christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Το κίνητρο του προπονητή

Πρόσφατα, σε μια συζήτηση που είχα με κάποιον αθλητή μου, έθεσα στον εαυτό μου το ερώτημα:

Τι κίνητρο έχω να γυμνάζω τόσο κόσμο αφιλοκερδώς, να επιμένω για την αθλητική τους πρόοδο, και γενικά να είμαι τόσο πολύ συναισθηματικά δεμένος με τους αθλητές μου και την πορεία τους;

Γιατί να παίρνω τόσο προσωπικά κάποια ζητήματα;

Την απάντηση μου την έδωσε μια επιστολή, την οποία έστειλα πριν 3 περίπου χρόνια στην Κυπριακή Ομοσπονδία Τριάθλου μετά τον τελευταίο αγώνα όπου συμμετείχα σαν μέλος της εθνικής ομάδας τριάθλου:

Me

To Cyprus Triathlon Federation

 Jun 22, 2011
Αγαπητοί φίλοι και συναθλητές,
Επικοινωνώ μαζί σας τώρα που τελείωσαν οι σοβαροί μας αγώνες για διάφορα θέματα που θέλω να μοιραστώ μαζί σας.

1) Πρώτα θέλω να σας ευχαριστήσω από καρδιάς για την ευκαιρία που μου δώσατε να συμμετάσχω σε παγκόσμιο πρωτάθλημα. Είναι ίσως η πιό σημαντική στιγμή της αθλητικής μου καριέρας, άσχετα αν ο αγώνας δεν μας βγήκε όπως περιμέναμε.

2) Όπως σας είπα και προφορικά, θέλω με τη νέα περίοδο να δημιουργήσω μια ομάδα στη Λευκωσία (εννοείτε αφιλοκερδώς), η οποία να γυμνάζεται κάποιες μέρες μαζί, με στόχο την Ολυμπιακή απόσταση. Ένας από τους λόγους που οι συναθλητές μας από τη Λεμεσό είχαν φέτος αυτή τη θαυμάσια παρουσία, είναι ακριβώς ότι μπορούν και γυμνάζονται μαζί.  Εκτός των άλλων είναι ο τρόπος μου, όσο ακόμα έχω τις δυνάμεις, να δώσω πίσω κάτι στο άθλημα από το οποίο πήρα τόσα πολλά.

Κλπ, κλπ…

Αυτό ακριβώς.

Κίνητρα, όχι μόνο στον αθλητισμό αλλά και σε κάθε τομέα της ζωής, υπάρχουν πολλών ειδών. Χρηματικά, αναγνώριση, δόξα κλπ.

Πιο δυνατά από όλα είναι τα εσωτερικά κίνητρα, αυτά δηλαδή που πηγάζουν από το ίδιο το άτομο και δεν έχουν να κάνουν με εξωτερικούς παράγονες όπως αμοιβές και επιβραβεύσεις.

Για εμένα δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιβράβευση από το να βλέπω «τα παιδιά μου» να προσπαθούν, να ξεπερνούν όρια που δεν πίστευαν ότι θα μπορούσαν, αλλά το πιο σημαντικό: να απολαμβάνουν την όλη διαδικασία.

Πήρα πολλά απο το τρίαθλο και τον αθλητισμό γενικότερα. Πήρα και παίρνω. Είχα την τύχη στην πορεία μου να έχω δίπλα μου τα κατάλληλα άτομα για να με καθοδηγούν, δημιούργησα φιλίες ζωής, διαμόρφωσα τον χαρακτήρα μου.

Όπως το έχω στο μυαλό μου, θα ήταν το λιγότερο εγωϊστικό εκ μέρους μου να κρατήσω αυτό το δώρο που τόσο απλόχερα μου προσφέρθηκε, μόνο για τον εαυτό μου. Δεν θα μπορούσα να το θέσω καλύτερα από όσο το έθεσα στην πιο πάνω πρόταση στην επιστολή μου:

Εκτός των άλλων είναι ο τρόπος μου, όσο ακόμα έχω τις δυνάμεις, να δώσω πίσω κάτι στο άθλημα από το οποίο πήρα τόσα πολλά.P1010282

1 σχόλιο

  1. Ανώνυμος

    Ise kathigitis !!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

