christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Η ποδηλατική μας βόλτα του ερχόμενου Σαββάτου

Το καλό με το blog όπως διαπιστώνω, είναι ότι είναι για μένα και ένα είδος αρχείου.

Αφού λοιπόν φέτος ακολουθήσαμε παρόμοιο με τον περσινό προπονητικό κύκλο, τα περσινά άρθρα είναι ιδιαίτερα βοηθητικά. Το πιο κάτω περιγράφει την περσινή μας εμπειρία στην ποδηλατική διαδρομή την οποία θα πραγματοποιήσουμε το ερχόμενο Σάββατο, 6.7.2013. Από τα περσινά λάθη πήραμε το μάθημα μας.  Οι φετινές αλλαγές είναι ότι θα αναχωρήσουμε πιο γρήγορα, αλλά και στους σταθμούς θα παραμένουμε λιγότερη ώρα.

Ευχή μου είναι να περάσουμε τόσο όμορφα όσο και πέρσι. Φέτος, όπως αναφέρω και στο περσινό άρθρο, όντως θα είμαστε περισσότερα παιδιά από την ομάδα μας, ενώ μεγάλη απώλεια ο πάντα συμπαθής Μίλτος, τον οποίο διάφορες συγκυρίες δεν επέτρεψαν να γυμναστεί όπως θα ήθελε.

Για ακόμη πιο λεπτομερή στοιχεία, μπορείτε να πατήσετε εδώ, όπου είναι οι μετρήσεις στο GPS του Κωσταντίνου.

Ακολουθεί το περσινό άρθρο:

Η Παρασκευή 6.7.2012 ήταν η μέρα που είχαμε προγραμματίσει τη μεγάλη μας ποδηλατική διαδρομή, για το κλείσιμο της προπονητικής χρονιάς στη ποδηλασία. Λίγο οι διακοπές, λίγο το δύσκολο του (πολύ) πρωινού ξυπνήματος και λίγο οι πολλές ώρες που απαιτούνταν, τελικά δηλώσαμε παρών τρία άτομα από την ομάδα: εγώ, ο Μίλτος και ο Κωσταντίνος. Τα παιδιά ήταν η καλύτερη παρέα που θα μπορούσα να ζητήσω για τέτοιου είδους διαδρομής, κατι δηλαδή μεταξύ προπόνησης, εκδρομής και περιπέτειας. Άτομα με θετικό τρόπο σκέψης, συνεργάσιμα και ευχάριστα στη παρέα.

Στόχος μας ήταν να καλύψουμε τη διαδρομή Λευκωσία-Λεμεσός-Παρεκλησιά-Εφταγώνια-Συκόπετρα-Παλαιχώρι-Λευκωσία. Την υπολόγιζα γύρω στα 170 χιλιόμετρα, αλλά ο Κωσταντίνος ο οποίος δεν αφήνει κάτι στη τύχη, μέσω του Google Earth επέμενε ότι η όλη διαδρομή θα ήταν 150 χιλιόμετρα.

Μιας και πρώτη φορά κάναμε αυτή τη διαδρομή, παραθέτω πιο κάτω το χρόνο που μας χρειάστηκε για το κάθε κομμάτι της, τις στάσεις μας καθώς και κάποιες λεπτομέρειες για κάποια σημεία της. Αυτό γιατί, εκτός από μια ευχάριστη ανάμνηση πλέον για μας, στοχεύουμε να καταστήσουμε θεσμό για την τριαθλητική μας ομάδα, όταν τελειώνουμε με τους αγώνες μας, μια φορά το χρόνο να κάνουμε αυτή τη διαδρομή.

Το ραντεβού μας ήταν η ώρα 4:40 στο πρατήριο βενζίνης που βρίσκεται στην έξοδο της Λευκωσίας, άρα από σπίτι ξεκινήσαμε περίπου η ώρα 4:20. Μέχρι να ξημερώσει είμασταν ήδη στη Νήσου.

Δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή στο πρώτο μέρος της διαδρομής, από Λευκωσία μέχρι το ξενοδοχείο St. Raphael να μην ανεβούν καθόλου οι παλμοί μας πάνω από τη ζώνη παλμών 2 (60% – 70% του Μέγιστου Αριθμού Παλμών). Αυτό ήταν κρίσιμο γιατί μετά από αυτό το σημείο θα ξεκινούσαν τα ανήφορα, και αν ξοδεύαμε άσκοπα ενέργεια θα το πληρώναμε ακριβά στη συνέχεια. Μας πήρε περίπου 3 ώρες μέχρι να καλύψουμε αυτό το κομμάτι, 72 περίπου χιλιόμετρα. Αν και στο μυαλο μου είχα να κάνουμε στάση στο φούρνο πριν ξεκινήσουμε τα ανήφορα, τελικά καλύψαμε ακόμα

4 χιλιόμετρα και κάναμε τη πρώτη μας σταση στο φούρνο Τσίσιος, στην Παρεκκλησιά, η οποια έχει υψόμετρο 130 μέτρα, και φτάσαμε στις 3 ώρες και 15 λεπτά.  Κάπου ξεχαστήκαμε με τα αλμυρά και τους καφέδες (και την τουαλέτα) και μείναμε περίπου 26 λεπτά ενώ θα έπρεπε στα 15 περίπου να φεύγαμε.

Στη συνέχεια αρχίσαμε την ανάβαση, προς το Κελλάκι, όπου στα πρώτα 5-6 χιλιόμετρα είχαμε την συνοδεία φορτηγών με ιδιαίτερα επιθετικούς οδηγούς. Αυτό γιατί υπάρχουν λατομεία στη περιοχή. Την επόμενη στάση μας την κάναμε στον Αρακαπά, ο οποίος απέχει περίπου 16 χιλιόμετρα από την Παρεκκλησιά. Από αυτά τα 16, τα πρώτα 7-8 ήταν ανηφορικά ενώ τα υπόλοια ευθεία. Αν και μας δυσκόλεψε αυτό το κομμάτι λόγω των χιλιομέτρων που προηγηθήκαν, το ανήφορο δεν ήταν από τα δυσκολότερα που κάναμε.  Στη Λευκωσία θεωρούμε τη πιο δύσκολη διαδρομή με ανήφορα τον Αγ. Ηρακλείδιο – Λαζανιά, μετά την ανάβαση στα Τζόνια και στην τρίτη θέση τον Αγ. Ονούφριο – Μαχαιρά μαζί με την Φικάρδου μέσω Γουρίου. Αυτή η διαδρομή Παρεκκλησιά – Κελλάκι είναι περίπου ισάξιας δυσκολίας με το Μαχαιρά.

Στον Αρακαπά, ο οποίος έχει υψόμετρο γύρω στα 450 μέτρα, φτάσαμε σε 1 ώρα και 10 λεπτά ( συνολικός χρόνος 4 ώρες 25 λεπτά). Εκεί κάτσαμε 15 περίπου λεπτά και ξεκινήσαμε για ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια της διαδρομής, την ανάβαση 6 περίπου χιλιομέτρων μέχρι την Συκόπετρα, η οποία έχει υψόμετρο 800 περίπου μέτρα. Θα έπρεπε δηλαδή να ανεβούμε από τα 400 στα 800 μέτρα μέσα σε 6 χιλιόμετρα, κάτι που έκανε την κλίση του εδάφους ιδιαίτερα απαιτητική. Το ευχάριστο όμως σε αυτή τη περίπτωση ήταν ο δροσερός αέρας που φυσούσε, κάνοντας αυτό το κομμάτι από τα πιο ευχάριστα, αν και πράγματι το ανήφορο ήταν ιδιαίτερα απαιτιτικό. Μιλώντας ξανά Λευκωσιάτικα, θα το χαρακτήριζα σαν το ανήφορο από Άγιο Ονούφριο – Σταυρό Μαχαιρά.

Φτάσαμε στη Συκόπετρα σε μισή περίπου ώρα (συνολικός χρόνος 5 ώρες) και ήταν το σημείο όπου συμπληρώσαμε το 100στο μας χιλιόμετρο. Κάναμε στάση 10 περίπου λεπτά. Στη πλατεία που σταματήσαμε είδαμε για πρώτη φορά ταμπέλα με το όνομα του Παλαιχωρίου, η οποία έγραφε «Παλαιχώρι 10 χιλιόμετρα». Στην πλατεία υπήρχε κάποιο συνεργείο και ρωτήσαμε τα άτομα αυτά αν τα 10 χιλιόετρα είναι όλα ανηφορικά, η θα βρούμε μπροστά μας και καμιά ευθεία. Από ότι μας είπαν, το αυτοκίνητο θα δυσκολευόταν να πάει, τα ανήφορα ήταν πολύ απότομα και μέχρι την κορυφή. Ο Κωσταντίνος όμως επέμενε ότι το Google έλεγε ότι απομένουν ακόμη μόνο 4 χιλιόμετρα ανήφορο.

Υποσχέθηκα στον φωτογράφο μας στη Συκόπετρα να βάλω την φωτογραφία του στο ίντερνετ, για να την βρεί η κόρη του και να του την δώσει. Ορίστε φίλε, την υπόσχεση μας την κρατάμε. Αν διερωτιέστε τι ψάχνει ο Κωσταντίνος εκεί, απλά ο άνθρωπος βάζει αντιλιακό.

Συνεχίσαμε προς Παλαιχώρι με την ελπίδα το Google να είχε δίκαιο. Ακριβώς σε 4 χιλιόμετρα, ο δρόμος πράγματι πήρε μια ευθεία κλίση, μια ευχάριστη αλλαγή για τα ποδια και τους πνεύμονες μας.  Αυτό που λέγαμε με τα παιδιά, είναι ότι αλλιώς βλέπει (και νοιώθει) τον δρόμο και τα ανήφορα κάποιος ποδηλάτης, και αλλιώς κάποιος που οδηγά αυτοκίνητο.

Το Παλαιχώρι, το οποίο έχει υψόμετρο 920 περίπου μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, το είδαμε για πρώτη φορά στο 105 χιλιόμετρο μας. Το εκπληκτικό για μας, είναι ότι το βλέπαμε από μακρυά αρκετά πιο χαμηλά από ότι είμασταν εμείς. Στα 106 – 107 χιλιόμετρα περίπου ξεκινήσαμε να κατηφορίζουμε, και καταλήξαμε για την τελευταία μας στάση ακριβώς μόλις τελείωσε το διάρκειας 20 περίπου λεπτών κατήφορο, στο κέντρο Φράουλα, όπου φτάσαμε σε μια περίπου ώρα (συνολικός χρόνος 6 περίπου ώρες, αριθμός χιλιομέτρων 120 μέχρι εδώ).

Κάτσαμε στο κέντρο για 20 περίπου λεπτά και ξεκινήσαμε το τελευταίο κομμάτι για Λευκωσία, με τη ζέστη να μην είναι σύμμαχος μας, μιας και η θερμοκρασία ανέβηκε στους 38 περίπου βαθμούς Κελσίου. Εκπλαγήκαμε και οι τρείς όταν διαπιστώσαμε ότι τα πόδια μας είχαν ακόμη αρκετές δυνάμεις, και κάναμε αυτό το κομμάτι με μέση ταχύτητα πάνω από 32-33 χιλιόμετρα την ώρα.Πραγματτικά ήταν μια καταπληκτική εμπειρία, περάσαμε υπέροχα με τα παιδιά, αν όλα πάνε καλά του χρόνου θα το επαναλάβουμε, πιθανόν με περισσότερα άτομα.

Κάναμε συνολικά 6 ώρες και 49 λεπτά ποδηλασίας, και συμπληρώσαμε 151 χιλιόμετρα, επιβαιβεώνοντας με ακρίβεια μέτρου το Google Earth (και τον Κωσταντίνο).

Συνοψίζοντας το γενικό μας πρόγραμμα, τρέξαμε τον ορειβατικό  αγώνα τρεξίματος 15 χιλιμέτρων πριν 2 βδομάδες στο Τρόοδος,και κάναμε την μεγάλη μας ποδηλασία. Για να κλείσει η χρονιά και στο κολύμπι θα κολυμπήσουμε στον αγώνα Bay to Bay Swim, απόστασης 2 περίπου χιλιομέτρων, που διοργανώνουν οι αγγλικές βάσεις στην Επισκοπή. Ο αγώνας θα γινει σε 2 περίπου βδομάδες, την Παρασκευή 20.7.2012, με εκκίνηση η ώρα 7 το πρωί από το Happy Valley.

Τελευταία μου σκέψη και απορία μετά από αυτή την εμπειρία: Πως μπορούν οι ποδηλάτες που μετέχουν στους διάφορους μεγάλους Γύρους (Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας κλπ.) να κάνουν 200 περίπου χιλιόμετρα καθημερινώς, μεταξύ των οποίων και αρκετά ανήφορα, σε αγωνιστικούς ρυθμούς και για τρείς βδομάδες;