christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Το «προσκύνημα» μου

ΠροσκύνημαΑπό το Χριστοφή Χριστάκη

Την περασμένη βδομάδα πραγματοποίησα μαζί με τους συναθλητές μου Γιώργο Πέγγα και Σέργιο Νικολαϊδη το ετήσιο μου προσκύνημα. Αυτό είναι μια προσπάθεια που κάνω μια φορά το χρόνο, συνήθως με συνοδεία κάποιων φίλων μου.

Η προσπάθεια αυτή, είναι να καλύψουμε τρέχοντας την απόσταση από το γυμναστήριο μου που βρίσκεται πίσω από την Αγγλική σχολή, μέχρι το μοναστήρι του Μαχαιρά.

Οργανωνόμαστε μήνες πριν για την απόσταση αυτή. Αυτό γιατί χρειάζεται ξεχωριστές, επιπρόσθετες ικανότητες από ένα δρομέα που τρέχει ένα αγώνα μαραθωνίου σε συνηθισμένες συνθήκες.  Η διαδρομή που κάνουμε ξεχωρίζει γιατί τα τελευταία 23 χιλιόμετρα είναι συνεχώς ανηφορική, με κλίσεις που μπορούν φτάσουν μέχρι και 15%.

Η συνήθεια αυτή άρχισε το 1993. Εκείνη τη περίοδο ο φίλος και συναθλητής μου Σάββα Αντώνης (υπάλληλος σήμερα του ΚΟΑ στο κολυμβητήριο Λευκωσίας), προετοιμαζόταν για να λάβει μέρος στο Σπάρταθλον. Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Σπάρταθλον είναι ένας αγώνας υπερμαραθωνίου, απόστασης 256 χιλιομέτρων, ο οποίος ξεκινά από την Αθήνα και τερματίζει στην Σπάρτη.

Η διαδρομή από τη Λευκωσία στο Μαχαιρά ήταν ιδέα του Αντώνη, σαν μέρος της προετοιμασίας του για αυτόν τον δύσκολο αγώνα, και εγώ πήγαινα μαζί του για παρέα. Την πρώτη φορά που πήγα θυμάμαι, ήταν έγκυος η γτναίκα μου Μαρία στο πρώτο μου παιδί, την κόρη μου Νίκη. Πήγα με ένα μείγμα συναισθημάτων. ¨Ηθελα να γιορτάσω την επερχόμενη μου πατρότητα, ήθελα να κάνω μια δύσκολη προσπάθεια αφιερωμένη στο παιδί μου, και σαν δρομέας δεν μπορούσα να σκεφτώ κάτι καλύτερο.

Την πιο πάνω λεπτομέρεια την θυμήθηκα τώρα που γράφω το άρθρο. Σύμπτωση, για αυτόν ακριβώς το λόγο ο φίλος μου Γιώργος ήρθε μαζί μου φέτος, πραγματοποιώντας το δικό του προσκύνημα.

Τώρα πλέον, 20 χρόνια μετά, οι στόχοι μου είναι διαφορετικοί. Η διάρκεια, το ανήφορο, η δυσκολία, η κορυφή, το προσκύνημα, είναι μέρος της γενικότερης εικόνας που έχω για τη ζωή. Αυτό με κρατά διαχρονικά έτοιμο. Δεν το αφήνω για να μην με αφήσει, γιατί μετά θα αλλάξω ριζικά τρόπο ζωής. Και σίγουρα, δεν μπορώ να φανταστώ πως θα είναι η ζωή μου χωρίς άσκηση.

Η οργάνωση και η προετοιμασία μου στηρίζεται πρώτα στη προπόνηση που κάνω πέντε με έξι φορές τη βδομάδα. Στηρίζεται επίσης στην σωστή ψυχολογία να ανέχεσαι υπομονετικά το πόνο και τη κούραση, τη διάρκεια, τη δυσκολία, στη συγκέντρωση αλλά και στον έλεγχο των ενεργειών μου και των γύρω μου.

Μια από τις ενέτγειες που κάνω είναι να ελέγχω την διατροφή μου τους προηγούμενους μήνες, κρατώντας με σε ένα χαμηλό σωματικό βάρος και ποσοστό λίπους.

Το προσκύνημα γίνεται ευχάριστο και αποτελεσματικό χάρη στην τακτική που ακολουθώ στη διάρκεια της διαδρομής, την καλή παρέα και το σερβις του φίλου μου του Θεόφιλου.

Τώρα που τελείωσα το φετινό μου προσκύνημα, και 2 μέρες μετά νοιώθω φρέσκος και χωρίς καθόλου πιασίματα, υπενθιμίζω στους φίλους μου τα λόγια που μου έλεγαν πριν ξεκινήσω:

«Δεν είναι μεγάλη απόσταση για την ηλικία σου;»

«Θα κάνετε και στάσεις;»

«Εγώ μόνο που το σκέφτομαι φοβάμαι»

«Δεν σε τρομάζει η ανηφόρα;»

«Θα μπορείς να περπατάς την επόμενη μέρα;»

«Πόσο βάρος θα χάσεις;»

«Θα περπατάς στο ανήφορο;»

Τις τελευταίες 24 ώρες πριν το προσκύνημα μου, ακολουθώ το συνιθισμένο μου πρόγραμμα. Η μέρα αρχίζει η ώρα 5 το πρωί της Παρασκευής, όπου πίνω ένα ποτήρι νερό και πηγαίνω στο γυμναστήριο, όχι για να γυμναστώ, αφού τις Παρασκευές πάντα έχω ρεπό, αλλά για να κάνω μικροδουλιές και καθαριότητες που κάπου έκοψαν πίσω μέσα στην προηγούμενη βδομάδα. Μετά πηγαίνω στο σχολείο όπου ακολουθώ κανονικά το πρόγραμμα, και μεσημέρι επιστρέφω στο σπίτι. Το γεύμα μου είναι ζυμαρικά, σαλάτα και κοτόπουλο. Κοιμάμαι μια ώρα για να δώσω ευκαιρία στον οργανισμό μου να αναπληρώσει, και επιστρέφω στο γυμναστήριο από τις 3 μέχρι τις 10 το βράδυ. Φροντίζω κατά τη διάρκεια της ημέρας να ενυδατώνω τον οργανισμό μου. Εκτός από τα φρούτα που καταναλώνω φροντίζω να πίνω τουλάχιστον 3 λίτρα νερό. Το δείπνο δεν περιλαμβάνει σαλάτα και η ποσότητα είναι μικρότερη.

Τη μέρα του προσκυνήματος ξυπνώ η ώρα 3 το πρωϊ, πηγαίνω τουαλέτα, και κάνω ένα ελαφρύ μασαζ στα πόδια με θερμαντική αλοιφή. Ελαφρύ πρωινό και ραντεβού με τα παιδιά η ώρα 3:30 για τελευταίες οδηγίες και εκκίνηση η ώρα 3:45.

Το προσκύνημα συνήθως γίνεται το τελευταίο Σάββατο του Μαϊου ή το πρώτο του Ιούνη, με εκκίνηση η ώρα 3:45 το πρωί. Η απόσταση είναι περίπου 38 χιλιόμετρα, και είναι συνεχόμενο τρέξιμο από 3 ώρες και 20 λεπτά εώς 3 ωρες και 30 λεπτά, αναλόγως ημέρας. Φέτος κάναμε 3:30.

Συμβουλές που δίνω στους συναθλητές μου όταν ξεκινούμε, είναι να μην βιάζονται, να αφήσουν τον οργανισμό τους τα πρώτα χιλιόμετρα να ζεσταθεί. Μετά ανεβάζουμε ρυθμό, μέχρι το σημείο που να μην μας δημιουργεί κούραση. Αυτό το καταλαμβαίνει ο καθένας από μας από το ρυθμό της αναπνοής του.

Μια δεύτερη συμβουλή που δίνω στους φίλους μου πριν ξεκινήσουμε, είναι ότι πρέπει να φτάσουμε στις ανηφόρες ξεκούραστοι. Εγώ, μετά από τόσα προσκυνήματα, όταν φτάνω στις ανηφόρες καταλαμβαίνω σε τι κατάσταση είμαι και πόσο χρόνο θα χρειαστώ ακόμα για να τερματίσω.

Μεγάλη προσοχή δίνω στο σερβις που έχουμε καθώς τρέχουμε. Οι οδηγίες που δίνω στο φίλο μου Θεόφιλο που μας βοηθά συνοδεύοντας μας με το αυτοκίνητο και ουβαλόντας τις τσάντες και τα νερά/τρόφιμα μας, είναι:

Στα πρώτα 15 χιλιόμετρα να προχωρά και να τον βρίσκουμε κάθε 5 χιλιόμετρα, όπου αναλόγως θα μας δίνει νερό ή ηλεκτρολύτες. Μετά θα σταματά ανά 2 χιλιόμετρα, μέχρι τα 27 χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα θα σταματά κάθε 500 μέτρα. Κάθε φορά που τον προσπερνάμε του λέμε τι θα χρειαστούμε στον επόμενο σταθμό και το ετοιμάζει: νερό, ηλεκτρολύτες, στεγνά ρούχα, παπούτσια, σταφίδες κλπ.

Με την ευκαιρία του άρθρου αυτού πραγματικά θέλω να ευχαριστήσω τον Θεόφιλο για την προθυμία του κάθε χρόνο να με βοηθά, καθώς και στα παιδιά που με συνόδεψαν φέτος, Γιώργο Πέγγα και Σέργιο Νικολαίδη.

 Σημ.  Για το περσινό προσκύνημα του Χριστάκη κάποια πράγματα μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ

Προσκύνημα 2

Σχολιάστε

