christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Εκστρατεία διάγνωσης και πρόληψης του κακοήθους μελανώματος

Αν και ξεφεύγω από την καθαρά αθλητική θεματολογία μου, θεωρώ ότι το θέμα του κακοήθους μελανώματος και του καρκίνου του δέρματος μας αφορά όλους.  Μας αφορά άμεσα μάλιστα, αφού σαν τριαθλητές, ποδηλάτες δρομείς ή κολυμβητές περνούμε αρκετές ώρες κάτω από τον ιδιαίτερα επικίνδυνο μεσογειακό ήλιο.

Εκτός από το γεγονός ότι έχασα την μητέρα μου απο καρκίνο, για πάντα θα έχω στη μνήμη μου το εξής περιστατικό που έτυχε σε συναθλητή μου, και που με την άδεια του το δημοσιεύω (φίλε μάγκα σε ευχαριστώ πολύ) με σκοπό έστω την ευαισθητοποίηση μας.

Πριν κάποια χρόνια λοιπόν, κατά τη διάρκεια προετοιμασίας των ποδηλάτων μας στο χώρο αλλαγών ενός αγώνα τριάθλου, κάποιος συναθλητής μου που είχε την ίδια σέλλα με μένα μου είπε: « Φίλε, ωραία η σέλλα, αλλά για κάποιο λόγο με ενοχλεί στον κάβαλο όταν σκύβω χαμηλά στο τιμόνι».

Ομολογώ ότι κατά τη διάρκεια του ζεστάματος και της προετοιμασίας πριν τον αγώνα είμαι τελείως αντικοινωνικός. Κλείνομαι τελείως στον εαυτό μου και αποφεύγω να μιλώ ακόμα και με τα παιδιά της ομάδας μου.

Δεν ξέρω τι φώτιση είχα την συγκεκριμένη στιγμή, θα μπορούσα να σκεφτώ χίλιες άλλες τεχνικές λεπτομέρεις να του αναφέρω (π.χ. χαμήλωμα της σέλλας) αλλά αμέσως του απάντησα: « Φίλε, σε παρακαλώ, μετά τον αγώνα να πάεις αμέσως σε γιατρό να σε κοιτάξει, ποτέ δεν ξέρεις και ποτέ δεν παίζεις με την υγεία σου».

Τέλειωσε ο αγώνας, ξέχασα τελείως το περιστατικό, μέχρι που είδα το φίλο μου τέσσερεις μήνες μετά, σε κάποιον άλλο αγώνα.

«Χρίστο θέλω να σε ευχαριστήσω, μπορεί να μου έσωσες τη ζωή».

«Τι λες;» του λέω.

«Θυμάσαι που σου έλεγα ότι με ενοχλούσε η σέλλα και μου είπες να πάω σε γιατρό; Καρκίνος φίλε, τον οποίο προλάβαμε πριν προχωρήσει.»

Δοξα το Θεό, ο φίλος μας πάει πολύ καλά, και το γεγονός που τον κάνει άξιο θαυμασμού είναι ότι δεν έχασε ούτε ένα αγώνα, ακόμα και όταν έκανε τις θεραπείες του!

Στο θεμα μας.

Τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται συνεχώς μία σημαντική αύξηση στη διάγνωση νέων κρουσμάτων καρκίνου του δέρματος, με το μελάνωμα να αποτελεί άμεσο κίνδυνο ακόμη και για την ίδια τη ζωή. Κύριες αιτίες του φαινομένου και της μεγάλης αύξησης που παρατηρείται, είναι η υπέρμετρη έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία και οι περιβαλλοντικές μεταβολές που έχουν κάνει το κακοήθες μελάνωμα ως ένα από τα ταχύτερα εξαπλωνόμενα κακοήθη νεοπλάσματα στον άνθρωπο. Παρ’ όλα αυτά, η επιμόρφωση και συνεπώς η ικανότητα για  έγκαιρη ανίχνευση του μελανώματος μπορούν να συμβάλουν στην σωστή θεραπεία της νόσου.

Το 90% των μελανωμάτων, αν διαγνωστούν έγκαιρα, μπορούν να θεραπευτούν.  Στο πλαίσιο της ενημέρωσης του κοινού, η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Δερματολογίας και Αφροδισιολογίας (EADV), οργανώνει από το 2000 και κάθε χρόνο, την «Ευρωπαϊκή Ημέρα Μελανώματος» σε 30 χώρες της Ευρώπης.

Τόσο η Δερματολογική και Αφροδισιολογική Εταιρεία Κύπρου, όσο και η Ελληνική Δερματολογική & Αφροδισιολογική Εταιρεία διοργανώνουν αντιστοιχες ημέρες μελανώματος, προσφέροντας δωρεάν εξέταση για ύποπτα μελανώματα σε όποιον ενδιαφέρεται.

Στην Κύπρο αυτό θα γίνεται από όλους τους δερματολόγους την 5.5.2014, κατόπιν ραντεβού.evromelanoma2

Στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 5-9.5.2014, δερματολόγοι της ΕΔΑΕ σε όλη τη χώρα θα δέχονται στα ιατρεία τους και σε νοσοκομειακά ιδρύματα το κοινό και θα εξετάζουν δωρεάν για πιθανό μελάνωμα ή άλλη μορφή καρκίνου του δέρματος. Όσοι επιθυμούν να εξεταστούν μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα www.myskincheck.gr και να αναζητήσουν τη λίστα με τους συμμετέχοντες δερματολόγους για να κλείσουν ραντεβού.

Σχολιάστε

