christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Πρέπει να γυμναζόμαστε όταν είμαστε άρρωστοι;

Από το Φοίβο Κοντεμενιώτη

Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2014

Από τα λεγόμενα του coach πήρα την κίτρινη κάρτα πρωί – πρωί:

«Είσαι καλύτερα;»

«Ναι, καλύτερα από την προηγούμενη βδομάδα»

«Πρέπει να προσέχεις τον εαυτό σου, γιατί όταν λείπεις από την προπόνηση απουσιάζουν και οι κοπέλες της ομάδας».

P1010119Για να γίνω πιο σαφής, η Σταυρούλλα, η Χριστοδούλα και εγώ έχουμε δημιουργήσει τη δική μας υποομάδα στο τρέξιμο και σε αρκετές περιπτώσεις στο ποδηλατικό μέρος της προπόνησης.  Εδώ και δύο βδομάδες πολεμώ κρυολόγημα το οποίο δεν λέει να υποχωρήσει. Έτσι, την Κυριακή που πέρασε έμεινα στο σπίτι για να συνέλθω μετά την προπόνηση του τρεξίματος του Σαββάτου.  Οι κοπέλες της ομάδας έκαναν το ίδιο πράγμα (φαντάζομαι η κάθε μια για τους δικούς της λόγους).  Φυσικά η απουσία μας την Κυριακή δεν μπορούσε να μείνει απαρατήρητη με το σημερινό πρωινό σχόλιο να είναι αναπόφευκτο.

Είναι ξεκάθαρο στην ομάδα αυτή, πως οι καιρικές συνθήκες δεν στέκονται ποτέ εμπόδιο στο προπονητικό πρόγραμμα της και πως η συνοχή της ομάδας είναι σημαντική.

Τι συμβαίνει όμως όταν αρρωστήσουμε;

Με αφορμή το κρυολόγημα μου και τις χειμωνιάτικες καιρικές συνθήκες το άρθρο Should you run when you are sick? του Marc Bloom στο περιοδικό Runner´s World παρουσιάζεται επίκαιρο καθώς δίνει κάποιες εισηγήσεις για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζεται η άσκηση όταν είμαστε άρρωστοι.

Σύμφωνα με το άρθρο, είναι αποδεκτό πως το τρέξιμο βοηθά τον οργανισμό στην περίπτωση που είναι αδύνατος.  Όταν όμως τα συμπτώματα βρίσκονται στο στήθος, στους πνεύμονες και υπάρχει πόνος στο σώμα, τότε η ανάπαυση επιβάλλεται. Αν τα συμπτώματα είναι το φτάρνισμα και η μύτη που τρέχει, ο Bloom υποστηρίζει πως ο αθλητής μπορεί να γυμνάζεται χωρίς ιδιαίτερο κίνδυνο. H άσκηση μπορεί να καταστεί επικίνδυνη όταν επηρεαστεί το κατώτερο αναπνευστικό σύστημα και οι πνεύμονες. Επίσης σε περίπτωση που προσβληθούμε από ιγμορίτιδα, αν δεν την προσέξουμε, μπορεί να οδηγήσει σε πνευμονία.  Ο πνευμονολόγος Jeffrey  Dobken, στην Νέα Υερσέη των Η.Π.Α. συμβουλεύει σε τέτοια περίπτωση να αφήσουμε τον οργανισμό να ξεκουραστεί για 72 ώρες.  Ο ξηρός αέρας και το κρύο ευνοούν την ιγμορίτιδα και προκαλούν ερεθισμό στη μύτη.

Αρκετοί δρομείς έχουν τη λανθασμένη εντύπωση πως στην περίπτωση που έχουμε πυρετό, το τρέξιμο βοηθά στο να τον καταπολεμήσουμε.  Σύμφωνα με τον Dobken, αυτό δεν συμβαίνει αλλά αντίθετα επιβαρύνουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Η θερμοκρασία του σώματος ανεβαίνει πολύ λόγω της άσκησης με αποτέλεσμα η καρδιά να εργάζεται υπερβολικά και να υπάρχει ακόμη ο κίνδυνος να δημιουργηθεί αρρυθμία. Στην περίπτωση που υποφέρουμε από ίωση, αυτή προκαλεί πόνο στους μύες που αν δεν τους δώσουμε χρόνο ξεκούρασης, το τρέξιμο μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμό.

Η εισηγήσεις των ειδικών είναι ξεκάθαρες: αφήστε το σώμα σας να αποφασίσει και μην αφήνετε το πρόγραμμα της προπόνησης να σας δημιουργεί τύψεις ή άγχος στην περίπτωση που αφήσετε κάποιο μέρος της πίσω.  Είναι σημαντικό να αφήνουμε τον οργανισμό να ανακάμψει για να μην υπάρχει ο κίνδυνος υποτροπής.  Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε πιο επιθυμητά αποτελέσματα.

Λοιπόν Χρίστο, σου υπόσχομαι πως θα φροντίζω τον εαυτό μου για να μην καταστρέφω τη συνοχή της ομάδας.

Παρεμπιπτόντως καλό τρέξιμο σε όλους την ερχόμενη Κυριακή.

Υ.Γ: Πληροφοριακά οι κίτρινες κάρτες είναι αποκλειστικό προνόμιο του coach και όχι του  Αντώνη που είναι διαιτητής ποδοσφαίρου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: