christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Όγκος προπόνησης στο τρίαθλο

Τι όγκος (ποσότητα χιλιομέτρων) προπόνησης είναι πάρα πολύς;

Αυτή η ερώτηση, ή καλύτερα η απάντηση της δεν έχει συγκεκριμένη απάντηση. Οι ειδικοί πάντως συμφωνούν τουλάχιστον στο ότι για τον κάθε αθλητή τα όρια του όγκου προπόνησης  διαφέρουν.

Αν αναφερόμαστε σε τριαθλητή, όγκος προπόνησης είναι το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών προπόνησης, αφού ο χρόνος είναι η κοινή μονάδα μέτρησης των τριών αθλημάτων που αποτελούν το τρίαθλο, δηλαδή το κολύμπι το ποδήλατο και το τρέξιμο. Για να το καταλάβετε καλύτερα αυτό, σκεφτείτε ότι μια καλή προπόνηση τρεξιματος περίπου 10 χιλιομέτρων, στο ποδήλατο δεν είναι αρκετό ούτε για ζέσταμα, ενώ στο κολύμπι 10 χιλιόμετρα είναι  υπερβολικά πολλά.

Για χρόνια, ειδικοί επιστήμονες όπως οι εργοφυσιολόγοι και οι προπονητές συνιστούσαν πως σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει ο αθλητής να αυξάνει τον εβδομαδιαίο όγκο της προπόνησης του περισσότερο από 5 με 10%. Αν για παράδειγμα κάποιος δρομέας έτρεξε την μία εβδομάδα 50χλμ τότε εάν θέλει την επόμενη να αύξηση τα χιλιόμετρα του θα πρέπει να κάνει 55χλμ.

Στο τρίαθλο, αντίστοιχα, αν κάποιος προπονήθηκε τη μια βδομάδα 12 ώρες, την επόμενη αν θέλει να αυξήσει τη προπόνηση του θα πρέπει να γυμναστεί όχι περισσότερο από 13.5 ώρες περίπου. Αυτό το έξτρα 10% του εβδομαδιαίου χρόνου, στη προκειμένη περίπτωση 1:30 ώρα, μπορεί να το διανέμει αναλόγως στα 2 ή και στα τρία αθλήματα. Αν για παράδειγμα έχει κάνει 4 ώρες ποδήλατο, 4 κολύμπι και 4 τρέξιμο την πρώτη βδομάδα, την δεύτερη μπορεί να κάνει 4:3ο κολύμπι, 4:30 ποδήλατο και 4:30 κολύμπι.

Οι τριαθλητές δεν μπορούν να ξεκινούν την προετοιμασία τους και κατευθείαν να φορτώνουν μεγάλο όγκο προπόνησης. Αυτό οδηγεί μοιραία σε τραυματισμούς και υπερκόπωση.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: