English School μαζευόμαστε και 5:20 φεύγουμε για 1:20 στον πεζόδρομο, αυστηρώς ζώνη 2.

2) Θελουμε ακόμα μια προπόνηση κολύμβησης. Βάλτε την ή σήμερα ή την Παρασκευή, όχι όμως και τις δύο μέρες.

Παρασκευή

1) Το ίδιο πρόγραμμα με την περασμένη Παρασκευή. Πάει ο καθένας ότι ώρα θέλει στη πίστα του Λόγου (εγώ και ο Φοίβος την περασμένη Παρασκευή είμασταν εκεί η ώρα 5) για ζέσταμα, και η ώρα 5:45 μαζευόμαστε και κάνουμε 10 στροφές (21 χιλιόμετρα) στη ζώνη 3. Αν έχετε χρόνο μπορείτε να συνεχίσετε μετά πιο χαλαρά, καλο θα ήταν να κάνετε συνολικά γύρω στα 40 χιλιόμετρα, κάτι που θα χρειαστεί περίπου 1:30 ώρα.

2) Δυνάμωμα μέχρι 50 λεπτά. Εβαλα μόνο μια προπόνηση δύναμης αυτή τη βδομάδα, μπορείτε όμως αν θέλετε να δουλεύετε και κάποιες άλλες μέρες τις ασκήσεις κορμού.

Σάββατο

5:40 από εκδρομικό χώρο. Ξεκινάμε τρέξιμο-ζέσταμα ανάποδα, στην κατηφόρα, για περίπου στα 15-20 λεπτά, γυρίζουμε και ξεκινάμε από τον εκδρομικό χώρο γρήγορο ανέβασμα μέχρι το Σταυρό, ζώνη 3 με 4, δηλαδή μέχρι το 90% του μέγιστου αριθμού παλμών. Αν οι πρώτοι που θα φτάσουν εκεί δεν έχουν συμπληρώσει 40 λεπτά, συνεχίζουν μέχρι να τα συμπληρώσουν, το αντίθετο όμως δεν ισχύει, οι υπόλοιποι έστω και αν περάσουν τα 40 λεπτά συνεχίζουν την προσπάθεια τους μέχρι το συγκεκριμένο σημείο. Επιστροφή από το χωματόδρομο.

Όσοι θέλουν μετά τον τερματισμό, φέρτε μαγιώ και πάμεμε τα αυτοκίνητα (περίπου 10 λεπτά οδήγημα) για ένα μπανάκι στη λίμνη του ορυχείου. Περισσότερα σε αυτό το άρθρο.

Κυριακή

6 από Αγρότη με τα ποδήλατα μας για τη πίστα της Ποταμιάς, Ρυθμίστε τα για ταχύτητα όχι για ανήφορα, και όσοι έχετε ποδήλατα χρονομέτρου φέρτε τα. Θα πάμε φρόνιμα πρώτα μέχρι τη στροφή στο γεφυράκι όπου μαζεύτηκαν πολλές πέτρες να τις καθαρίσουμε, στροφη με χαλικιαθα κάνουμε ένα γύρο για να δούμε αν υπάρχουν αλλα προβλήματα, και θα ξεκινήσουμε μετά για 4 γύρους όσο γρήγορα θέλει ο καθένας. Στόχος είναι να βρεί ο καθένας τον ρυθμό του για τον επερχόμενο αγώνα 90 χιλιομέτρων.

Μην παρασύρεστε από το τι κάνουν οι άλλοι ή ποιοί σας προσπερνούν. Υπολογίζω ότι όλοι θα κινούμαστε περίπου στη ζώνη παλμών 3 και στα ανηφορικά κομμάτια 4. Φυλάξτε τις δυνάμεις σας γιατί 4 γυροί είναι 50 χιλιόμετρα περίπου.

Δεν υπάρχει πρόβλημα αν τα παιδιά που ασχολούνται μονο με ποδηλασία, ή αυτοί που δεν θα πάνε στον αγώνα ή θα πάνε υπο μορφή σκυτάλης θέλουν να πάνε πιο γρήγορα όλο το κομμάτι ή μέρος του, ισχύει αυτό που γράφω πιο πάνω, ο καθένας κοιτάζει τον δικό του ρυθμό.

Οι 4 γύροι υπολογίζω να πάρουν περίπου 1:20 – 1:30, ενω συνολικά υπολογίζω να μας πάρει περίπου 3-3:30 ώρες, και θα είναι κάπου 90 χιλιόμετρα. Κάποιοι μπορούν να κάνουν 3 γύρους και αν θέλουν να περιμένουν να επιστρέψουμε μαζί, όσοι βιάζονται μπορούν μόλις τελειώνουν να ξεκινούν για επιστροφή.

Τελικά θα γλιτώσουμε το καψόνι και το σκούπισμα της διαδρομής, γιατί οι ελλαδίτες της παρέας Διαμαντής και Δάρρας, πήγαν χωρίς να μας πουν τίποτα την Δευτέρα το απόγευμα και την σκούπισαν. Μπράβο ρε παιδιά, ευχαριστούμε πολύ!  darras 1diamantis - darras 1diamantis - darras 2diamantis-darras 3

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: