christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Ου περί χρημάτων τον αγώνα ποιούνται, αλλα περί αρετής

Στο σχολείο δεν υπήρξα «καλός» μαθητής, με την Ιστορία να ήταν το χειρότερο μου μάθημα. Πιθανόν να φταίω εγώ, ή μπορεί απλά να μην βρέθηκε το άτομο να με πείσει για την αξία της.

Αντιθέτως, στο Πανεπιστήμιο η Ιστορία, ή μάλλον ένα κομμάτι της, εξελίκτηκε στο αγαπημένο μου. Συγκεκριμένα η Ιστορία της Φυσικής Αγωγής, με καθηγητή τον εμπνευσμένο δρ. Θωμά Γιαννάκη. Πραγματικά έμαθα πολλά πράγματα από αυτόν τον άνθρωπο, με πιο σημαντικό την αγάπη που μου μετάδωσε για αυτό το κομμάτι της Ιστορίας. Αρχαίοι Ολυμπιακοί και άλλοι αγώνες, σπουδαίοι αθλητές της εποχής, οι συνήθειες τους, ο τρόπος ζωής τους.

Έτσι για να ξεφύγω κάπως από τη συνηθισμένη μου θεματολογία περί τριάθλου, θυμήθηκα τον Ηρόδοτο και μια καταγραφή του, που δείχνει το πόσο διαφορετικοί ήταν οι αρχαίοι Έλληνες από τους άλλους λαούς.

Ήταν λίγο μετά τον ηρωϊκό θάνατο του Λεωνίδα και των παλληκαριών του στα στενά των Θερμοπυλών, και οι Πέρσες προχωρούσαν προς το σχέδιο τους να κατακτήσουν την Ελλάδα και έψαχναν τον υπόλοιπο ελληνικό στρατό.
Κάποια στιγμή πληροφορήθηκαν ότι οι Έλληνες τελούσαν τους έβδομους Ολυμπιακούς αγώνες στην Ολυμπία και βρίσκονταν εκεί. Ακολουθεί η συζήτηση του Ξέρξη με τον αγγελιοφόρο (σε νέα ελληνικά):

Που βρίσκονται οι Έλληνες τώρα;

Στην Ολυμπία. Εκεί είναι όλοι τους.

Και τι κάνουν εκεί;

Αθλητικούς αγώνες;

Πως το είπες;

Αθλητικούς Ολυμπιακούς Αγώνες!

Και τι είναι πάλι αυτό;

Να, τρέχουν ο ένας δίπλα από τον άλλο ποιός θα έρθει πρώτος.

Τρέχουν;

Ναι.

Και τι βραβείο παίρνει ο πρώτος;

Ένα κλαδί αγριελιάς.

Τι;

Ναι, τον στεφανώνουν με ένα κλαδί αγριελιάς που το λένε κότινο.

Μίλα καλά ανάξιε σκλάβε.

Αλήθεια λέω αφέντη μου, ένα κλαδί αγριελιάς!

Αυτός ο διάλογος έγινε ενώπιων του συμβουλίου των Πέρσων στρατηγών, οι οποίοι κοιτάζονταν αμίλητοι μεταξύ τους. Την σιωπή τελικά έσπασε ο Τριταντέχμης, με την ακόλουθη ιστορική φράση:

«Παπαί, Μαρδόνιε, κοίους επ’ άνδρας ήγαηες μαχησομένους ημέας, οι ου περί χρημάτων τον αγώνα ποιούνται, αλλα περί αρετής».
Σε μετάφραση: Αλίμονο, Μαρδόνιε, με ποιούς άντρες μας έφερες να πολεμήσουμε! Αυτούς που δεν αγωνίζονται για χρήματα αλλά για την αρετή!

4 Σχόλια

  1. Πολύ ωραίο το άρθρο σου coach ! Παρατηρώ ότι οι ικανότητες σου και οι αναζητήσεις σου συνεχώς διευρύνονται. Τα σέβη μου.

    Μου αρέσει!

    • Ευχαριστώ Γιώργο, το θέμα του αθλητισμού στην αρχαία Ελλάδα είναι ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης, εν΄αντιθέση δυστηχώς μρ του τι γίνεται σήμερα. Καλή επιτυχία στο μαραθώνιο!

      Μου αρέσει!

  2. Eυχαριστώ Χρίστο, ένα καλό τερματισμό θέλω. Έτρεξα λίγο σήμερα και είμαι καλύτερα.

    Μου αρέσει!

    • Για αυτόν τον ευλογημένο τον καλο τερματισμό τραβάμε αυτά που τραβάμε, αλλά από την άλλη δεν υπάρχει πιο εθιστικό πράγμα απο αυτό

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

