christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Πόσο χρήσιμο είναι για τους τριαθλητές να προπονιούνται και με mountain bike;

A cross country mountain bike race.

A cross country mountain bike race. (Photo credit: Wikipedia)

Με το Χειμώνα να πλησιάζει και τους ρυθμούς της προπόνησης όλο να ανεβαίνουν, μια πολύ καλή λύση για εναλλακτική προπόνηση στους τριαθλητές είναι να κάνουν κάποιες προπονήσεις ποδηλασίας αντί με το συνηθισμένο ποδήλατο δρόμου, με mountain bike. Δεν χρειάζετε κάτι ακριβό ή εξεζητημένο. Εγώ για παράδειγμα χρησιμοποιώ το ποδήλατο της γυναίκας μου.

Με το mountain bike βελτιώνονται οι ικανότητες χειρισμού του ποδηλάτου (όπως στις στροφές ή τη σωστή επιλογή ταχυτήτων),  η συχνότητα περιστροφών ενώ δυναμώνουν οι μύες του κορμού.

Ένα συχνό λάθος που κάνουν οι τριαθλητές κατά τη διάρκεια του αγώνα, είναι να ποδηλατούν με πιο βαριές ταχύτητες από ότι μπορούν και με πιο αργές περιστροφές, με αποτέλεσμα τα πόδια τους να μην είναι όσο φρέσκα πρέπει για το τρέξιμο που ακολουθεί. Η προπόνηση με το mountain bike, λόγω των απότομων στροφών και ανήφορων, τα διάφορα εμπόδια, καθώς και το συνεχές σταμάτημα και ξεκίνημα, αναγκάζει τον αθλητή να επιλέγει χαμηλές ταχύτητες και γρήγορο αριθμό περιστροφών.

Ο τρόπος που είναι φτιαγμένο το mountain bike επίσης, αναγκάζει τον αναβάτη να καταβάλει περισσότερη δύναμη για να το οδηγήσει παρά το ποδήλατο δρόμου. Στο ποδήλατο δρόμου μπορεί κάποιος να κάνει όλη του τη προπόνηση και να μην χρειαστεί να αλλάξει θέση, ενώ το αντίθετο συμβαίνει με το mountain bike. Αυτή ακριβώς η συνεχής εναλλαγή θέσεων δυναμώνει και σταθεροποιεί τους μύες, ειδικά του κορμού.

Κάποιες συμβουλές για το σωστό χειρισμό του mountain bike:

1) Κάντε το περισσότερο, αν όχι όλο το πάτημα του φρένου πριν να μπείτε στη στροφή. Με αυτό το τρόπο οι τροχοί θα έχουν περισσότερη πρόσφυση αφού θα κινούνται και δεν θα είναι μπλοκαρισμένοι από τα φρένα με αποτέλεσμα να γλιστρούν. Με αυτό το τρόπο επίσης θα έχετε μεγαλύτερη ταχύτητα στην έξοδο της στροφής.

2) Στα κατήφορα μετακινήστε το βάρος του σώματος σας προς τα πίσω, ακομη και λίγο έξω από τη σέλα.

3) Κοιτάζετε πάντα προς την κατεύθυνση που θέλετε να πάτε, στα 5-6 μέτρα πιο μπροστά. Αν συγκεντρωθείτε σε κάποιο βράχο ή πέτρα μπροστά σας, υπάρχει αρκετά καλή πιθανότητα να το κτυπήσετε.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: