christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Ποδηλατώντας στα ανήφορα

Σήμερα πήγαμε με μια ωραία παρέα μια ευχάριστη ποδηλασία 90 περίπου χιλιομέτρων. Χαρακτηριστικό της μέρας ήταν ότι στην επιστροφή ο αέρας ήταν εναντίον (μέχρι αηδίας θα έλεγε ο φίλος Πανίκος), κάνοντας τα ανήφορα ιδιαίτερα απαιτητικά αλλά και προκλητικά συγχρόνως.

Αυτό που συζητώ και διαπιστώνω με τους συναθλητές μου είναι ότι, η πολύωρη ποδηλασία με παρέα είναι ότι πιο ωραίο, αλλά τα ανηφορικά κομμάτια της είναι ατομικά για τον καθένα. Ποδηλάτες με καλύτερη φυσική κατάσταση ή τεχνική ανηφόρου, αν αναγκαστούν για κάποιο λόγο να πάνε πιό αργά στο ανήφορο από τον συνηθισμένο τους ρυθμό, τελικά θα τους κουράσει περισσότερο. Αντιθέτως, ποδηλάτες με χαμηλότερη ικανότητα στα ανήφορα, αν δοκιμάσουν να ακολουθήσουν τον ρυθμό σκαρφαλώματος γρηγορότερων αθλητών, γρήγορα θα νοιώσουν τις συνέπειες αυτής τους της προσπάθειας, οι οποίες μπορεί να είναι από απλά μείωση της ταχύτητας τους μέχρι και εμετοί στην άκρη του δρόμου, συνέπεια της υπερβολικης συσσώρευσης του γαλακτικού οξέως στο αίμα τους.

Τι χρειάζεται πράγματι κάποιος για να μπορεί να σκαρφαλώνει ικανοποιητικά τα ανήφορα και να μην φτάνει σε σημείο κάποιες φορές να πρέπει να κατέβει και να σπρώξει το ποδήλατο του;

1.Πρώτα από όλα, χαμηλή σχέση σωματικού βάρους και ύψους. Κάθε άθλημα έχει και τους ιδανικούς σωματότυπους. Για το Αμερικάνικο Ποδόσφαιρο, τη Σφαιροβολία και άλλα αθλήματα ρίψεων, οι αθλητές συνήθως είναι πάνω από 100 κιλά.

Οι επαγγελματικές ομάδες ποδηλασίας όμως προσλαμβάνουν ως επι το πλείστον λεπτούς (λιπόσαρκους κατ’ ακρίβειαν) ποδηλάτες. Στο Γύρο της Γαλλίας ο μέσος όρος ύψους των αθλητών είναι 1,79 ενώ του βάρους τους είναι 71 κιλά.

2. Καλύτερα να μένει ο αθλητής στη σέλα του όση περισσότερη ώρα γίνεται. Αν και πιό δυναμική, η ορθοπεταλιά στοιχίζει περίπου 10-12% περισσότερη κατανάλωση ενέργειας, αφού χρησιμοποιούνται περισσότερο οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι μύες.Επίσης, όταν ο ποδηλάτης κάνει ορθοπεταλιά τα ποδια ανγκάζονται να κουβαλουν περισσότερο βάρος, το άνω μέρος του σώματος, το οποίο αν καθόταν θα το κουβαλούσε η σέλλα. Στα μικρά ανήφορα δεν δημιουργείται ιδιαίτερο πρόβλημα στον αθλητή, αλλά στα μεγάλα συνεχόμενα η ορθοπεταλιά δεν ενδύκνεται. Φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως για παράδειγμα ο Αλμπέρτο Κοντατόρ.

3. Θέση του σώματος. Αν και στην ευθεία ή ιδανική και πιό αεροδυναμική θέση είναι χαμηλά στα τιμόνια, στα ανήφορα είναι ακριβώς το αντίθετο. Ο κορμός πρέπει να είναι «ανοικτός» και ψηλά για να μπορεί ο αθλητής να αναπνέει ανεμπόδιστα, τα χέρια χαλαρά στα τιμόνια, και να αποφεύγονται αχρείαστες κινήσεις πέρα-δώθε.

4. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δωθεί στον αριθμό περιστροφών το λεπτό, κατά τη διάρκεια της ανάβασης. Λιγότερες περιστροφές από 70, α)βάζουν μεγάλη πίεση στα γόνατα, και β) κάνουν τον αθλητή να «παλεύει» ουσιαστικά με κάθε πεταλιά, αφού δεν συνδέονται πλέον μεταξύ τους και είναι σαν να ξεκινά κάθε πεταλιά από το 0. Ιδανικός αριθμός για ανήφορα είναι μεταξύ 75-85 π/λ. Για παράδειγμα εμένα είναι 85 π/λ. Αν δοκιμάσω να ανέβω ανήφορο με χαμηλότερο αριθμό περιστροφών θα εξαντληθώ πολύ γρηγορότερα, αφού θα αλλάξει τελείως η τεχνική μου. Κάθε αθλητής πρέπει να βρεί τον ιδανικό αριθμό περιστροφών του για τα ανήφορα και να τον ακολουθει, ανεξαρτήτως από το τι κάνουν οι υπόλοιποι συναθλητές του.

Από τα βίντεο που κυκλοφορούν βρήκα το πιο κάτω το πιο εκπαιδευτικό όσο αφορά τα ανήφορα.

Καλές ανηφόρες.

Advertisements

1 σχόλιο

    Trackbacks

    1. Τα βασικά μιας Ανάβασης – Cyclist vs The Mountain « christostriathlon

    Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s

    Αρέσει σε %d bloggers: