christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Αποκατάσταση μετά από σκληρή άσκηση: Πώς να ανεφοδιαστείτε σωστά

Τι είναι προτιμότερο να τρώμε για αποκατάσταση μετά από μια σκληρή προπόνηση; Αυτό είναι που απασχολεί όλους τους αθλούμενους από μαραθωνοδρόμους μέχρι αρσιβαρίστες.
Πάρα πολλοί αθλητές έχουν εμμονή με τον ανεφοδιασμό ήδη από το πρώτο λεπτό που σταματούν την άσκηση. Αυτό γιατί φοβούνται ότι θα χάσουν τη μία ώρα που είναι το ονομαζόμενο «παράθυρο ευκαιρίας», όπου η αντικατάσταση γλυκογόνου στον οργανισμό είναι  γρηγορότερη. Αδυνατούν να κατανοήσουν ότι ο ανεφοδιασμος του σώματος τους εξακολουθεί να συνεχίζεται για αρκετές ακόμα ώρες, απλά με βραδύτερο ρυθμό. Με δεδομένη μια σταθερή εισροή των κατάλληλων υδατανθράκων, με βάση γεύματα και σνακ, οι μύες μπορούν να εφοδιαστούν πλήρως με καύσιμα μέσα σε 24 ώρες. Εάν έχετε μια ολόκληρη μέρα για να ξεκουραστείτε πριν από την επόμενη προπόνηση σας, ή αν έχετε κάνει μια εύκολη  προπόνηση, δεν χρειάζεται να ασχοληθήτε ιδιαίτερα για ανεφοδιασμό αμέσως μετά.

Ο ανεφοδιασμό το συντομότερο δυνατό μετά τη προπόνηση είναι πιο σημαντικό για σοβαρούς αθλητές οι οποίοι κάνουν μια δεύτερη προπόνηση έντασης μέσα σε έξι ώρες από την πρώτη προπόνηση. Αυτοί οι αθλητές μπορεί να είναι:

Τριαθλητές που κάνους διπλή προπόνηση,

Ποδόσφαιριστές σε κάποιο  τουρνουά,

Σκιερ που κάνουν δύσκολη προπόνηση το πρωί και πάλι το απόγευμα.

Τενίστες που παίζουν την ίδια μέρα 2 παιγνίδια κλπ.

Όσο πιο γρήγορα καταναλωθούν οι υδατάνθρακες για να αντικαταστήσουν το εξαντλημένο γλυκογόνο των μυών και  οι πρωτεϊνες για την επισκευή των φθαρμένων μυών, τόσο πιο γρήγορα ο αθλητής θα είναι σε θέση να κάνει ξανά δύσκολη προπόνηση.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων 24 ωρών, οι μύες σας θα έχουν πολύ χρόνο για να αναπληρωθούν τα αποθέματα γλυκογόνου. Απλά να είστε βέβαιοι ότι  καταναλώνετε κατ ‘επανάληψη υδατάνθρακες σε κάθε γεύμα / σνακ, μαζί με κάποια πρωτεΐνη για την αποκατάσταση και επισκευή των μυών. Για παράδειγμα, το σοκολατούχο γάλα ή ένα μείγμα φρούτων με γιαούρτι φρούτων είναι άριστες επιλογές.

Μην καταναλώνετε μόνο πρωτεΐνες, Η πρωτεΐνη γεμίζει το στομάχι σας και  βοηθά στην οικοδόμηση και την επισκευή των μυών, αλλά δεν τουε εφοδιάζει με καύσιμα. Οι μύες σας θέλουν τρεις ή τέσσερις φορές περισσότερες θερμίδες από υδατάνθρακες από ό, τι από την πρωτεΐνη.
Λάβετε υπόψη ότι οι θερμίδες από τα σνακ ή ποτά αποκατάστασης  «μετράνε.» Για αυτό και αθλητές που προπονούνται σκληρά δεν χάνουν το βάρος που επιθυμούν. Ίσως αυτό είναι επειδή καταναλώνουν 300 + «θερμίδες αποκατάστασης» και στη συνέχεια τρώνε και πρωϊνό, γεύμα ή δείπνο αναλόγως.

Τι γίνεται με τα ποτά αποκατάστασης με βάση τους ηλεκτρολύτες;

Μετά από μια σκληρή προπόνηση, πολλοί αθλητές προτιμούν ένα αθλητικό ποτό, όπως το Gatorade ή το Powerade.Όπως όμως έχουν αποδείξει τελευταίες έρευνες, το γάλα και τα άλλα «πραγματικά τρόφιμα» είναι στην πραγματικότητα καλύτερη πηγές των ηλεκτρολυτών από τα περισσότερα εμπορικά αθλητικά προϊόντα. Οι ηλεκτρολύτες  βοηθούν στη βελτίωση της κατακράτησης υγρών και την αποκατάσταση της κανονικής ισορροπία των υγρών.

Ο πίνακας που ακολουθεί δείχνει καλύτερα αυτή τη σύγκριση:

Ποτό (8 oz)  Νάτριο (mg)  Κάλλιο (mg)  Πρωτείνη (g)  Υδατάνθρακες (g)
 Νερό  –  –  –  –
 PowerAde  55  45  –  19
 Gatorade  110  30  –  14
 Άπαχο γάλα  100  400  8  12
Γάλα σοκολ.  150  425  8  26
 Χυμός πορτ  –  450  2  26

Όπως μπορείτε να δείτε, μετά από μια σκληρή προπόνηση, υγρά όπως σοκολατούχο γάλα ή χυμός πορτοκαλιού, προσφέρουν πολύ πιο μεγάλη ποσότητα ωφέλιμων συστατικών από ό, τι  ένα αθλητικό ποτό. Τα αθλητικά ποτά είναι καλύτερα να λαμβάνονται κατά τη  διάρκεια της άσκησης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: