christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Μαύρος Καφές και Άσκηση

Κυριακή, 10 Νοεμβρίου 2013

Από τον Φοίβο Κοντεμενιώτη

«Φοίβο, καλημέρα, έχουμε θέμα…»

Τι θέμα να έχουμε στις πέντε και σαράντα το πρωί, διερωτήθηκα.

Όταν ο Χρίστος, λίγο πριν από το καθιερωμένο τρέξιμο του Μαχαιρά αναφέρει κάτι τέτοιο σίγουρα κάτι συμβαίνει.  Μήπως το θέμα αυτό έχει να κάνει με το πρόγραμμα της προπόνησης ή ετοιμάζεται να μου εισηγηθεί να δοκιμάσω κάτι καινούργιο;  Οφείλω να ομολογήσω πως παρόλο που γνωριζόμαστε από τα παιδικά μας χρόνια, όχι μόνο παραμένει πάντα απρόβλεπτος αλλά και η διάθεση του για χιούμορ (ακόμη και αυτή την ώρα) είναι μοναδική.  Η ακόλουθη πρόσφατη γραπτή μας επικοινωνία τα λέει όλα:

Φοίβος: «Την Κυριακή στη ποδηλασία να πάω μέχρι τον εκδρομικό χώρο του Μαχαιρά και να επιστρέψω;»

Χρίστος:« Όχι φίλε οι διακοπές ετελειώσαν.  Θα ανεβείς όσο πάεις, θα κάνεις μικρά διαλειμματα, θα συνεχίσεις να ανεβαίνεις, ξανά διάλειμμα κλπ μέχρι να δεις τους πρώτους να κατεβαίνουν. Το Σάββατο στο τρέξιμο κάμε ανίχνευση της διαδρομής για να δεις τόπους μετά τον Άγιο Ονούφριο που έχει μικρή ευθεία, για να μπορείς να κάνεις στάση και μετά να έχεις χώρο για να ξεκινάς ξανά. »

Δεν καθυστέρησε να μου εξηγήσει πως το ιστολόγιο του απέκτησε συνεργάτιδα διαιτολόγο.  Έτσι με την συγκατάθεση μου (αν είναι δυνατόν) η Έλενα Τρουλλίδου θα συμπληρώσει το ιστολόγιο με αρκετά επιστημονικά άρθρα τα οποία θα είναι σίγουρα πολύ χρήσιμα για όλους μας.  «Μην έχεις έννοια μου είπε, η γωνιά σου παραμένει ως έχει.»  Για να είμαι ειλικρινής ανακουφίστηκα.  Ταυτόχρονα ευχαριστήθηκα γιατί σίγουρα δεν είμαι και ο καταλληλότερος να γράφω για θέματα διατροφής.   Έτσι, με την άδεια του Χρίστου, συνεχίζω με ένα καινούργιο άρθρο που αφορά τον καφέ και τη σχέση που έχει με την άσκηση.  Παρεμπιπτόντως καλώς όρισες Έλενα.

Το άρθρο του Parker Cote στο περιοδικό Men’s Fitness, ενισχύει την άποψη πως μια δόση μαύρου καφέ είναι αρκετή να βοηθήσει στις προπονήσεις.  Υπάρχει πληθώρα άρθρων για το αγαπημένο αυτό ρόφημα, το οποίο συνδέεται άμεσα με την επίδραση που έχει στο νευρικό σύστημα.  Σε λογικές ποσότητες ο καφές βελτιώνει τις πνευματικές ικανότητες, καθώς προκαλεί εγρήγορση και μείωση της ανίας.  Η καφεΐνη, που βρίσκεται στον καφέ, δρα ως τονωτικό.  Σίγουρα, οι περισσότεροι από μας θυμούμαστε τα φοιτητικά μας βράδια όπου διατηρούσαμε την προσοχή μας στο πολύωρο διάβασμα που απαιτούσαν οι εξετάσεις, με τη βοήθεια του καφέ.

Τι ακριβώς αναφέρει ο Cote για τις ευεργετικές ιδιότητες του ροφήματος αυτού;

  1. Επιταχύνει την απώλεια βάρους. Στην περίπτωση που καταναλώσουμε καφέ πριν την προπόνηση, η καφεΐνη αναγκάζει τον οργανισμό να χρησιμοποιήσει το λίπος του σώματος στη θέση του γλυκογόνου (glycogen).  Παράλληλα επιταχύνει τον μεταβολισμό αναγκάζοντας το σώμα να κάψει περισσότερες θερμίδες κατά την διάρκεια της μέρας.  Σημαντικό είναι το γεγονός πως η καφεΐνη μειώνει το αίσθημα της πείνας που πιθανόν να υπάρχει κατά τη διάρκεια της μέρας.
  2. Ενισχύει την απόδοση.  Έρευνες, σύμφωνα με τον Cote, κατέδειξαν πως υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της καφεΐνης και των ψηλών επιδόσεων.  Σε άρθρο στο επιστημονικό περιοδικό Sports Medicine ,αναφέρεται πως η καφεΐνη αυξάνει τη δυνατότητα στους αθλητές να αθλούνται με περισσότερη δύναμη και για περισσότερο χρόνο.
  3. Ενισχύει την αυτοσυγκέντρωση.  Σε οποιοδήποτε είδος άσκησης,  η συνεχής συγκέντρωση είναι απαραίτητη για να αποδώσει η άσκηση τα επιθυμητά αποτελέσματα.  Η συγκέντρωση επιβάλλεται να είναι συνεχής και αδιάλειπτη, ούτως ώστε ο αθλητής να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.
  4. Μειώνει τον μυϊκό πόνο.  Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Illinois, στις Η.Π.Α. υποστηρίζουν πως η καφεΐνη μειώνει τον μυϊκό πόνο κατά τη διάρκεια της άσκησης.  Αυτό σημαίνει πως κάποιος αθλητής είναι σε θέση να κάνει περισσότερες επαναλήψεις κατά τη διάρκεια άσκησης με βάρη, ενώ στο τρέξιμο μπορεί να τρέξει γρηγορότερα και με περισσότερη ένταση.
  5. Προστατεύει από τις ασθένειες.  Ο καφές περιέχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, προστατεύει τον οργανισμό από τα κρυολογήματα και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.  Επίσης σχετική μελέτη που έγινε το 2011 και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Critical Reviews in Food Science and Nutrition έδειξε πως η κατανάλωση μαύρου καφέ μπορεί να καταπολεμήσει τον διαβήτη, την νόσο  Parkinson’s, την νόσο Alzheimer’s καθώς και ορισμένα είδη καρκίνου.

Ο μαγειρας στο ΣταυροβούνιΥ.Γ: Σημειώνω πως με το απότομο τέλος των διακοπών μου ακολούθησαν ποδηλατικές εξορμήσεις στο Σταυροβούνι (από όπου και η φωτογραφία), Λαζανιά και εκδρομικό χώρο Τζονιών.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: