christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Μεταβολισμός

Από τον Φοίβο Κοντεμενιώτη, 24.1.2013

Διασκέδασα με το ευχάριστο άρθρο του Χρίστου «Κανείς διαιτολόγος για τρίαθλο; » και για την ανάγκη για άμεση πρόσληψη διαιτολόγου στην ομάδα.  Μιας και το παράπονο του Χρίστου συνδέεται με τον μεταβολισμό μας, σκέφτηκα να μαζέψω πληροφορίες σχετικά με το θέμα αυτό, που σίγουρα δεν απασχολεί μόνο τα μέλη της ομάδας.  Επειδή αρκετοί από μας δεν πρόκειται να γίνουμε ξανά δεκαοκτάρηδες, ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να κρατήσουμε τον μεταβολισμό μας ξύπνιο.

Τι ακριβώς είναι ο μεταβολισμός;

Με απλά λόγια ο μεταβολισμός είναι ο ρυθμός με τον οποίο κάθε οργανισμός καίει θερμίδες. Ισούται με την ποσότητα των θερμίδων που καίμε καθημερινά προκειμένου να φέρει ο οργανισμός μας εις πέρας τις βασικότερες λειτουργίες του και να αυτοσυντηρηθεί. Ο μεταβολισμός δεν είναι ίδιος σε όλους τους ανθρώπους και φυσικά, δεν λειτουργεί το ίδιο γρήγορα σε όλους καθώς επηρεάζεται από πλήθος παραγόντων, όπως η κληρονομικότητα, η άσκηση, η ηλικία, ο τρόπος ζωής και το φύλο.

Υπάρχει άραγε τρόπος να «ξυπνήσουμε» τον μεταβολισμό μας και να τον κάνουμε σύμμαχο μας;  Διαβάσαμε το καλοκαίρι για τον αθλητή φαινόμενο της κολύμβησης Michael Phelps, ο οποίος είχε δηλώσει πως καταναλώνει κοντά στις 10000 θερμίδες την ημέρα, για να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στο βαρετό πρόγραμμα που προβλέπει το άθλημα του.  Αυτό σίγουρα συμβαίνει με όλους τους επαγγελματίες αθλητές, αλλά στην περίπτωση του συνηθισμένου ανθρώπου αυτό είναι αδύνατο.  Όσο μεγαλώνουμε, η ανθρώπινη μηχανή επιβραδύνει τη λειτουργία της, με αποτέλεσμα η συσσώρευση λίπους – αν δεν προσέχουμε – να είναι συχνότερη.

Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένοι απλοί τρόποι για να κρατούμε τον μεταβολισμό μας σε εγρήγορση. Επειδή  οι παράγοντες όπως η κληρονομικότητα, η ηλικία, και το φύλο μένουν σταθεροί, καλό είναι να ακολουθούμε κάποιες συμβουλές που σίγουρα εξαρτώνται από εμάς και μπορούν να υλοποιηθούν.

1. Η άσκηση παραμένει ο καλύτερος τρόπος για την αύξηση του μεταβολισμού μας.

2. Φυσιολογικοί ρυθμοί ζωής είναι το «κλειδί» για λίγα κιλά. Ο μεταβολισμός μας γίνεται πιο «αργός», όταν οι ρυθμοί της ζωής μας είναι άστατοι. Οι συγκεκριμένες ώρες φαγητού, ο καλός (ποιοτικά και ποσοτικά) ύπνος και το τακτό πρόγραμμα ζωής (αφαιρούμε τα  ξενύχτια) βοηθούν ιδιαίτερα στην ενεργοποίηση του αδρανούς μεταβολισμού.

3. Νερό.  Μια και σχεδόν ¾ του σώματος μας αποτελείται από νερό, πρέπει να αναπληρώνεται διαρκώς.  Επίσης η κατανάλωση νερού, μας δίνει το αίσθημα πως το στομάχι μας είναι γεμάτο και δεν καταφεύγουμε κρυφά σε λιχουδιές για να ικανοποιήσουμε το αίσθημα της πείνας.

4. Το καθημερινό άγχος είναι ένας από τους βασικότερους εχθρούς της σιλουέτας μας γιατί μας οδηγεί συχνά σε υπερκατανάλωση φαγητού που μεταφράζεται σε περιττά κιλά.  Προσπαθήστε να βγάλετε άγχος από τη ζωή σας και αντιμετωπίστε τη ζωή θετικά.  Ξεχάστε το, προσπαθήστε να το αποβάλετε κάνοντας κάτι που σας ευχαριστεί η σας χαλαρώνει.  Αυτό μπορεί να είναι μια επίσκεψη στο σινεμά, ή χρόνος με την οικογένεια και τα παιδιά.

5. Περισσότερα γεύματα για λιγότερα κιλά!  Αυτή η συμβουλή – που σίγουρα θα έχετε ακούσει – είναι αποτελεσματική. Τρώγοντας διαρκώς μικρές ποσότητες φαγητού, ενεργοποιείται άμεσα η διαδικασία της πέψης αυξάνοντας παράλληλα τους ρυθμούς του μεταβολισμού.

6. Όχι στα λιπαρά φαγητά. Τα λίπη καθυστερούν να χωνευθούν ενώ οι πολυσύνθετοι υδατάνθρακες είναι περισσότερο ευκολοχώνευτοι και διασπούνται ευκολότερα.

7. Αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ.

8. Μείνετε μακριά από λιχουδιές όπως σοκολάτες, γλυκά, κέικ, μπισκότα, και ανθρακούχα αναψυκτικά.

9.Κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ασβέστιο.  Υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο έχουν τα γαλακτοκομικά και τα τυριά. Προτιμάμε όσα έχουν χαμηλά λιπαρά. Το ασβέστιο ωθεί τον οργανισμό να «κάνει υπερωρίες» καίγοντας περισσότερες θερμίδες.

10. Το πρόγευμα είναι πολύ σημαντικό, γιατί «ξυπνά» τον μεταβολισμό από την αδράνεια που του έχει δημιουργήσει ο ύπνος, με αποτέλεσμα να κρατά τα επίπεδα του μεταβολισμού ψηλά κατά την διάρκεια της ημέρας.  Όταν ξεχνάμε το πρόγευμα, πολύ πιθανόν να φάμε πολύ περισσότερα καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας, παρά αν ξεκινούσαμε τη μέρα με πρόγευμα.

αυξήστε τον μεταβολισμό σαςΠαρόλο που σίγουρα θα έχετε ξανασυναντήσει τις παραπάνω συμβουλές, σημαντικό είναι να μπορείτε να τις εφαρμόσετε λαμβάνοντας υπόψη τις δικές σας ανάγκες, την ηλικία σας και τον βαθμό άσκησης που ακολουθείτε.

Φοίβος Κοντεμενιώτης, 24.1.2013

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: