christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Τρίαθλο: Όγκος Προπόνησης και Εβδομαδιαίες Ώρες

Για τους περισσότερους τριαθλητές, ο χρόνος προπόνησης κατά τη διάρκεια της εβδομάδας είναι σχετικά περιορισμένος, ενώ τα Σαββατοκύριακα είναι πιο ευέλικτα. Οι περισσότεροι αθλητές μπορούν να χωρέσουν μια ώρα την ημέρα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αλλά τα πράγματα δυσκολεύουν αν πρέπει να προπονηθούν δύο με τρεις ώρες.triathlonrace

Εξαιτίας αυτού του απλού γεγονότος, το πρόγραμμα προπόνησης θα πρέπει να βασίζεται πλήρως στις ώρες που έχουν στη διάθεσή τους για την προπόνηση, όχι απαραίτητα με τον αριθμό των ωρών που «πρέπει» να προπονηθούν. Έτσι στην ερώτηση «Πόσες ώρες την εβδομάδα θα πρέπει να προπονηθώ για να τερματίσω ένα τρίαθλο;» Η απάντηση θα είναι άλλη μια ερώτηση: «Πόσες ώρες θα έχω στη διάθεσή μου για προπόνηση;»
Ένας αθλητής με οικογένεια και εργασία λογικά θα μπορεί να έχει μία με δύο ώρες διαθέσιμες την ημέρα για προπόνηση τις καθημερινές, και τρείς με οκτώ τα Σαββατοκύριακα. Ας πάρουμε τις καθημερινές. Ξεκινάτε με μια ώρα προπόνηση κάθε μέρα και τελικά  φτάνεται να γυμνάζεστε έως και δύο ώρες την ημέρα, το οποίο πιθανόν να είναι και το όριο χρόνου που έχετε για να γυμνάζεστε χωρίς να επηρεάζεται η οικογένεια και η εργασία σας.

Από αυτό το σημείο προς τα εμπρός οι διαθέσιμες εβδομαδιαίες ώρες για προπόνηση κατά τις καθημερινές πολύ λίγο μπορεί να αλλάξουν. Τι θα αλλάξει όμως, είναι ο χαρακτήρας τους. Αν για παράδειγμα το Χειμώνα πηγαίνεται κάθε Τρίτη εύκολη ποδηλασία, σιγά-σιγά μπορεί να γίνει ποδηλασία σε ανήφορο, ρυθμός στο αναερόβιο κατώφλι κλπ. Φροντίστε σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά με το πρόγραμμα, τις σημαντικές προπονήσεις για κάθε άθλημα (προπονήσεις-κλειδιά) να τις εκτελέσετε.
Το Σαββατοκυρίακο όμως μπορείτε να είστε κάπως πιό ελαστικός με τις ώρες σας και να καλύψετε κάπως, βάζοντας για παράδειγμα το μεγάλο σας τρέξιμο το Σάββατο και τη μεγάλη ποδηλασία Κυριακή.
Αν παρ’ όλα αυτά ο συνολικός όγκος προπόνησης δεν είναι όπως θα θέλατε να ήταν, αυτά έχει η ζωή. Πέρτε το απόφαση και απλά βάλτε πιό ρεαλιστικούς στόχους, μην στοχεύσετε να συμμετάσχετε σε αγώνα τριάθλου Ironman για παράδειγμα, αν έχετε μόνο 3-4 ώρες διαθέσιμες την βδομάδα για προπόνηση. Αντί ημέρα χαράς, που πρέπει να είναι ο κάθε αγώνας, θα είναι μέρα ταλαιπωρίας και πιθανής απαγοήτευσης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: