christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Φθινοπωρινές τροφές για τους δρομείς

Από τον Φοίβο Κοντεμενιώτη

half marathon18Μια από τις πιο σημαντικές εργασίες που ένας Σεφ αναλαμβάνει στο πλαίσιο του επαγγέλματος του αφορά στην σύνθεση μενού.  Αρκετοί είναι οι παράγοντες που πρέπει να λάβει υπόψη για να ετοιμάσει ένα μενού.  Ένας από τους πιο σημαντικούς είναι η εποχικότητα, πότε δηλαδή τα διάφορα υλικά προσφέρουν την καλύτερη γεύση και ποιότητα. Η πείρα μου έχει διδάξει πως μενού που περιλαμβάνουν εποχιακά προϊόντα όχι μόνο είναι πιο εύγεστα αλλά συνάμα και θρεπτικότερα. Επιπλέον όταν αγοράζει κάποιος εποχιακά προϊόντα πληρώνει λιγότερα.  Το κόστος είναι ένα μεγάλο ζήτημα για τον σύγχρονο Σεφ αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.  Έτσι λοιπόν οποιοδήποτε επιτυχημένο μενού πρέπει να περιλαμβάνει εποχιακά προϊόντα.  Το διαδικτυακό άρθρο της Liz Applegate στο περιοδικό Runner’s World αναφέρεται σε μερικές φθινοπωρινές τροφές που μπορούν οι δρομείς να περιλάβουν στη διατροφή τους.  Τι πιο υγιεινό από το να αναζητούμε τις τροφές αυτές και να τις συμπεριλαμβάνουμε στην καθημερινή μας διατροφή;

 Καρύδια

Περιέχουν ένα είδος λιπαρών ωμέγα 3 σε περισσότερη ποσότητα από οποιοδήποτε άλλο ξηρό καρπό.  Σε μια έρευνα, σύμφωνα με την Applegate, η κατανάλωση τους μειώνει την αρτηριακή πίεση και ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος.  Μπορούμε να ετοιμάσουμε λαδολέμονο με λίγο λάδι καρυδιού ή να προσθέσουμε καρύδια στις σαλάτες μας.   Δεν είναι τυχαίο που τα καρύδια, τα αμύγδαλα και γενικά οι ξηροί καρποί θεωρούνται εξαιρετικές πηγές ακόρεστων λιπαρών.

Μήλα
Ψηλά σε φυτικές ίνες μειώνουν τη χοληστερόλη.  Σε πρόσφατη μελέτη στην Ιαπωνία έχει αποδειχθεί πως περιέχουν κάποιο αντιοξειδωτικό που προστατεύει τους μυς από τραυματισμούς ιδιαίτερα εκείνους που προκαλούν οι προπονήσεις σε κατήφορο.   Μπορούμε να κόψουμε ένα μήλο στη βρώμη ή να το ψήσουμε στο φούρνο και να το ραντίσουμε μετά με λίγο μέλι.

Κραμπάκια Βρυξελλών – Brussels Sprouts

Το μπρόκολο, τα κραμπάκια Βρυξελλών και το κραμπί έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες.  Τα λαχανικά αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σούπες ή να καταναλωθούν από μόνα τους.  Ψήστε τα κραμπάκια ή το κραμπί στον φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου με λίγο ελαιόλαδο και αλάτοπίπερο για 20 με 30 λεπτά.

Φινόκιο – Fennel

Ένα από τα αγαπημένα μου λαχανικά ιδιαίτερα όταν ψηθεί στο φούρνο.  Πολύ σημαντική πηγή βιταμίνης Γ.  Λαχανικό με αντιοξειδωτικές ιδιότητες το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σαλάτες, σούπες ή ως συνοδευτικό.

Ρόδια – Pomegranates

Μειώνουν τη χοληστερόλη και σύμφωνα με έρευνες δρουν προληπτικά εναντίον της νόσου Alzheimer’s.  Παράλληλα βοηθούν στον πόνο των μυών μετά από επίμονη άσκηση.  Βάλτε ρόδια στο γιαούρτι, στις σαλάτες ή και στα δημητριακά.

Γλυκοπατάτες –Sweet Potatoes
Πλούσιες σε κάλλιο το οποίο βοηθά στην κυκλοφορία του αίματος.  Περιέχουν περισσότερο κάλλιο από τις μπανάνες.  Είναι σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών ενώ παράλληλα βοηθούν στην αποθεραπεία των μυών μετά το τρέξιμο.  Δοκιμάστε να ψήσετε φέτες από γλυκοπατάτες στο φούρνο, αλείφοντας τις με ελαιόλαδο μέχρι να γίνουν τραγανές.

Λάχανα – Swiss Chard

Πλούσια σε βιταμίνη Κ.  Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, τα λάχανα περιέχουν την ουσία flavonoid που είναι σε θέση να ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα.  Έτσι τα παραδοσιακά λουβιά με τα λάχανα αποδεικνύονται και επιστημονικά μια καλή διατροφική επιλογή.

Οι πιο πάνω τροφές είναι διαθέσιμες για να συνθέσετε το δικό σας μενού σύμφωνα όχι μόνο με τις προτιμήσεις σας, αλλά και με τις ανάγκες της προπόνησης σας.  Καλό μαγείρεμα λοιπόν με Φθινοπωρινή διάθεση!

Πηγή: http://www.runnersworld.com/nutrition-runners/best-fall-foods-runners

Advertisements

1 σχόλιο

  1. …!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: