christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Πως μας εθίζουν στο junk food

Απο το Φοίβο Κοντεμενιώτη

Αφορμή για αυτή την παρουσίαση μου έδωσε ο Χρίστος με τη μικρή του αναφορά στα πατατάκια στο δικό του άρθρο Αθλητικό Ταλέντο.

junk foodΜε τον πιο πάνω τίτλο η Ευρυδίκη Μπερσή, σε πρόσφατο τεύχος του περιοδικού theKmagazine αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες τροφίμων κάνουν τα προϊόντα τους ακαταμάχητα.  Σύμφωνα με την Μπερσή, ο δημοσιογράφος των New York Times Michael Moss αποκαλύπτει τους τρόπους με τους οποίους οι εταιρίες Junk Food κάνουν τα προϊόντα τους ακαταμάχητα.  Μέσα από 300 συνεντεύξεις και χιλιάδες σελίδες εγγράφων, κατέγραψε την συνειδητή και συνεχή αυτή προσπάθεια των εταιρειών αυτών που για το γρήγορο χρήμα η υγεία των ανθρώπων περιθωριοποιείται. «Οι τρεις κεντρικοί πυλώνες των συνταγών που αποφέρουν δισεκατομμύρια οδηγώντας  παιδιά και ενήλικους στην παχυσαρκία και στο διαβήτη είναι γνωστοί: αλάτι, ζάχαρη, λίπη.  Ο τέλειος συνδυασμός τους, όμως, είναι ένας μόνιμος γρίφος, για την επίλυση του οποίου επιστρατεύονται κορυφαίοι επιστήμονες και ξοδεύονται δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.  Το αποτέλεσμα της αγαστής συνεργασίας επιστήμης και μάρκετινγκ είναι ο μέσος Αμερικανός να καταναλώνει σήμερα 22 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη ημερησίως, χωρίς καν να γνωρίζει που κρύβονται πολλά από αυτά.»

Το βιβλίο του Moss, «Salt, Sugar, Fat: How the Food Giants Hooked Us», σύμφωνα με την Μπερσή, ξεκινά περιγράφοντας μια μυστική σύσκεψη που έγινε το 1999 μεταξύ κορυφαίων του κλάδου όπου ένα στέλεχος της εταιρείας  Kraft εισηγήθηκε να ελαττωθούν τα βλαβερά συστατικά που μπαίνουν στα προϊόντα.  Η σύσκεψη έληξε άδοξα γιατί κανείς δεν είχε όρεξη να χάσει λεφτά.  Ο Moss ακολούθως είχε την ευκαιρία να βρεθεί στο εργαστήριο της Kellogg΄s και να δει από κοντά πως η χρήση του αλατιού βοηθούσε στη μείωση του κόστους με την εξοικονόμηση ακριβών συστατικών όπως τα μπαχαρικά και τα βότανα.  Όπως αναφέρει το άρθρο, εκεί που οι κολοσσοί του junk food δεν κάνουν οικονομία είναι στα κονδύλια για την έρευνα.  Με την έρευνα μπορούν να λυθούν ερωτήματα όπως το τι είναι τραγανό, ποια αίσθηση προκαλείται στο στόμα κλπ.  Σύμφωνα με το άρθρο τα τσιπς είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας αύξησης βάρους, ακόμη σοβαρότερος και από τις τηγανιτές πατάτες, το κόκκινο κρέας και τα αναψυκτικά. «Το λίπος των τσιπς δημιουργεί αίσθημα άμεσης ικανοποίησης, ενώ το άμυλό τους απορροφάται ταχύτερα ακόμη και από αντίστοιχη ποσότητα ζάχαρης, ανεβάζοντας αμέσως τα επίπεδα γλυκόζης και ανοίγοντας την όρεξη για περισσότερα.»  Ουσιαστικά οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται ώστε το ανθρώπινο μυαλό να ζητάει μεγαλύτερες ποσότητες είναι ανεξάντλητες.  Οι άνθρωποι είναι δυστυχώς ευάλωτοι στις συνταγές των εταιρειών αυτών καθώς και στις στρατηγικές πώλησης.

Το συμπέρασμα του Moss, σύμφωνα με το άρθρο, είναι πως πρέπει οι μαθητές να μένουν μακριά από τα επεξεργασμένα τρόφιμα, να μάθουν ψωνίζουν φρέσκα συστατικά και να τα μαγειρεύουν.   Το δικό μου συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: ακολουθήστε τη συμβουλή του Moss, μάθετε να  διαβάζετε τις ετικέτες συσκευασίας και αποκτήστε βασικές δεξιότητες μαγειρικής ούτως ώστε να μπορείτε να ελέγχετε τι μπαίνει στο πιάτο σας.  Δεν είναι κρίμα μετά από μια παραγωγική προπόνηση ή ένα ματς να επιβραβεύουμε τα παιδιά μας με ένα σακουλάκι τσιπς;

Πηγή:

theKmagazine, Απρίλιος 2013/ Τεύχος 177. Από εφημερίδα Καθημερινή Κύπρου 17/3/2013.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: