christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Το κόστος για να γίνει κάποιος τριαθλητής

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή:

Το τρίαθλο δεν θεωρείται, και δεν είναι φτηνό άθλημα.

Το κόστος για να ασχοληθεί κάποιος κάπως σοβαρά με το άθλημα μπορεί να είναι αρκετά απωθητικό για νεοεισερχόμενους στο τρίαθλο. Ακόμα πιο εφιαλτική γίνεται η ιδέα, αν ο επίδοξος τριαθλητής αρχίσει να μελετά τα τελευταίας τεχνολογίας υλικά που κυκλοφορούν και χρησιμοποιούν οι πιο παλιοί, όπως ποδήλατα, στολές κλπ.

Πριν δούμε κάποιες τιμές, και πριν ανοίξει κάποιος το πορτοφόλι του, υπάρχει μια βασική ερώτηση που πρέπει να κάνει κάποιος που θέλει να ασχοληθεί με το τρίαθλο στον εαυτό του:

Τι γίνεται σε περίπτωση που αγοράσω όλα αυτά τα υλικά, απλά για να διαπιστώσω ότι τελικά το τρίαθλο δεν μου ταιριάζει;

Αυτό είναι κάτι που είδαμε επαναλημμένα να συμβαίνει, τόσο στο τρίαθλο όσο και στην ποδηλασία. Ενθουσιώδη άτομα, σε χρόνο ρεκορ αποφασίζουν ότι ανακάλυψαν το άθλημα που τους ταιριάζει, αγοράζουν ότι καλύτερο κυκλοφορά στην αγορά, για να καταλήξουν τελικά να τα πωλούν σε 5-6 μήνες όσο-όσο.

Πρώτη μου εισήγηση λοιπόν προς κάθε επίδοξο τριαθλητή είναι τους πρώτους προπονητικούς του μήνες και μέχρι να τερματίσει τον πρώτο του αγώνα, να μην μπεί σε άσκοπα έξοδα. Δεν χάλασε ο κόσμος αν πάει στον αγώνα με το mountain bike του, ή αν δανειστεί ποδήλατο από κάποιο φίλο του. Θα δεί εκεί και πολλούς άλλους να κάνουν το ίδιο. Δεν χάλασε ο κόσμος αν δεν έχει στολή κολύμβησης, η φανταζί τριαθλητικό μαγιώ. Οι μισοί περίπου σε κάθε αγώνα δεν έχουν. Κανείς δεν πρόκειται να κοροϊδέψει ή να ειρωνευτεί τα υλικά σας. Οι πλείστοι εξάλλου έτσι ξεκίνησαν.

Από εκεί και πέρα, αν κάποιος μετά από μερικούς μήνες προπόνησης και κάποιους αγώνες αποφασίσει ότι αυτό το άθλημα και ο τρόπος ζωής που απαιτεί του ταιριάζει, τότε ξεκινά να σκέφτεται πλέον σοβαρά τις «τριαθλητικές» του αγορές.

Αυτές οι αγορές δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν απλά σαν κάποιο έξοδο, αλλά σαν επένδυση. Προσωπικά έχω ένα δικό μου σύστημα μέτρησης για κάθε αγορά που κάνω, και το ίδιο μεταξύ αστείου και σοβαρού προσπαθώ να περάσω και στους αθλητές μου.

Κάθε καινούργια αγορά στο σύστημα μου λοιπόν, ισοδυναμεί με κάποιο αριθμό μηνών ή χρόνων (αναλόγως του ποσού) που θα πρέπει να δεσμευτώ στον εαυτό μου ότι θα συνεχίσω να προπονούμαι και να αγωνίζομαι για να γίνει απόσβεση αυτών των αγορών. Για παράδειγμα, φέτος ήμουν στη φάση όπου θα «ξεχρέωνα» (στον εαυτό μου πάντα), τις καινούργιες ταχύτητες του ποδήλατου μου που πήρα πριν 3 περίπου χρόνια (τόσο τις κοστολόγησα), και θα μπορούσα (λέμε τώρα) να ηρεμήσω.

Αμ δε. Το καινούργιο μου «χρέος» είναι τώρα τα νέα τριαθλητικά μου παπούτσια ποδηλασίας, τα οποία αν και δεν πλήρωσα ο ίδιος αφού ήταν δώρο από κάποια παιδιά της ομάδας, (ευχαριστώ ξανά) η δέσμευση είναι η ίδια. Για τα συγκεκριμένα δεσμεύτηκα ότι θα προπονούμαι μέχρι να τα λειώσω.triathlon shoes

Πάμε τώρα στα έξοδα που θα χρειαστεί κάποιος για να κάνει τρίαθλο, αν θα πρέπει να αγοράσει τα πάντα από την αρχή. Πιο κάτω είναι τα απολύτως αναγκαία, με τις τιμές να είναι ενδεικτικές και προσανατολισμένες σε αξιοπρεπή υλικά στην αρχική βαθμίδα της σκάλας του κόστους. Υπάρχουν πολύ πιο ακριβά από τις πιο κάτω τιμές, τα οποία απευθύνονται σε πιο προχωρημένους (και «ματσωμένους») αθλητές:

1) Ποδήλατο. Το πλέον ακριβό αντικείμενο που θα χρειαστείτε. Ένα ποδήλατο με σκελετό ανθρακονημάτων και φτηνότερα περιφερειακά υλικά (ταχύτητες, τροχοί κλπ.) ξεκινά από 1500-1600 ευρώ.

2) Κράνος 50-60 ευρώ.

3) Παπούτσια ποδηλασίας 80-100 ευρώ

4) Πετάλια ποδηλασίας clipless 50-60 ευρώ

5) Ρούχα ποδηλασίας 100 ευρώ

6) Στολή κολύμβησης 250+ ευρώ

7) Γυαλάκια, μαγιώ κολύμβησης, σκουφάκι 40 ευρώ

8) Τριαθλητικό μαγιώ 80 ευρώ

9) Παπούτσια τρεξίματος 70 ευρώ

10) Μηνιαία συνδρομή σε κολυμβητήριο 50 ευρώ

Αν και, ξαναλέω, οι πιο πάνω τιμές είναι στο περίπου, πιστεύω θα χρειαστεί ένα αρχικό κόστος 2000-2300 ευρώ, καθώς και κάποια μηνιαία συνδρομή σε κολυμβητήριο.

Αυτά για το οικονομικό κόστος.

Γιατί υπάρχει και άλλο κόστος;

Εξαρτάται πως το βλέπει ο καθένας. Αν κάποιος θέλει να βάζει 15-18 ώρες τη βδομάδα προπόνηση, ξεχνά τα ξενύκτια και τα φαγοπότια. Για μένα αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό, για κάποιον άλλο όμως αυτό μπορεί να θεωρηθεί κόστος.

Κόστος επίσης είναι για κάποιους να αποχωρίζονται το πρωί το ζεστό τους μαξιλάρι για να πηγαίνουν προπόνηση, και μάλιστα κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

Κόστος θα είναι ίσως η πιθανή διαπραγμάτευση με τον/την σύντροφο κάθε φορά που θα πρέπει να απουσιάσουν για 5ωρες προπονήσεις.

Καλά ρε φίλε, θα μου πείτε, γιατί να μπώ στον κόπο και στα έξοδα για να περνώ όλα αυτά;

Μπορώ να μιλώ για ώρες.

Για τα ωφέλη του αθλητισμού στην σωματική και ψυχική υγεία. Για το ότι το τρίαθλο είναι τρόπος ζωής. Για τους θαυμάσιους ανθρώπους που γνώρισα, χώρες και εμπειρίες που έζησα. Δεν θα το κάνω.

Ο καθένας βρίσκει τις απαντήσεις μόνος του, στο γήπεδο, όποιοδήποτε είναι αυτό.

 

 

 

7 Σχόλια

  1. FIVOS

    Να σε καλέσω διαμεσολαβητή στις διαπραγματεύσεις που μου παρουσιάζονται κατα καιρούς η να αρχίσω να διαπραγματευομαι με το λαμπραντορ μου για να μοιράζομαι μαζί του το σπιτάκι στην αυλή;

    Μου αρέσει!

    • Σαν χαρτί διαπραγμάτευσης χρησιμοποίησε την σύγκριση μεταξύ των περσινών και των φετινών αναλύσεων σου

      Μου αρέσει!

  2. ΠΡΟΚΟΠΗΣ

    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΓΡΑΨΕΣ ΟΤΙ ,, ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΓΛΥΤΩΝΕΙΣ ΟΥΚ ΟΛΙΓΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ, ΚΑΙ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΥΓΙΗΣ.

    Μου αρέσει!

    • Έχετε δίκαιο αλλά αυτό ήθελα να μείνει στον καθένα να το ανακαλύψει

      Μου αρέσει!

  3. Φοιβος

    Ευχαριστώ Χριστο. Θα βγάλω τις αναλύσεις μου αντιγραφο Α3 και θα τις τοποθέτησω σε περίοπτη θέση, έτσι για να θυμόμαστε.

    Μου αρέσει!

  4. Όποιος ξεκινά τώρα το τρίαθλο ή κάποιο από τα τρία αθλήματα που το αποτελούν πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσει αμέσως το βιβλίο του Χρίστου (που φαίνεται στο δεξιά πάνω μέρος αυτής της σελίδας). Όλα αυτα που πολύ ωραία εξηγεί πιο πάνω και πάρα πολλά άλλα περιέχονται στο βιβλίο που για μένα είναι ένα ειλικρινές, κατατοπιστικό κείμενο που βασίζεται σε τεχνική γνώση και εμπειρία και είναι το απόλυτο «προωθητικό» που χρειάζεται ένας νεό-εισερχόμενος στο τρίαθλο.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

