christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Πώς να διαλέξετε το σωστό παπούτσι

Πολλές φορές σε συζητήσεις μεταξύ δρομέων ακούμε τη φράση «το καλύτερο παπούτσι». Στην πραγματικότητα η ορολογία αυτή δεν είναι απόλυτα σωστή καθώς δεν υπάρχει παπούτσι που να είναι «καλύτερο», γιατί απλά ο κάθε δρομέας έχει διαφορετικές ανάγκες. Κάποιες παράμετροι, όπως η βιομηχανική, το βάρος του δρομέα, η επιφάνεια στην οποία τρέχουμε και το σχήμα του ποδιού (τύπος πατήματος), μπορούν το τέλειο παπούτσι για κάποιον να το κάνουν «εφιάλτη» για κάποιον άλλον.
Κατηγορίες παπουτσιών
Τα παπούτσια τρεξίματος χωρίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες (cushion, stability και motion control) και τρεις δευτερεύουσες κατηγορίες (performance training, racing και off-road). Ανάλογα με τις ανάγκες που έχουμε κάνουμε και την επιλογή μας.
Με ποια κριτήρια όμως γίνεται αυτή η επιλογή; Τι πρέπει να ξέρουμε πριν αγοράσουμε παπούτσια για τρέξιμο;
 Πρώτα μάθετε τι τύπο πατήματος έχετε
Η πιο βασική κίνηση που πρέπει να κάνετε πριν από την επιλογή του παπουτσιού τρεξίματος είναι να μάθετε τι τύπο πατήματος έχετε. Ένα απλός και γρήγορος τρόπος για να το βρείτε αυτό είναι με μια υγρή δοκιμή που γίνεται ως εξής:
1) Χύστε ένα λεπτό στρώμα νερού σε ένα ρηχό τηγάνι-ταψί.
2) Βρέξτε το πέλμα του ποδιού σας.
3) Στη συνέχεια πατήστε επάνω σε ένα κομμάτι χαρτόνι.
4) Βγάλτε το πόδι και κοιτάξτε το αποτύπωμα σας.
Παρατηρήστε τη μορφή του ποδιού σας και ταιριάξτε τη με έναν από τους τύπους ποδιών που παρουσιάζουμε πιο κάτω. Αν και υπάρχουν και άλλες μεταβλητές που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την επιλογή του παπουτσιού (όπως το βάρος σας, η βιομηχανική της κίνησης, τα εβδομαδιαία χιλιόμετρα κ.α.), η γνώση του τύπου ποδιών σας είναι το πρώτο βήμα προς την εύρεση του σωστού παπουτσιού για σας.
Ποιοι είναι οι τύποι των ποδιών;
Φυσιολογικό (medium) Καμάρα
Εάν βλέπετε τη μισή από την ποδική σας καμάρα, έχετε τον πιο κοινό τύπο ποδιών pronator και θεωρείστε κανονικός. Όταν η καμάρα είναι προς το εσωτερικό, αυτό το «pronation» απορροφά τους κραδασμούς. Σαν κανονικός pronator τύπος πατήματος μπορείτε να φορέσετε οποιοδήποτε παπούτσι, αλλά μπορείτε να πάτε καλύτερα σε ένα παπούτσι σταθερότητας που παρέχει τη μέτρια υποστήριξη καμάρας (ή τη διάμεση σταθερότητα). Οι ελαφριοί δρομείς με τις κανονικές καμάρες μπορούν να προτιμήσουν τα ουδέτερα παπούτσια χωρίς οποιαδήποτε προστιθέμενη υποστήριξη, ή ακόμα και ένα παπούτσι απορρόφησης -κραδασμών που προσφέρει κάποια υποστήριξη αλλά λιγότερο ελαφρύ παπούτσι, για μια καλύτερη αίσθηση.
Καταλληλότερα παπούτσια: Ευστάθειας & μέτριος έλεγχος κίνησης (μέτριος πρηνισμός)       Stability/ Moderate motion control (running shoes for mild pronators)
Flat (low) Καμάρα
Εάν βλέπετε σχεδόν ολόκληρο το ίχνος σας, έχετε ένα επίπεδο πόδι, το οποίο σημαίνει ότι είστε πιθανώς overpronator. Αυτό σημαίνει ότι η καμάρα σας είναι προς το εσωτερικό πάρα πολλή, με συνέπεια την υπερβολική κίνηση των ποδιών και την αύξηση του κινδύνου τραυματισμού. Για το λόγο αυτό χρειάζεστε είτε τα παπούτσια σταθερότητας που έχουν ως στόχο να μειώσουν το pronation, είτε τα παπούτσια κίνησης-ελέγχου, τα οποία έχουν τις σταθερότερες συσκευές υποστήριξης και είναι καλύτερα για τους overpronators, καθώς επίσης και για τους στραβοπόδες δρομείς.
Καταλληλότερα παπούτσια: Έντονος έλεγχος κίνησης (μέτριος έως έντονος πρηνισμός)            Motion control

 

 Υψηλή καμάρα
Εάν βλέπετε την φτέρνα σας, η σφαίρα του ποδιού σας, και μια λεπτή γραμμή έξω από το πόδι σας, έχετε μια υψηλή καμάρα, ο λιγότερος κοινός τύπος ποδιών. Αυτό σημαίνει ότι είστε πιθανώς underpronator, ή supinator, το οποίο μπορούν να οδηγήσουν σε τραυματισμό στα πόδια σας, δεδομένου ότι η καμάρα σας δεν είναι αρκετά μεγάλη ώστε να απορροφήσει τους κραδασμούς. Το Underpronators είναι καταλληλότερο στα ουδέτερα-μειωμένου τύπου παπούτσια επειδή χρειάζονται ένα μαλακότερο midsole για να ενθαρρύνεται το pronation. Είναι ζωτικής σημασίας τα παπούτσια ενός underpronator να μην έχουν καμία προστιθέμενη συσκευή σταθερότητας για να μειώσουν ή να ελέγξουν το pronation.
Καταλληλότερα παπούτσια: Προστασία           Cushioning/neutral
Cretamarathon.gr
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: