christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Λίγο πριν την εκκίνηση

half marathonΑύριο θα εγκαινιάσουμε επίσημα την έναρξη της αγωνιστικής σεζον, με τον αγώνα ημιμαραθώνιου δρόμου που θα γίνει στη Πάφο.   Για τα παιδιά της παρέας μας, αλλά και αρκετούς άλλους συναθλητές μας είναι ο πρώτος σοβαρός αγώνας της (αθλητικής) χρονιάς, και κάπως λειτουργεί σαν βαρόμετρο για το πως θα εξελικτεί η συνέχεια της σεζον.

Κάθε δρομέας αλλά και αθλητής γενικά, ανεξαρτήτως από το επίπεδο του, βιώνει μεχρι ενός σημείου το «άγχος πριν την εκκίνηση». Είναι απολύτως φυσιολογικό, ο καθένας για τους λόγους του. Αθλητές οι οποίοι επένδυσαν ώρες και ώρες για τον αγώνα τους θέλουν να δουν τους κόπους τους να επιβραβεύονται. Αθλητές που δεν γυμνάστηκαν όσο έπρεπε θυμούνται και μετανιώνουν που δεν έκαναν το κάτι παράπάνω στην προπόνηση τους. Άλλοι (συνήθως η κατηγορία μου) εκνευρίζονται γιατί δεν κατάφεραν να χάσουν κάποια έξτρα κιλά και να επανέλθουν στο αγωνιστικό τους σωματικό βάρος. Αρχάριοι απλά ανχώνονται γιατί δεν ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν.

Ας το πάρουμε όλοι απόφαση: είναι απλά, ακόμα ένας αγώνας.

Κάποιες μικρές συμβουλές για τις μέρες, ώρες και λεπτά πριν τον αγώνα.

Μια βδομάδα πριν:

1) Αν δεν το πράξατε ήδη, είναι καιρός να μειώσετε την προπόνηση σας. Ότι έγινε-έγινε από πλευράς προπόνησης, αχρείαστες εντάσεις μια βδομάδα πριν τον αγώνα μόνο ζημιά μπορεί να προκαλέσουν. Το ίδιο όμως πρέπει να πράξετε με την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνετε (δάσκαλε που δίδασκες).

2) Αν είναι εφικτό, καλό θα ήταν να τρέξετε τουλάχιστον μια φορά την διαδρομή ή μέρος της διαδρομής του αγώνα. Αν δεν γίνεται αυτό, τουλάχιστον μελετήστε την στο χάρτη, τόσο όσο αφορά την διαδρομή όσο και τις υψομετρικές της διαφορές.

3) Αποφύγετε τις συγκεντρώσεις σε κλειστούς χώρους. Αυτή την εποχή ένας στους τρείς είναι κρυολογημένος, και θα είναι κρίμα να του κρατάτε κακία γιατί σας κόλλησε πριν τον αγώνα σας. Κομμένες, όσο γίνεται, οι χειραψίες και τα φιλιά.

Μια μέρα πριν:

1) Καλό θα ήταν να έχετε μια λίστα με τα απαραίτητα και να ετοιμάσετε τα πράγματα σας για τον αγώνα. Τι θα φορέσετε στον αγώνα, ρούχα στεγνά,  τη διατροφή σας κλπ.

2) Αποφύγετε τα βαρειά φαγητά, ειδικά αυτά που δεν έχετε δοκιμάσει ξανά πριν από αγώνα ή δύσκολη προπόνηση. Λογικά ο καθένας πρέπει να ξέρει το μενού του πριν από αγώνα (εμένα είναι κοτόπουλο και μακαρόνια το μεσημέρι και μακαρόνια με κιμά το βράδυ) και να το ακολουθεί.

3) Αν θα κάνετε ή όχι μια ελαφριά προπόνηση πριν τον αγώνα είναι καθαρά ατομική υπόθεση για τον καθένα. Το σίγουρο είναι ότι αν θα το πράξετε, φροντίστε όντως να είναι ελαφριά.

Την ημέρα του αγώνα:

1) Φροντίστε να πάτε στο χώρο εκκίνησης αρκετή ώρα πριν, τόσο για να εγκλιματιστείτε, όσο και για να αντιμετωπίσετε τυχών απρόβλεπτες καταστάσεις, όπωςπ.χ. να μη βρείτε πάρκινγκ κοντά.

2) Μιας και το ανάφερα πιο πάνω, ετοιμαστείτε για απρόβλεπτες καταστάσεις και οπλιστείτε με καλή διάθεση για να τις αντιμετωπίσετε. Αν για παράδειγμα σας πέσει το μπουκαλάκι με το νερό στον σταθμό, μην μείνετε να αφυδατωθείτε, καλύτερα θυσιάστε 5-10 δευτερόλεπτα και επιστρέψτε να πάρετε άλλο.

3) Κάντε την κλασική σας ρουτίνα ζεστάματος, φροντίστε όμως πριν να ξεκινήσετε να βεβαιωθείτε ότι δεν άλλαξε κάτι στην ώρα εκκίνησης, αλλιώς θα κάνετε περισσότερο ζέσταμα το οποίο από ένα σημείο και μετά μπορεί να μην είναι πλέον ευεργετικό.

4) Κάτι πολύ σημαντικό: Αποφύγετε τους «κλαμένους». Υπάρχουν κάποια άτομα, τα οποία συστηματικά πριν την εκκίνηση γκρινιάζουν ότι δεν μπόρεσαν να γυμναστούν όσο ήθελαν, γριππώθηκαν, τους πονά το πόδι, και ότι άλλη δικαιολογία υπάρχει. Συνήθως αυτοί με το που ξεκινά ο αγώνας ξεπερνούν ως δια μαγείας όλα τους τα προβλήματα, απλά αρέσκονται να κλαίγονται και να γκρινιάζουν πριν τον αγώνα τους, νομιζόμενοι ότι με αυτό τον τρόπο θα πάψετε να τους υπολογίζετε σαν αντίπαλους. Μην τους αφήσετε να σας χαλάσουν την μέρα σας.

5) Σε αγώνες ημιμαραθώνιου και μαραθώνιου, καλό θα ήταν να βάλετε βαζελίνη στα σημεία που υπάρχει τριβή όπως στο στήθος σας (άντρες και γυναίκες), στις μασχάλες και στο μέσα μέρος των μηρών, καθώς και ένα λεπτό στρώμα στα δάκτυλα των ποδιών για να αποφύγετε τις επώδυνες φουσκάλες.

6) Μην δεχτείτε να μπούν μπροστά σας στη γραμμή εκκίνησης χάρην κάμερας, διάφοροι celebrities όπως υποψήφιιοι πρόεδροι, παρουσιαστές τηλεόρασης, μοντέλες κλπ. οι οποίοι έρχονται για δικούς τους σκοπούς οι οποίοι δεν έχουν σχέση με τον αθλητισμό. Μέχρι να πάρουν την κατάλληλη πόζα και χαμόγελο εσείς θα χάσετε πολύτιμα δευτερόλεπτα μέχρι να τους προσπεράσετε. Πρωταγωνιστές στον αγώνα είναι και πρέπει να είναι οι αθλητές.

7) Το πιο σημαντικό: Διασκεδάστε την μέρα και τον αγώνα σας!

Στο τέλος της ημέρας αυτό μένει. Επιδόσεις, επιτυχία, αποτυχία, όλα είναι σχετικά. Όπως έγραψα και στην αρχή, τελικά είναι απλά ένας ακόμα αγώνας. Αγώνας όμως που έχετε την τύχη να είστε μέρος του, να έχετε την καλή σας υγεία και την απαιτούμενη φυσική κατάσταση (ανεξαρτήτως επιπέδου) να ανταπεξέλθετε στις απαιτήσεις του.

Καλή επιτυχία σε όλους!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: