christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Μια έξυπνη πατέντα για κάθε κολυμβητή – τριαθλητή

Ένας από τους πρωτεργάτες του τριάθλου στην Κύπρο ήταν και ο φίλος και συνάδελφος Νίκος Χούλης.

Ο Νίκος, παλιός προπονητής κολύμβησης, ήταν από τους λίγους προπονητές οι οποίοι προωθούσαν παιδιά προς το άθλημα του τριάθλου, όντας τριαθλητής και ο ίδιος.

Από την ομάδα του ξεπετάχτηκε μια από τις πιο δυνατές τριάδες που πρωταγωνιστούσε για κάποια χρόνια στους αγώνες τριάθλου στη Κύπρο, οι Χρίστος Θεοδώρου, Σωτήρης Νικολάου και Γιώργος Πέγγας. Οι δύο τελευταίοι μάλιστα συνεχίζουν να είναι ενεργοί αθλητές.

Με τον Νίκο γυμναζόμασταν μαζί για αρκετά χρόνια, αλλά την τελευταία δεκαετία μετακόμισε στη Λάρνακα, αφού παντρεύτηκε εκεί.

Πριν λίγες μέρες με πήρε τηλέφωνο για να με καλέσει στο εργαστήριο του να «μου δείξει κάτι» που θα με ενδιαφέρει, όπως είπε.

Βλέπετε, αν και γυμναστής ο Νίκος πάντα είχε το μεράκι του τεχνίτη, και πλέον εξασκεί επαγγελματικά και με ιδιαίτερη επιτυχία το μεράκι του, ασχολούμενος με σιδηροκατασκευές.

Ευκαιρίας δοθείσης πήγα να δώ το παλιό μου προπονητικό ζευγάρι.

Με υποδέκτηκε πρώτα με μια διόρθωση:

Είδε το προχθεσινό μου άρθρο για το τρίαθλο που θα γίνει στη Πάφο, όπου αναφέρω ότι θα γίνει εκεί για πρώτη φορά.

«Να σε διορθώσω φίλε,» μου είπε, «έγινε ξανά στην Πάφο αγώνας τριάθλου, κάποια χρόνια πριν ιδρύσουμε την Ομοσπονδία Τριάθλου στη Κύπρο, πιθανόν γύρω στο 1994 ή 1995, στην προσπάθεια μας να εμπλέξουμε όλες τις επαρχίες στο άθλημα».

Δεν το ήξερα, ομολογώ.

Ομολογώ επίσης ότι λατρεύω τέτοιου είδους διορθώσεις, ειδικά από άτομα που όντως υπήρξαν μερος της ιστορίας του αθλήματος μας στη Κύπρο.

Μετά από τη ξενάγηση στο εργαστήριο και στο παρακείμενο αγρόκτημα,  μου έδειξε και την εξής, πανέξυπνη και απλή κατασκευή:εργαλείο Χούλη 1

Μια μικρή σωλήνα με κάτι σχοινιά γύρω της, την οποία στην αρχή δεν κατάλαβα καν τη χρήση και τη σχέση της με το κολύμπι.

Όπως μου εξήγησε, είδε κάτι παρόμοιο για πρώτη φορά το 1990, όταν το έφερε στη Κύπρο ένας Βούλγαρος τριαθλητής για την προπόνηση του.

Πολύ εύκολα το αντέγραψε και το χρησιμοποιούσε για τους αθλητές του για την προπόνηση ενδυνάμωσης.

Τώρα πλέον, που για τον Νίκο μας το πνεύμα μεν πρόθυμο, το σώμα μεν πρόθυμο, η μέρα όμως δυστυχώς έχει μόνο 24 ώρες, κάπου το εργαλείο έμεινε παρατημένο.

Θέλω να ο πάρεις μου είπε, είναι κρίμα κάτι τέτοιο να μην δουλεύεται.

Είχε την καλοσύνη μάλιστα να μου δείξει λεπτομερώς την χρήση του, και να τον βγάλω φωτογραφίες και ένα βιντεάκι χρησιμοποιώντας το.

Πως δουλεύει λοιπόν το εργαλείο αυτό;

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, το μπλέ σκοινί έχει ένα κρίκο με τον οποίο μπορεί να πιαστεί σε ένα στύλο, δέντρο κλπ, είτε απέναντι από τον αθλητή είτε και στο ταβάνι. Ο κολυμβητής κάνει την άσκηση του τραβώντας τα λευκά σχοινιά, ρυθμίζοντας την αντίσταση με δύο τρόπους:εργαλείο Χούλη 2

εργαλείο Χούλη3Ο ένας είναι να στρίψει το κάτω μέρος της σωλήνας, όπως φαίνεται και στις δύο φωτογραφίες,(η μια έχει μια στροφή περισσότερη) αναγκάζοντας έτσι το λευκό σκοινί να κάνει ακόμα μια (ή μιση αναλόγως του πόσο θα την γυρίσει ο ασκούμενος) στροφή. Ο άλλος είναι να βάζει περισσότερη αντίσταση με το άλλο του χέρι.

Ασκήσεις που μπορεί να γίνουν είναι τραβήγματα μιμούμενοι την κίνηση του ελεύθερου στυλ κολύμβησης, ασκήσεις δικεφάλων, τρικεφάλων, ώμων κλπ.

Ρώτησα τον Νικο, αν θα μπορούσε να φτιάξει και άλλα σε περίπτωση που κάποιος μπορεί να θέλει κάτι τέτοιο, και μου απάντησε πολύ ευχαρίστως,

Το τηλέφωνο του για τα περαιτέρω είναι 99443426

Πιο κάτω κάποιες φωτογραφίες και ένα βινεαάκι για τη χρήση του εργαλείου αυτού.χεριά ελεύθερουχέρια δικέφαλοιχέρια τρικέφαλοιπλάγια τραβήγματαπλάγια τραβήγματα 2

Παλιέ μου συναθλητή ευχαριστώ πολύ!

3 Σχόλια

  1. Για σου ρε χουλη!!!! Ο σωστός αθλητής δεν παύει να είναι αθλητής σε όλη του τη ζωή από οποιοδήποτε πόστο και να βρεθεί.

    Μου αρέσει!

  2. nikos choulis

    Απ’ οτι βλεπω ο αριστερος μου αγκωνας ειναι αρκετα «πεσμενος» και θελει διορθωμα. Φιλε Χριστο σ’ ευχαριστω για την επισκεψη και τη φιλοξενια στη σελιδα σου

    Μου αρέσει!

    • Να σαι καλά Νίκο μου, η ευχαρίστηση ήταν όλη δική μου. Ειδικά τωρά που είμαι καταπιασμένος, μετά τη χρήση του θαυματουργού σου μηχανήματος!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

