christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Το τρέξιμο στη ζωή μου

Χριστάκης ΧριστοφήΤου Χριστάκη Χριστοφή

Το θέμα που θα ασχοληθώ είναι η ευεργετική επίδραση που έχει το τρέξιμο στη ζωή μου.

Όταν αποφάσισα να γράψω για την επιδραση και τα ωφέλη της άσκησης, έρχονταν στη σκέψη μου οι φυσιολογικές, λειτουργικές και ψυχικές προσαρμογές που κάνει η άσκηση στον οργανισμό, όπως π.χ. τις προσαρμογές που κάνει το τρέξιμο στο αναπνευστικό, το μυϊκό, στο πεπτικό και στο καρδιακό σύστημα καθώς και στα όργανα που αποτελούν τα πιο πάνω συστήματα. Κατανόησα ότι εκτός από το γεγονός ότι θα χρειάζονταν πάρα πολύς χρόνος για να γραφτεί, θα χρειάζονταν παράλληλα και εξειδικευμένες πληροφορίες από βιβλία, καθώς και βιβλιογραφικές αναφορές. Αυτό θα άλλαζε το νόημα του άρθρου και θα το έκανε ένα επιστημονικό άρθρο, από εκείνα που ξεκινούμε να διαβάζουμε αλλά στη μέση δεν το καταλαμβαίνουμε και το αφήνουμε. Στην πορεία όμως κατάλαβα ότι ξέφευγα απο το στόχο που είχα, δηλαδή να γράψω ένα απλό κείμενο, εμπλουτισμένο με τη προσωπική μου εμπειρία και με απλή γνώση που θα βοηθούσε φίλους και γνωστούς.

Διαχρονικά, τα ωφέλη που αποκόμιζα συνειδητά από το τρέξιμο διέφεραν, και αυτό ωφειλόταν στους στόχους που είχα την κάθε περίοδο.

Ανατρέχω με την σκέψη μου πισω στα παιδικά μου χρόνια όταν πρωτοάρχισα να τρέχω και θυμάμαι παίζαμε τρέχοντας διάφορα παιχνίδια. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο κέρδος στην ηλικία αυτή. Μέσα από το παιχνίδι διασκέδαζα, ανταγωνιζόμουν, γέμιζα τα απογεύματα μου. Έτρεχα γρήγορα και απολάμβανα την αίσθηση αυτή. Μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού κέρδιζα επίσης σταθερότητα και αναγνώριση στη κοινωνία των παιδιών της γειτονιάς και του σχολείου.

Τα τελευταία 25 χρόνια αρχίζω το πρόγραμμα της ημέρας με πρωϊνό τρέξιμο, κάτι που βρίσκω πολύ θετικό και λειτουργικό στο ζωή μου. Όταν ο περισσότερος κόσμος κοιμάται εγώ, ή ώρα 5:30 το πρωί τρέχω, χωρίς να ενοχλώ κανένα, ούτε και να στερώ από την οικογένεια μου την παρουσία μου. Όταν η οικογένεια ξυπνήσει εγώ ήδη έχω τελειώσει την προπόνηση μου.

Πριν βρεθώ στην δουλειά μου έχω αφιερώσει χρόνο για τον εαυτό μου και την ανάγκη που έχω για άσκηση. Αυτό με φρεσκάρει, δίνοντας μου ενέργεια για όλη την ημέρα. Δεν είναι όμως μόνο η ζωντάνια και η ενέργεια που έχω. Ταυτόχρονα έχω μέσα μου ένα αίσθημα ηρεμίας, που μου δίνει ισορροπία στη διάρκεια της ημέρας, αποφέυγοντας έτσι τις εντάσεις. Αν για οποινδήποτε λόγο ξεπεράσω τα όρια μου, συνήθως δεν το δείχνω, αλλά αισθάνομαι μια νευρική υπερένταση. Σε αυτή τη περίπτωση έχω το καλύτερο αντίδοτο, τον μηχανισμό που ηρεμεί το σώμα και το πνεύμα μου: ένα γρήγορο τρέξιμο 20-30 λεπτών και το σώμα επανέρχεται στην γαλήνη του.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας ο οργανισμός μου είναι πιο αποτελεσματικός,  και αυτό το αίσθημα επικρατεί μέχρι το τέλος της ημέρας. Νοιώθω ξεκούραστος, έχω περισσότερη αντοχή, παράγω περισσότερο. Ο οργανισμός επανέρχεται πολύ γρήγορα μετά από μια σωματική προσπάθεια, ακριβώς λόγω της αυξημένης αντοχής.

Η καταπίεση που μπορεί να δεκτώ στη δουλειά, στην αναμονή, στην τροχαία κίνηση κλπ. Περνά σχεδόν ανωδυνα και απαρατήρητα.

Πριν λίγο καιρό, δεν μπορούσα να τρέξω λόγω τραυματισμού (σχεδόν ολική ρήξη του γαστροκνήμιου μύωνα). Ήταν μια περίοδος κατά την οποία ένοιωθα συνεχώς υπερένταση και άγχος. Ένοιωθα προς το τέλος της ημέρας ότι αυτό το αίσθημα κατάφερνε να με νικήσει, και έλεγα σε φίλους και γνωστούς την απορία μου: Μα πως αντέχει ο κόσμος να κινείται με τέτοιους ρυθμούς και τόσο άγχος στη ζωή του;

Εγώ όσο έτρεχα κανονικά αυτό δεν το αντιλαμβανόμουν.

Ένα από τα αισθήματα τα οποία άρχισαν να με νικούν την περίοδο που δεν έτρεχα είναι αυτό της κατάθλιψης. Μια γενική απαγοήτευση, ο νους μου πηδούσε από την μια σκέψη στην άλλη, ενώ δεν δεχόμουν την βοήθεια των φίλων μου για το πρόβλημα που αντιμετώπιζα. Το βράδυ έπεφτα για ύπνο αλλά καθυστερούσα πολύ να κοιμηθώ. Τώρα που τρέχω πάλι, όλα επανήλθαν ξανά στην προηγούμενη τους κατάσταση. Στο θέμα του ύπνου, η γυναίκα μου άρχισε ξανά να λέι το συνηθισμένο της σλόγκαν: «Μα είστε συνδεδεμένοι με το πορτατιφ;» αφού μόλις πατώ το κουμπί να κλείσει το φως, αυτομάτως κοιμάμαι, χωρίς σκέψεις να γυρίζουν στο μυαλό μου.

Ένα άλλο πλεονέκτημα που έχει το τρέξιμο είναι ότι με κρατά σταθερό στο βάρος μου. Η ζυγαριά δεν με απαγοητεύει, ούτε και αναγκάζομαι να στερώ τον οργανισμό μου, δημιουργώντας μου αισθήματα αρνητικά και στρεσογόνα.

Το τρέξιμο το κάνω συνειδητά γιατί είμαι 100% σίγουρος ότι μου προσφέρει στη ζωή μου και βελτιώνει την υγεία μου.

Διάφοροι φίλοι μου λένε ότι δεν έχουν χρόνο για τρέξιμο. Η απάντηση μου είναι ότι, εγώ με το τρέξιμο κερδίζω χρόνο.

Χριστάκης Χριστοφή 25.1.2013

1 σχόλιο

  1. Φίλε Χριστάκη είναι εξαιρετικό το άρθρο σου. Μιλά τη γλώσσα του δρομέα και συμφωνώ απόλυτα με τα ωφέλη που κερδίζεις όταν τρέχεις. Τώρα μένει για μένα μετά από αρκετά χρόνια να τα εφαρμόσω στην πράξη σταματώντας τις δικαιολογίες ότι δεν έχω χρόνο για τρέξιμο!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

