christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Ο νόμος της ομάδας και η αρχή του πλεονεκτήματος

Χριστάκης ΧριστοφήΑπό το Χριστάκη Χριστοφή

Μια καλά συμβουλή για να αρχίσει κάποιος το τρέξιμο, είναι να βρεί μια ομάδα δρομέων  για να ενταχθεί.

Τον βασικό αυτό νόμο της ομαδικότητας δεν τον ανακαλύψαμε εγώ και ο φίλος μου ο Χρίστος, κατανοήσαμε όμως την δύναμη του και τον εφαρμόζουμε στην ομάδα μας, η οποία αποτελείται από δρομείς και τριαθλητές.

Από την αρχέτυπη κατάσταση του, ο άνθρωπος εντάσσεται σε ομάδες.Οι ομάδες αυτές του έδιναν δύναμη και τον βοηθούσαν να προοδεύσει.

Καθημερινά γίνομαι μάρτυρας, κύρηκας αλλά και εργάτης του νόμου της ομαδικότητας.

Αυτό που διαπιστώνω είναι ότι όσοι εντάσσονται σε τέτοιες ομάδες, ειδικά στην αρχή, κάνει αρκετά πράγματα που ούτε οι ίδιοι δεν μπορούν να πιστέψουν.

Η ομαδικότητα σε στηρίζει, σε κρατά, σε ενθαρρύνει. Είναι δύσκολο να κρατηθείς και να συνεχίσεις να τρέχεις μόνος σου, ειδικά αν είσαι αρχάριος. Δεν λέω ότι είναι ακατόρθωτο, αλλά πολύ πιο εύκολα μπορείς να κρατηθείς στο τρέξιμο μέσω της ομάδας παρά μόνος σου.

Η εμπειρία μου έδειξε ότι αν κάποιος αποφασίσει να αρχίσει να τρέχει μόνος του, σε μερικές προπονήσεις φεύγει ο ενθουσιασμός του, αραιώνει τις προπονήσεις και στο τέλος τις εγκαταλείπει. Τα άτομα που επιβιώνουν και συνεχίζουν το τρέξιμο ενώ τρέχουν μόνοι τους είναι κατά πολύ λιγότερα από όσους ξεκίνησαν και τρέχουν με κάποιο φίλο ή φίλους τους.

Είναι στη φύση του ανθρώπου, μέσω της ομαδικότητας να καταβάλλει περισσότερη προσπάθεια η οποία τον βελτιώνει και τον ενθαρρύνει.

Η ομάδα μας γυμνάζεται καθημερινά νωρίς το πρωί. Κάποιες μέρες θα μπορούσα να τρέξω και μόνος μου πιο αργά, αλλά προτιμώ τη δύναμη της ομάδας.

Σήμερα για παράδειγμα, ξυπνώντας το πρωί προσπάθησα να μείνω στο κρεββάτι λίγο περισσότερο. Η απόφαση μου αυτή δεν κράτησε πολύ. Γρήγορα ακολούθησα τις τυπικές διαδικασίες και βρέθηκα στο γήπεδο. Η ομάδα άρχισε ήδη το τρέξιμο της, και εντάχθηκα μαζί της.

Ειδικά όταν έχουμε κάποιο δύσκολο πρόγραμμα, συνήθως δεν απουσιάζει κανείς. Άτομα διαφορετικών ικανοτήτων, έτοιμα στην ώρα τους, οργανωμένα σε μια ομάδα που δένει αρμονικά. Όλα αυτά τα άτομα βοηθούν και βοηθιούνται από την ομάδα.

Κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης καταπιανόμαστε με διάφορα θέματα. Η συζήτηση μεταξύ μας δημιουργεί ένα κλίμα μεταξύ καφενείου και εκπαίδευσης.

Το κύριο πρόγραμμα περιλάμβανε 12 χ 400. Η ομάδα πήρε θέση. Ο στίβος της Αγγλικής σχολής έχει επτά διαδρόμους. Το χρονόμετρο αρχίζει την ίδια ώρα για όλους και η άσκηση γίνεται ταυτόχρονα από την ίδια αφετηρία. Αναλόγως όμως επιπέδου, ο καθένας τρέχει σε διαφορετικο διάδρομο.Ένα-δυό άτομα τρέχουν στο εσωτερικό (πρώτο) διάδρομο, καλύπτοντας μια απόσταση 360 περίπου μέτρων. Κάποια άλλα προτιμούν τον τρίτο και τέταρτο διάδρομο, καλύπτοντας μια απόσταση 380 περίπου μέτρων. Κάποιοι τον πέμπτο και έκτο, καλύπτοντας 390 μετρα και οι υπόλοιποι τον εξωτερικό, καλύπτωντας 400 μέτρα. Τερματίζουν όλοι μαζί, στον ίδιο περίπου χρόνο.

Αυτή είναι μια εφαρμογή της αρχής του πλεονεκτήματος, η οποία βοηθά διάφορα άτομα ξεχωριστών ικανοτήτων να εντάσσονται στην ίδια ομάδα.

Κάποτε η προπόνηση δεν είναι διαλειμματική αλλά συνεχόμενη, δηλαδή η ομάδα μπορεί να τρέχει από 50 λεπτά μέχρι και 2 ώρες μέσα ή έξω από το γήπεδο σε χαμηλό, μέτριο ή γρήγορο ρυθμό. Σε αυτή τη περίπτωση η τακτική αλλάζει, για να μπορούν πάλι τα μέλη της ομάδας να γυμνάζονται μαζί. Στους χαμηλούς ρυθμούς το κινητό καφενείο είναι στα μεγαλεία του, αφού τρέχουμε όλοι μαζί.

Σε μέτριο ρυθμό τρεξίματος προτιμούμε να τρέχουμε μέσα στο γήπεδο για να μπορούμε να εφαρμόζουμε την πιο πάνω αρχή του πλεονεκτήματος, με διαφορετικούς διαδρόμους για τον καθένα.

Όταν ο ρυθμός είναι γρήγορος, τα παιδιά χωρίζονται από πριν σε μικρότερες ομάδες και τρέχουμε ο καθένας με την ομάδα του, στο γήπεδο, στο πάρκο ή στον δρόμο.

Με αυτές τις τακτικές, οι συναθλητές μας δηλώνουν παρών τουλάχιστον στις δύσκολες προπονήσεις της ομάδας, όπου ο καθένας νοιώθει την ανάγκη «να κρατιέται» και «να τραβά» με κάποιους άλλους. Με αυτό το τρόπο η προπόνηση «βγαίνει καλύτερα» όπως συνηθίζουμε να λέμε.

Με την αρχή της ομαδικότητας και την εφαρμογή του πλεονεκτήματος μπορεί να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες συναγωνισμού και αλληλοβοήθειας στην προπόνηση, κάτι που βοηθά τόσο στην ποιοτική όσο και στην ποσοτική προπόνηση για όλους.

Advertisements

1 σχόλιο

    Trackbacks

    1. Το προπονητικό μας τεστ τριάθλου | christostriathlon

    Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s

    Αρέσει σε %d bloggers: