christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Αξιολόγηση του βιβλίου μου από την τριαθλήτρια Λουκία Λίλη

Ένα μεγάλο κέρδος για μένα σε σχέση με την έκδοση του βιβλίου μου, είναι το γεγονός ότι γνώρισα αρκετά παιδιά από την Ελλάδα τα οποία ασχολούνται με το Τρίαθλο.Λουκία Λίλη Ένα από αυτά τα παιδιά είναι και η Λουκία Λίλη, η οποία λόγω σπουδών τα τελευταία χρόνια ζεί στην Αμερική.

Η Λουκία μπήκε στο κόπο να γράψει ολόκληρη αξιολόγηση για το βιβλίο μου, κάτι που με συγκινεί και με τιμά.

Τα όποια σχόλια των αναγνωστών του βιβλίου τα βάζω στη σελίδα ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΟΥ, αλλά στη περίπτωση της Λουκίας, αφού είναι αξιολόγηση και όχι σχόλιο τη δημοσιεύω και σαν άρθρο. Πιο κάτω η αξιολόγηση της:

Το βιβλιο του Χριστου Χριστου «ΤΡΙΑΘΛΟ να το λατρεψεις ειναι ευκολο» ειναι ενα πραγματικα ευχαριστο βιβλιο, που απευθυνεται σε αρχαριους αλλα και προχωρημενους αθλητες. Γραμμενο με επιστημονικη βαση, με ευχαριστα ιστορικα και περιγραφικα διαλειμματα και πλουσιο χιουμορ, το βιβλιο εισαγει τον αθλητη στις απλες προπονητικες αρχες του τριαθλου, δινοντας συμβουλες και ιδεες οχι μονο στο πως ενας αρχαριος μπορει να ξεκινησει το αθλημα (με προπονησεις, αγορες εξοπλισμου, επιλογη αγωνων, κτλπ), αλλα και στο πως ενας πιο προχωρημενος μπορει να πετυχει το στοχο του στον αγωνα της επιλογης του.Τρια βασικα κομματια του βιβλιου κεντρισαν το ενδιαφερον μου και με εκαναν να εκτιμησω το συγγραφεα απο αποψη προπονητη, αθλητη και αρθρογαφου. Το πρωτο κομματι ειναι αυτο που ακολουθει της εισαγωγης: περι προπονητικων αρχων. Χρησιμοποιωντας απλους και κατανοητους ορους, ο συγγραφεας δινει μια γευση αυτου που θεωρω  τη μαγια και τεχνη του αθληματος: το σωστο προπονητικο προγραμμα. Τη σημερινη εποχη, με εχει εντυπωσιασει το γεγονος οτι πολλοι αθλητες και προπονητες αποτυγχανουν να κατανοησουν τις κεφαλαιωδεις αρχες της προπονησης, οι οποιες και συζητωνται στο βιβλιο: ατομικες διαφορες, συνεχεις και αυξηνομενες απαιτησεις και ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΤΗΤΑ. Ειδικα η τελευταια αρχη, η οποια χτιζεται βασει των ατομικων στοχων και προσδοκειων του αθλητη, ειναι και αυτη που ακολουθειται απο πολλους επαγγελματιες αθλητες (και οχι μονο τριαθλητες) και οδηγει στις σταδιακες επιτυχιες (μικρες ή μεγαλες).Το δευτερο κομματι που με εντυπωσιασε, ήταν ενα απο τα τελευταια μερη του βιβλιου, το οποιο και δενει υπεροχα με το αρχικο κεφαλαιο: το προπονητικο προγραμμα. Ο συγγραφεας ξεκινα με ΒΑΣΙΚΕΣ και ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ αρχες τις οποιες και παλι αποτυγχανουν να εφαρμουσουν στη μεγαλη τους πλειοψηφια οι αθλητες (κυριως ερασιτεχνες) και οι προπονητες  (κρινοντας απο την εμπειρια μου στις ΗΠΑ). Οι αρχες αυτες περιγραφονται λιτα και περιεκτικα σε μια σειρα αποφθεγματων, τα οποια αναλυονται στη συνεχεια του βιβλιου: «Πριν ξεκινησετε κανετε σωστο σχεδιασμο», «Η προτοιμασια ειναι η μιση νικη», «Ο πιο σημαντικος παραγοντας για να πετυχεις κατι ειναι να προετοιμαστεις για αυτο» , κ.α. (Εδω, θα ηθελα να προσεξω και το εξης: «Τυχαια προπονηση φαιρνει τυχαια αποτελεσματα» (Random training brings random results)).

Το τριτο και ισως το καταλυτικο σημειο που μετατρεπει το βιβλιο απο ανιαρο συγγραμμα προπονητικης σε ενα ευχαριστο αναγνωσμα ειναι το προσωπικο, γλαφυρο χιουμορ του συγγραφεα, τα ευχαριστα διαλειμματα με ιστορικες αναφορες σημαντικων αθλητικων γεγονοτων, οι περιγραφικες παρενθεσεις των προσωπικων στιγμων του συγγραφεα, και η ομορφη ελληνικη γλωσσα που χρησιμοποιειται.

Πιστευω οτι οι επομενες εκδοσεις του βιβλιου θα ειναι μονο καλυτερες! Πιθανως ο συγγραφεας να θελησει να προσθεσει ενα κεφαλαιο περι προπονητικης με βαρη ή αλλου ειδους ασκησης (cross fit, TRX, spin classes, etc) που  ενδυναμωνει το νευρομυικο συστημα του αθλητη, τον βοηθα να αποφυγει πιθανους τραυματισμους και συντελει στο χρονο αποκαταστασης του. Για το τελευταιο, ισως θα χρειαζοταν ενα ξεχωριστο κεφαλαιο. Ο χρονος αποκαταστασης και ο τροπος με τον οποιο πραγματοποιειται, ειναι τοσο σημαντικος οσο και ο χρονος προπονησης. Ο χρονος αποκαταστασης ακολουθει το δικο του κυκλο, παραλληλο με αυτον της προπονησης.

Τελος, με εντυπωσιασε η αναφορα στο μινιμαλιστικο τρεξιμο, αλλα πολυ θα ηθελα να υπηρχε και αναφορα των αθλητων/προπονητων/εργοφυσιολογων που εχουν την αντιθετη αποψη. Εδω στις ΗΠΑ τα στρατοπεδα ειναι μοιρασμενα. Θα ηταν ενημερωτικο να διαβαζαμε στο βιβλιο και τις δυο αποψεις του στρατοπεδου.

Και καποιες μικρες, προσωπικες συμβουλες για ορισμενες αναφορες στο βιβλιο:

α) Οι τενιστες οντως εχουν περισσοτερη ανεπτυγμενη δυναμη στο χερι με το οποιο χρησιμοποιουν τη ρακετα. Ομως πιστευω  πως ειναι υπερβολικο να ισχυριστουμε οτι ειναι διπλασια! Σε αυτη την περιπτωση εφαρμοζεται η θεωρια του cross education. Εαν για παραδειγμα σπασεις το ενα σου χερι και ασκεις μονο το γερο, τοτε το χερι που ειναι δεμενο στο γυψο θα λαβει καποια πλεονεκτηματα της ασκησης που προερχεται απο το γερο χερι.

β) Στις ΗΠΑ, δεν αποφασιζεται η αθλητικη υποτροφια στην κολυμβηση βασει του τεστ ευλυγισιας της πδοκνημικης αρθρωσης.

γ) Εκτος απο τους συνδυασμους δισκοβραχιωνων 39/53 και 34/50 υπαρχουν και ολοι οι δυνατοι συνδυασμοι μικρου δισκου (34, 36, 38, 39,42) και μεγαλου (50, 52, 53) ομως δεν ειναι ολοι συμβατοι με το βραχιονα που εχει ο καθενας στο ποδηλατο του (number of bolts in the crankarm). Καλο ειναι καποιος να συμβουλευτει ειδικο μηχανικο πριν παρει καποια αποφαση (εγω προσωπικα βρισκω το 38/52 τελειο για προπονησεις δρομου). Νομιζω οτι αξιζει να αναφερουμε εδω και τη σημασια του μηκους του δισκοβραχιονα (165cm, 170cm, 175cm κλπ.) το οποιο πρεπει να αποφασιζεται με βαση τη σωστη μετρηση των αναλογιων του αθλητη απο εναν που εξειδικευεται στο λεγομενο bike fitting.

Με εκτίμηση,

Λουκία Λίλη

Αξίζει να αναφέρω ότι η Λουκία ξεκίνησε από την αγωνιστική ποδηλασία, για αυτό και οι συστάσεις της όσον αφορά τον δισκοβραχίονα μπαίνουν σε πιο βαθειά νερά.

Μου είπε αν θέλω να αφαιρέσω τις συστάσεις της, κάτι που είναι αδιανόητο για μένα, αφου, εκτός του ότι έχει απόλυτο δίκαιο, οι συστάσεις αλλά και τα όποια αρνητικά σχόλια αν υπάρχουν, είναι αναπόσπαστο μέρος μιας αξιολόγησης.

Λουκία μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ, καλή συνέχεια και ποιός ξέρει, κάποια μέρα μπορεί να βρεθούμε μαζί σε κάποια γραμμή εκκίνησης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: