christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΕΙΡΑ

Fivos KontemeniotisΜε μεγάλη μου χαρά σας παρουσιάζω την σελίδα του μάγειρα της ομάδας μας Φοίβου Κοντεμενιώτη. Ο Φοίβος αφού αποφοίτησε από το Culinary Institute of America, το πιο γνωστό Πανεπιστήμιο για την τέχνη της μαγειρικής, δούλεψε κάποια χρόνια σε εστιατόρια της Αμερικής και επέστρεψε στη Κύπρο, όπου διορίστηκε σαν καθηγητής μαγειρικής. Είναι βέρος Κερυνειώτης (συνέντευξη της μητέρας του κ. Στέλλας προς τον γιο μου για τη περίοδο που έζησαν εγκλωβισμένοι στη Κερύνεια μπορείτε να διαβάσετε εδώ) και παιδικός μου φίλος.

Μετά από δεκαετίες ενασχόλησης του με το bodybuilding και αφού διέλυσε τους ώμους του, αποφάσισε να κάνει στροφή προς τα δικά μας αθλήματα. Ήδη είναι περίπου 12 κιλά πιο ελαφρύς και έπεται συνέχεια.

Σαν γυμναστής, η μεγάλη μου αδυναμία και έλλειψη είναι οι λιγοστές μου γνώσεις περί σωστής διατροφής. Όσο μεγαλώνω το πρόβλημα γίνεται πιο έντονο, αφού η παροιμία «ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει» που ίσχυε μέχρι τα 35 μου δεν ισχύει πλέον, προφανώς λόγω αλλαγών στο μεταβολισμό μου.  Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο, αφού και η προπονητική μου ομάδα με ακολουθεί πιστά στις διατροφικές αυτές εξάρσεις και υπερβολές.

Ζητησα από τον Φοίβο, χωρίς να είχα αλήθεια πολλές ελπίδες, αν μπορεί να μας βοηθήσει λίγο με κάποιες συνταγές υγιεινής διατροφής κλπ. Δεν ήξερα ακριβώς τι σπουδάζει ένας μάγειρας, υπέθεσα ότι θα είναι υπολογισμός ποσοτήτων για μαγείρεμα, τρόποι μαγειρέματος, συνταγές κλπ.

Με μεγάλη μου έκπληξη είδα τελικά τι γνώσεις έχει αυτό το παιδί, και πόσο χρήσιμες είναι για όλους μας.

Φοίβο μου σε ευχαριστούμε πολύ. Με τα άρθρα σου θα συμπληρώσεις ένα μεγάλο κενό στο μπλοκ μου, για ένα θέμα που δεν τολμούσα να αγγίξω. Πιο κάτω είναι η εισαγωγή του για το πως θα κινηθεί, καθώς και τα άρθρα που έστειλε μέχρι σήμερα:

Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

Γεια σου Χρίστο,

Με μεγάλη ευχαρίστηση αποδέχομαι την πρόταση σου – πού είναι συνάμα πρόκληση –  να συνεισφέρω στο blog σου υπό την ιδιότητα μου ως μάγειρας.  Ερχόμενος πίσω σήμερα από τη διαδρομή με το ποδήλατο έκανα κάποιες σκέψεις:

  1. Επειδή μέσα στο πλαίσιο της διδασκαλίας της μαγειρικής τέχνης υπάρχουν και άλλα συναφή μαθήματα (διαιτητική, τροφογνωσία, τεχνολογία τροφίμων) έχω αρκετό υλικό το οποίο συνδέεται τόσο με την μαγειρική όσο και με τη σωστή διατροφή, το οποίο θα μπορούσα (με την έγκριση σου) να μοιραστώ μαζί σου.
  2. Θα ξεκινούσα την προσπάθεια αυτή αρχικά με κάποια άρθρα σχετικά με τις θρεπτικές ουσίες.  Δεν είμαι διαιτολόγος (αν ήμουν το άρθρο σου δεν θα είχε σημασία) αλλά λόγω του επαγγέλματος μου θεωρώ πως γνωρίζω αρκετά για το πως «συμπεριφέρονται» οι τροφές στην κουζίνα, και πως μπορεί κάποιος να μαγειρέψει απλά και υγιεινά.  Το κλειδί για υγιεινό μαγείρεμα είναι τα καλής ποιότητας υλικά, η σωστή μέθοδος μαγειρέματος και το μεράκι.  Χωρίς το τελευταίο τίποτε δεν μπορεί να γίνει εφικτό.
  3. Ακολούθως – μια και στόχος είναι να δοθούν συμβουλές για υγιεινή διατροφή – θα παρουσίαζα τις μεθόδους μαγειρέματος που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μαγειρέψουμε υγιεινά.
  4. Ακολούθως θα παρουσίαζα απλές συνταγές που θα μπορούσε ο καθένας να εντάξει στο σπίτι του για να μαγειρέψει υγιεινά.  Όταν μιλώ στα βραδινά μαθήματα που διδάσκω σε ενήλικες σχετικά με το υγιεινό μαγείρεμα, πάντα αναφέρω το παράδειγμα των προϊόντων σφολιάτας.  «Είναι σίγουρα τα πιο νόστιμα από όλα, γιατί τα φαγητά που περιέχουν λίπη είναι πάντοτε εύγεστα. Αν δείτε πως παρασκευάζεται η σφολιάτα δεν θα φάγετε ξανά ποτέ στην ζωή σας».  Αυτό είναι αλήθεια γιατί είμαι σίγουρος πως αρκετός κόσμος δεν έχει ιδέα για την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται στη ζαχαροπλαστική και αρτοποιία.
  5. Υπάρχει αρκετό υλικό στο διαδίκτυο από έμπιστες ιστοσελίδες, στο οποίο θα μπορούσα να παραπέμψω τους αναγνώστες σου, παράλληλα με αρκετό οπτικοακουστικό υλικό σχετικά με το μαγείρεμα.

Σου στέλνω σήμερα το πρώτο μου άρθρο σχετικά με τα θρεπτικά στοιχεία.  Αυτό το δίνω στους μαθητές μου ως εισαγωγή στο μάθημα της διαιτητικής.  Πιστεύω είναι αρκετά κατατοπιστικό και ευανάγνωστο.  Είμαι στη διάθεση σου. Ευχαριστώ ξανά για την ευκαιρία που μου δίνεις.

Φοίβος

25.1.2015 Ένα αλλιώτικο report και λιγα λόγια για την ορθοστατική υπόταση

17.11.2014 Γιατί τα όσπρια πρέπει να περιλαμβάνονται στη διατροφή μας

25.6.2014 Δημητριακά ολικής αλέσεως

17.6.2014 Υπάρχει υγιεινό ψωμί;

2.2.2014 Εκδήλωση εξωτερικού χώρου

22.1.2014 Πρέπει να γυμναζόμαστε όταν είμαστε άρρωστοι;

6.1.2014 Γιατί ο οργανισμός μας λαχταρά υδατάνθρακες;

3.12.2013 Τροφές-ασπίδα για τα κρυολογήματα

27.11.2013 Φθινοπωρινές τροφές για δρομείς

19.11.2013 Γιατί πρέπει να τρώμε περισσότερο ψάρι

5.11.2013 Ωφελήματα της πρωινής άσκησης

18.9.2013 Η κρυμμένη ζάχαρη στα τρόφιμα

18.9.2013 Ζάχαρη: Ο απόλυτος εχθρός της υγείας μας

27.8.2013 Ποιές είναι οι καλύτερες τροφές για τους δρομείς

22.8.2013 Ο μάγειρας γιορτάζει

29-6-2013 Ψάρια και Ω3 λιπαρά

26.6.2013 Παγωτό, η αηαπημένη μας καλοκαιρινή λιχουδιά

22.6.2013 Το σάντουϊτς του coach

19.6.2013 Καλοκαιρινές σαλάτες

9.6.2013 Σαλάτες και βινεγκρετ

22.4.2013 Ψήσιμο στη σχάρα

22.4.2013 Ψήσιμο στο φούρνο (roasting)

16.4.2013 Το δώρο του Φοίβου στην τριαθλητική μας ομάδα

7.4.2013 Βίντεο από τη χτεσινή μας προπόνηση (εδώ ο Φοίβος σαν editor)

20.3.2013 Πως μας εθίζουν στα junk foods

4.3.2013 Ο ντοματοχυμός ασπίδα για τους αθλητές

15.2.2013 Μέθοδος μαγειρέματος: Ποσέ

9,2.2013 Μέθοδος μαγειρέματος: Βράσιμο

2.2.2013 Υγιεινό μαγείρεμα

28.1.2013 Καφές και υγεία

24.1.2013 Μεταβολισμός

21.1.2013 Το αλάτι στη διατροφή μας

20.1.2013 ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ

7 σχόλια

  1. Panicos Tsangarides

    Χριστο με μεγαλη χαρα παρατηρω αισθητη αναβαθμιση του blog σε πιο ευρυ φασμα προπονητικης διατροφολογιας κλπ. Εισηγουμαι να βσλεις κ την γωνια με τα διαφορα οπου να μπαινουν τα αρθρα οποιου θελει να μοιραστει κατι αλλα one off και οχι σε σταθερη βαση

    Μου αρέσει!

    • Ευχαριστώ Πανίκο για τα καλά σου λόγια. Θα συμπαθήσεις ιδιαίτερα τον Φοίβο όταν τον γνωρίσεις, έρχεται από τον Σεπτέμβρη σταθερά μαζί μας στη ποδηλασία, και πάει όλο και καλύτερα. Στην αρχή προσπαθούσε με ένα mountain bike, τώρα του δάνεισα το ποδήλατο που μας χαρισε ο Μάρτιν. Καλή η εισήγηση σου πολύ ευχαρίστως. Εννοείται βέβαια επί του θέματος, όπως μιλήσαμε ξανά (αθλητισμός, διατροφή, αποκατάσταση τραυματισμών κλπ). Έχεις κάτι να μοιραστείς μαζί μας; Θα χαρώ να κάνεις την αρχή. Δόξα σοι ο Θεός, γωνιές πολλές στο μπλοκ.Θα το ονομάσω η γωνιά των καλεσμένων

      Μου αρέσει!

Trackbacks

  1. ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ « christostriathlon
  2. ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ « christostriathlon
  3. Βίντεο από τη χτεσινή μας προπόνηση | christostriathlon
  4. Το δώρο του Φοίβου στην τριαθλητική μας ομάδα | christostriathlon
  5. Τα φραντζολάκια ήταν πολύσπορα | christostriathlon

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: