christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Τρέχοντας στη σωστή γραμμή

Ως συνηθως, μετά που τερματίζουμε κάποιο αγώνα τρεξίματος σε δρόμο, οι μετρήσεις της απόστασης που τρέξαμε στα GPS των διάφορων συναθλητών μας διαφέρουν κατά πολύ. Μας έτυχε περίπτωση σε ημιμαραθώνιο να υπάρχουν διαφορές μέχρι και μισό χιλιόμετρο από αθλητή σε αθλητή.

Δρομείς που έτρεξαν περισσότερα μέτρα, είτε έκαναν λάθος σε κάποια στροφή, επαναστροφή κλπ, ή το πιο πιθανόν, δεν τήρησαν σωστά τον απλό κανόνα που λέει να επιλέγουν συνειδητά την πιο σύντομη γραμμή πορείας.

Εξάλλου, αν ρίξουμε μια ματιά και στην σελίδα της AIMS, (Assosiation of International Marathons and Distance Races), η οποία πιστοποιεί την ακρίβεια της απόστασης των αγώνων, αυτό ακριβώς κάνουν και οι ίδιοι για να μετρήσουν μια διαδρομή, επιλέγουν την συντομότερη πορεία. (Για περισσότερες λεπτομέρεις όσο αφορά τη διαδικασία μέτρησης και πιστοποίησης για μια διαδρομή, μπορείτε να διαβάσετε εδώ)

Πιο κάτω ένα απόσπασμα απο τη σελίδα 18 (από τις 72) του εγχειριδίου της AIMS, για το πως πρέπει να ακολουθείται η συντομότερη γραμμή κατά τη διαδικασία μέτρησης:

Your measured path must be the shortest possible route (SPR) within the limits of the course boundaries. Imagine how a stretched string would fit within the boundaries of the course. Follow that imaginary string when you measure. Runners may swing wide to take corners but do not attempt to measure what you think they will do. The exact SPR is the proper route to follow.

Αυτό ακριβώς πρέπει να κάνει και κάθε δρομέας κατά τον αγώνα του. Για παράδειγμα, η AIMS μετρά την διαδρομή 30 εκατοστά από το εσωτερικό άκρο της  (Εικόνα 1)Εικόνα 1.

Στο διπλανό σχεδιάγραμμα, το οποίο αφορά μια στροφή λογικά κάποιος δρομέας θα πάρει την στροφή όπως είναι τα βελάκια, που είναι και ο σύντομος δρόμος. Αρκετοί όμως δεν το πράττουν. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για διάφορους λόγους. Είτε προσπαθούν να προσπεράσουν συναθλητές τους (ειδικά στα πρώτα στάδια της διαδρομής), είτε οι διοργανωτές να μην έχουν αποκόψει εντελώς την κυκλοφορία και έτσι η αστυνομικοί της τροχαίας να στέλνουν τους δρομείς στην πλευρά που επιβάλλει ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας, είτε απλά λόγω απειρίας. Το αποτέλεσμα είναι κάτι σαν το σχήμα στην εικόνα 2Εικόνα 2.

Ακόμα πιο πολλά μέτρα χάνονται σε περίπτωση που ο δρόμος ακολουθεί πορεία με πολλές και συνεχόμενες στροφές. (Εικόνα 3)

Σε αυτή τη περίπτωση, και νοουμένου ότι ο δρόμος είναι κλειστός για τα αυτοκίνητα, ο αθλητής πρέπει να ακολουθεί την γραμμή που δείχνει το βέλος και όχι τις διακεκομμένες γραμμές. Αυτό το σενάριο είναι πιο συνιθισμένο στους εδώ αγώνες μας.  Εικόνα 3 Εξάλλου, αν τρέχετε σε αγώνα ο οποίος είναι πιστοποιημένος από την AIMS (στην Κύπρο έχουμε τέτοιους αγώνες, κάθε αγώνας που έχει την πιστοποίηση το διαφημίζει ο διοργανωτής στη σελίδα του), αυτό ακριβώς έκαναν και τα άτομα που ήρθαν και μέτρησαν την διαδρομή. Πήραν δηλαδή το συντομότερο δυνατό δρόμο.

Γιατί όχι και εμείς;Ημιμαραθώνιος Λεμεσού 2013

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: