christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Προπονητικό καμπ Τριάθλου στη Σερβία, Μέρα 1

Η Ευρωπαϊκή Ομποσπονδία Τριάθλου, σε συνεργασία με την Σέρβικη Ομοσπονδία Τριάθλου, διοργανώνουν αυτές τις μέρες (20 – 30.7.2013) στη Σερβία προπονητικό καμπ Τριάθλου για αθλητές, (αλλά και προπονητές), προερχόμενους από τις αναπτυσσόμενες στο χώρο του Τριάθλου χώρες της Ευρώπης.

Στόχος του καμπ είναι να βοηθήσει τους νέους αθλητές και προπονητές να αναπτύξουν τις ικανότητες και τις γνώσεις τους, καθώς και να αρχίσουν να αναπτύσσουν μακροχρόνια σχέδια για την παραπέρα εξέλιξη και βελτίωση τους.

Συνολικά μαζεύτηκαν 16 νέοι αθλητές και 4 προπονητές από 10 χώρες.

Η Κυπριακή Ομοσπονδία Τριάθλου κατάφερε να εξασφαλίσει θέση σε αυτό το τόσο σημαντικό για τα νέα μας ταλέντα καμπ και αποφασίσαμε να στείλουμε τον Γιάννη Αουάτ, τον πρωταθλητή μας στην κατηγορία εφήβων.

Σωστότερο θα ήταν να τον συνοδεύει η προπονήτρια του, κ. Τονι Μίτοβα, όπως και της το προτείναμε. Λόγω άλλων υποχρεώσεων της όμως δεν ήταν δυνατόν να πάει,  και έτσι σαν υπεύθυνος του προγράμματος ταλέντων της Ομοσπονδίας μας τον συνοδεύω εγώ.

Της υποσχέθηκα να της στέλνω αναφορά κάθε μέρα πως πάει η προπόνηση και τι κάνει ο Γιάννης.

Αυτό θα κάνω με τα καθημερινά μου άρθρα-ανταποκρίσεις από την Σερβία, για τα οποία ζήτησα την άδεια από τον υπεύθυνο του προγράμματος ο οποίος και μου την έδωσε ευχαρίστως.

Εξάλλου, θα ήταν έγκλημα εκ μέρους μου να κρατήσω αυτή τη γνώση για μένα και το Γιάννη, από τη στιγμή που η Ευρωπαίκή και η Κυπριακή Ομοσπονδία Τριάθλου έκαναν τόσα έξοδα για να είμαστε εμείς εδώ. Σήμερα είμαστε εμείς, του χρόνου μπορεί να είναι κάποιοι άλλοι, αλλά η γνώση αν δεν μοιράζετε από τη μια χρονιά στην επόμενη θα είναι σαν να ξεκινάμε κάθε φορά από την αρχή. Ας λειτουργήσουν λοιπόν αυτά τα άρθρα σαν αρχείο, και ποιός ξέρει, μπορεί να βρεθούν αρκετοί νεαροί αθλητές στη Κύπρο που να τους ενδιαφέρει το Τρίαθλο τόσο, όσο να αξίζει να κάνουμε δικό μας κάμπινγκ.

Ξεκινώ λοιπόν με την πρώτη μας μέρα εδώ στη Σερβία.

Αν και το καμπ ξεκίνησε χτες 21.7.2013 (το Σάββατο ήταν απλά για γνωριμία) εμείς ήρθαμε σήμερα λόγω του ότι ο Γιάννης είχε τους Παγκύριους Αγώνες κολύμβησης. Ήρθε μάλιστα τρίτος Παγκυπριονίκης στην ηλικία του, στα 1500 μέτρα ελεύθερα με χρόνο 18:20.

Πτήση η ώρα 2:30 το πρωί για Βελιγράδι, όπου μας παρέλαβε (πολύ ευγενικό εκ’ μέρους του) ο Γραμματέας της Σέρβικης Ομοσπονδίας κ. Simo Cickovic ο οποίος μας πήγε στον σταθμό λεωφορείων και μας εξήγησε ακριβώς ποιό λεωφορείο να πάρουμε για το χωριό Κλατοβο, όπου θα γινόταν το καμπ.

Πέντε ώρες και 250 χιλιόμετρα αργότερα, P1000740στη μέση του πουθενά και χαμένο στα απέραντα δάση της χώρας αυτής βρήκαμε το χωριό και τους συναθλητές μας.

Σήμερα ήταν από τις δύσκολες μέρες του προγράμματος, αφού συμπεριλάμβανε τεστ στο κολύμπι και στο τρέξιμο.

Είχαν ήδη κάνει την πρωϊνή τους προπόνηση και τεστ στο κολύμπι ως εξής:

1) ΚΟΛΥΜΠΙ

Ζέσταμα

4 χ 200 αναπνοές κάθε 3-5 χεριές.

8 χ 50 με 3ο δευτερόλεπτα διάλειμμα, με ελλαγή ταχύτητας κάθε 12 μέτρα, δηλαδή χωρισμένα στα 4.

ΤΕΣΤ 1 χ 100 ελεύθερο

300 μέτρα εύκολο κολύμπι (100 ύπτιο με τα δύο χέρια, 100 ελεύθερο, 100 ύπτιο)

6 χ 100 ασκήσεις:

α) Με δάκτυλα να ακουμπούν στο νερό κατά την επαναφορά

β) Ξεκινούν αργά και επιταχύνουν.

γ) Με ένα χέρι, το άλλο στη σανίδα.

δ) Άσκηση «καρχαρίας» στην οποία μένει για λίγα δευτερόλεπτα ο αγκώνας λυγισμένος στη θέση επαναφοράς, περίπου στην ευθεία πάνω από το αυτί.

ε) Κολύμπι όπως στο Water Polo, δηλαδή με το κεφάλι έξω

στ) Με γροθιές

2 χ 50 όπως πιο πάνω, δηλαδή με τέσσερεις επιταχύνσεις.

ΤΕΣΤ 1 χ 400 με μέτρηση των παλμών αμέσως μετά.

Αποθεραπεία

400 μέτρα εύκολο κολύμπι

Μόλις φτάσαμε, ετοιμάζονταν για τη δεύτερη τους προπόνηση, η οποία ήταν 1 ώρα εύκολη ποδηλασία. Ούτε αυτή προλάβαμε αφού έπρεπε να στήσουμε το ποδήλατο του Γιάννη. P1000741Για λόγους οικονομίας δεν έφερα το δικό μου ποδήλατο, κάτι που μας βγήκε σε καλό αφού τελικά δεν χρειάστηκε να πληρώσουμε έξτρα στο αεροπλάνο για το ποδήλατο του Γιάννη.

Επόμενη και τελευταία προπόνηση της ημέρας ήταν το τρέξιμο, σε ένα γήπεδο το οποίο ήταν σε απόσταση 7 χιλιόμετρα από το χώρο διαμονής μας, και έτσι τα παιδιά πήγαν με το ποδήλατο. Εγώ πήγα με τον υπεύθυνο συνονιστή της ITU, κ. Zeljko Bijuk με το αυτοκίνητο του.

Το γήπεδο είχε δύο πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά. Πρώτο είναι χτισμένο μέσα σε ένα αρχαίο Τουρκικό φρούριο (στη φωτογραφία φαίνεται μιά από τια αρχαίες εισόδους του),P1000752 και δεύτερο αντί ταρτάν έχει άσφαλτο. Πρώτη φορά είδα γήπεδο στίβου, μετρημένο κανονικά 400 μέτρα, να είναι με ασφάλτινη επιφάνεια.P1000744

Αυτό για να δούμε όλοι ότι όταν υπάρχει όρεξη όλα γίνονται, έστω και κάτω από δύσκολες συνθηκες.

Το πρόγραμμα ήταν ως εξής:

10 λεπτά χαλαρό τρέξιμο, διατατικές ασκήσεις και 20 περίπου λεπτά δρομικές ασκήσεις. Ο απεσταλμένος προπονητής της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σλοβένος Klemen Laurencak, δεν σταματούσε να λέει πόσο σημαντικές είναι για τον τριαθλητή και τον δρομέα οι δρομικές ασκήσεις.  Αυτό για να το δούν κάποιοι (όνομα και μη χωριό) που τις θεωρούν χάσιμο χρόνου. Το πιο κάτω βίντεο δείχνει μια απο τις πολλές που κάναμε και το αφιερώνω στο δάσκαλο Χριστάκη.

Εχω πολύ περισσότερα βίντεο, όταν επιστρέψω Κύπρο με τη βοήθεια της κόρης μου θα τα συγυρίσω κάπως και θα τα δημοσιεύσω.

Μετά τις δρομικές κάναμε 6 διαγώνιες αυξανόμενες. Κάτι που με παραξένεψε, αφού δεν το συνάντησα ξανά, είναι ότι πριν το τεστ που είχαμε, μας έβαλε να τρέξουμε για 4 λεπτά στο κατώφλι μας, δηλαδή περίπου στο ρυθμό που τρέχουμε τα 10 χιλιόμετρα. Εγώ για παράδειγμα έτρεξα ένα 1000ρι. Ο λόγος, όπως επέμεινε, είναι ότι ετοιμάζονται καλύτερα οι μηχανισμοί του σώματος για μέγιστη προσπάθεια. Όπως μας έλεγε, όλοι οι elite τριαθλητές χρησιμοποιούν αυτή τη τακτική στο ζέσταμα τους πριν τον αγώνα, δηλαδή 4-5 λεπτά (ή και περισσότερα) στο κατώφλι τους. Σημειώνεται και αυτό. Θα το δοκιμάσουμε με τα παιδιά της ομάδας σε κάποιο αγώνα τρεξίματος λιγότερης σημασίας.

Στη συνέχεια κάναμε 1 χ 2000 τεστ, με τους χρόνους να κυμαίνονται μεταξύ 6:30 και 9 λεπτά.

Κάναμε τέλος, 10 λεπτά αποθεραπεία και 6 ευθείες. Ακόμα κάτι που προσπαθούμε να πείσουμε τους φίλους δρομείς και τριαθλητές στη Κύπρο, το είδα να συμβαίνει εδώ. Χωρίς να τους πεί κάποιος, όλοι έβγαλαν τα παπούτσια τους και έκαναν, τόσο την αποθεραπεία όσο και τις ευθείες ξυπόλυτοι. Πείστηκαν βλέπετε για την αξία του τρεξίματος κάθε τόσο χωρίς παπούτσια, όπως βλέπετε και στο βίντεο:

Επιστροφή, δείπνο, συνάντηση των προπονητών και επιτέλους στο κρεβατάκι μας. Στη συνάντηση είπαν ό Γιάννης, ο οποίος έχασε το πρωινό τεστ στο κολύμπι να το κάνει αύριο.  Του το άφησα για έκπληξη.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: