christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Ωφελήματα της πρωινής άσκησης

Από τον Φοίβο Κοντεμενιώτη (ο οποίος είναι ήδη 21 κιλά ελαφρύτερος από πέρσι τέτοια εποχή όπως φαίνεται στις φωτογραφίες)

fivos 1

Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2013

Όταν ακούω το ξυπνητήρι στις 4:45 το πρωί, αντιλαμβάνομαι αμέσως πως η μέρα μου έχει αρχίσει.   Ένα φλιτζάνι καφέ και μετά το γήπεδο με περιμένει για το πρωινό μου τρέξιμο.  Παρόλο που η σύζυγος μου με βλέπει με το μισό της (κυριολεκτικά την ώρα αυτή), η πρωινή άσκηση με βολεύει για αρκετούς λόγους.

Ή ζωή μας έχει γίνει πολύπλοκη, ο χρόνος είναι όχι μόνο πολύ περιορισμένος αλλά όπως πολλοί ισχυρίζονται ανύπαρκτος, για άσκηση.  Θεωρώ πως η δικαιολογία να μην ασκείται κάποιος δεν ισχύει.  Έχω διαπιστώσει πως η πρωινή άσκηση βοηθά να κυλά η μέρα μου πιο δημιουργικά και με περισσότερη ενέργεια. Το άρθρο της Mitzi Dulan, καταγράφει τα πλεονεκτήματα των αθλητών που επιλέγουν να προπονούνται το πρωί.

1. Προσφέρει καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα
Έρευνες έχουν δείξει πως όσοι γυμνάζονται τις πρωινές ώρες, διατηρούν το πρόγραμμα άσκησης τους πολύ περισσότερο από αυτούς που γυμνάζονται αργότερα. fivos 2 Το σώμα μας είναι δεκτικό στη ρουτίνα και το απότομο πρωινό ξύπνημα επιβραβεύει αργότερα τον οργανισμό μας, με το να του δίνει την αίσθηση της ξεκούρασης καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

 2. Διευκολύνει στο πρόγραμμα της μέρας
Πολλές φορές προγραμματίζουμε να γυμναστούμε, τα σχέδια μας όμως για γυμναστική ανατρέπονται από κάτι άλλο.  Το πρωινό ξύπνημα δεν δημιουργεί συγκρούσεις με άλλες δραστηριότητες.  Είναι δυνατόν να προγραμματίσει κανένας συνάντηση για καφέ στις 5 το πρωί;  Αποκλείεται.   Με αυτόν τον τρόπο οτιδήποτε άλλο προκύψει μπορεί να μπει στο πρόγραμμα της ημέρας χωρίς να χάσει ο αθλητής την προπόνηση του, καθώς όλες μας οι υποχρεώσεις μπορούν να γίνουν αργότερα.

 3. Αυξάνει την παραγωγικότητα (Improved productivity)
Η παραγωγικότητα μας αυξάνεται λόγω ενδορφινών του οργανισμού μας. Όταν τρέχουμε, οι ενδορφίνες του εγκεφάλου απελευθερώνονται και δημιουργούν ευεξία.  Για πολλούς είναι γνωστές και ως οι ορμόνες της χαράς. Έχουν 20 έως 50 φορές ισχυρότερη αναλγητική δράση από τη μορφίνη, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα όταν βρισκόμαστε σε αγχώδεις  καταστάσεις και βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.  Ο οργανισμός βρίσκεται σε εγρήγορση και αντιμετωπίζουμε τον φόρτο της δουλειάς μας ευκολότερα .  Η πρωινή ενέργεια που μας δίνει η άσκηση είναι διαρκής.  Παράλληλα το μυαλό είναι πιο ξύπνιο και αυτή η διαύγεια μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 10 ώρες.

 4. Επιταχύνει τον μεταβολισμό (Boosted metabolism)
Τα ωφελήματα της άσκησης ισχύουν  όλη την μέρα.  Είναι σημαντικό το γεγονός ότι ο οργανισμός συνεχίζει να καίει θερμίδες και μετά την άσκηση.  Η άσκηση διεγείρει τον μεταβολισμό και τον κρατά σε λειτουργία συνεχώς.

 5. Καλύτερος ύπνος (Better sleep)
Έρευνες υποστηρίζουν πως τα άτομα που γυμνάζονται το πρωί απολαμβάνουν καλύτερο ύπνο από αυτούς που ασκούνται τις απογευματινές ώρες.  Είναι αποδεκτό πως η άσκηση διεγείρει τον οργανισμό.  Η νυκτερινή άσκηση κρατά τον οργανισμό σε εγρήγορση με αποτέλεσμα να μην τον αφήνει να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί.  Για αυτό, ο ύπνος μετά από τη βραδινή άσκηση για πολλούς δεν είναι τόσο ευχάριστος.

 6. Καλύτερη διατροφή (Better diet)
Η πρωινή άσκηση αλλάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε όσο αφορά στο φαγητό. Η συνήθεια αυτή μας βοηθά να είμαστε προσεκτικοί στο τι πρόκειται να φάμε κατά τη διάρκεια της μέρας.  Προσωπικά νοιώθω ένοχος, μετά από ένα τρέξιμο των 60 λεπτών, να κάνω εισβολή στην κουζίνα και να καταβροχθίσω ότι βρω μπροστά μου.  Οι επιλογές μου γίνονται πιο ξεκάθαρες και σίγουρα πιο υγιεινές.

Από:

http://www.huffingtonpost.com/2013/09/27/when-to-exercise_n_3982906.html?ref=topbar

Advertisements

2 Σχόλια

  1. Μπράβο! Άρχισα κι εγώ να τρέχω το πρωί. Να προσθέσω ότι ο χρόνος το πρωί είναι σαν σε άλλη διάσταση. Όπως την αναμονή στο αεροδρόμιο που δεν είσαι πουθενά και δεν έχεις καμιά ευθύνη μέχρι να φτάσεις στην χώρα προορισμού σου. Το πρωί όταν τρέχεις δεν θα παίξει το τηλέφωνο, δεν σε ψάχνει κανείς, δεν χρειάζεσαι κανέναν.

    Και κάτι τελευταίο, μπορείς να χειριστείς εύκολα τις εντάσεις του πρωινού ξυπνήματος της οικογένειας με τη γκρίνια, τα νεύρα, τη βιασύνη να γίνουν όλα στην ώρα τους! Εσύ μετά το τρέξιμο φορείς το πιο ευτυχισμένο σου χαμόγελο!!!

    Μου αρέσει!

    • Σωστός Νικο. Το επόμενο λογικό σου βήμα όπως το βλέπω είναι να έρθεις και κανένα πρωί μαζί μας Μαχαιρά, τρέχοντας αυτή τη φορά

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: