christostriathlon

ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΘΛΟΥ,ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ, ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ, ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΜΟΥ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Τεστ Αντοχής: 12 λεπτά τρέξιμο, Κούπερ Τεστ

Το τεστ Κούπερ είναι μια δοκιμασία της φυσικής κατάστασης. Σχεδιάστηκε από τον Kenneth H. Cooper το 1968 για  στρατιωτική χρήση απο τον αμερικάνικο στρατό.

Η εκτέλεση του είναι πολύ απλή, πρέπει κάποιος να τρέξει (ή να περπατήσει) για 12 λεπτά με στόχο να καλύψει όσο περισσότερη απόσταση μπορεί.
Καλό θα ήταν να εξεταστείτε από γιατρό πριν το πραγμοποιήσετε μιας και είναι εξαντλητική δοκιμασία αν εκτελεστεί σωστά. Επίσης φροντίστε να κάνετε καλό ζέσταμα πριν. Για πιο ακριβή μέτρηση προτιμάτε να πραγματοποιήσετε το Κούπερ Τεστ σε γήπεδο στίβου 400 μέτρων.
Tο ρεκόρ το έχει ο Κενενίσα Μπεκέλε ο οποίος σε 12 λεπτά έτρεξε απόσταση 4750 μέτρων.

Μέγιστη Πρόσληψη Οξυγόνου VO2max

Λέγoντας VO2max αναφερόμαστε στη μέγιστη ποσότητα οξυγόνου που μπορεί να καταναλώσει ένας οργανισμός κατά τη διάρκεια εξαντλητικής άσκησης και ορίζει το ανώτατο όριο στο οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί άσκηση αντοχής. Η μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου  ουσιαστικά περιγράφει την μέγιστη καρδιοαναπνευστική λειτουργία και μπορεί να προβλέψει σε σημαντικό βαθμό τη μέγιστη αερόβια ικανότητα και αντοχή.

Για ακριβή μέτρηση της VO2max πρέπει κάποιος να πάει σε εργοφυσιολογικό εργαστήριο. Υπάρχει όμως και ένας πιό ερασιτεχνικός τρόπος, κατά τον οποίο μπορεί να υπολογιστεί βάση των αποτελεσμάτων του Κούπερ Τεστ.

Αυτός ο τρόπος είναι ο εξής:

(Η απόσταση που τρέξατε σε μέτρα – 504.9)/44.73

Για παράδειγμα, εγώ έτρεξα σε αυτό το τεστ 3200 μέτρα.

3200 – 504.9=2695.1

2695.1/44.73= 60.25 mls/kg/min

Όσο ερασιτεχνικός τροπος και αν είναι, απλά να αναφέρω ότι τα τελευταία 5-6 χρόνια μετρώ 2 φορές το χρόνο την VO2max μου στο Εργομετρικό Κέντρο του ΚΟΑ και είναι από 57 – 61mls/kg/min, αναλόγως εποχής.

Πιο κάτω είναι  ο πίνακας όπου μπορείτε να αξιολογήσετε το αποτέλεσμα του τεστ σας.

14 σχόλια

  1. Ανώνυμος

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ! ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΘΑ ΤΡΕΞΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 2200 Μ. ΣΗΜΕΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΓΥΜΝΑΣΤΟΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΣΤΟ ΤΡΕΞΙΜΟ? ΑΝ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ TAYSON (BOXER) NA ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΟ, ΜΕ ΤΟΣΗ ΜΥΙΚΗ ΜΑΖΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ? ΔΕΝ ΣΗΜΕΝΕΙ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΛΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ???ΜΑΛΛΟΝ ΣΕ ΚΑΛΗ ΑΝΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΕΚΕΛΕ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ 60 ΚΙΛΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

    Like this

    • Καλησπέρα και σε σένα. Θα εκπλαγείς πολύ αν βάλεις ένα πυγμάχο σαν τον Tayson να κάνει εργομετρικό όταν δείς τι αντοχή έχουν αυτοί οι αθλητές και πόσα χιλιόμετρα μπορούν να κάνουν. Αν βρέθηκες σε προπόνηση πυγμαχίας ή αν είδες κάποιο φιλμ που αφορά το άθλημα, τότε θα θυμάσαι ότι το σχοινάκι είναι βασικό μέρος της προπόνησης τους, όσο μυικό όγκο και αν έχουν. Τώρα αν μιλάμε για body builder, αυτό είναι άλλο θέμα. Υπάρχουν body builder που εξωτερικά φαίνονται σε καλή αντρική φόρμα όπως λες, αλλά εσωτερικά (καρδία, πνεύμονες, αρτηρίες, νεφρρά) εχουν τα χάλια τους. Αυτοί σίγουρα δεν έχουν καλή φυσική κατάσταση, αφού δεν κάνουν αερόβιο μπας και χάσουν από το μυικό όγκο. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που εξασκούν σωστά το body building, δίνοντας ανάλογη έμφαση και στην αντοχή.
      Τώρα για τον Μπέκελε που αναφέρεις, ο οποίος παρεπιπτόντος είναι 56 και όχι 60 κιλά, ναι έχει άριστη φυσική κατάσταση αφού η αντοχή είναι αυτή που μετρείται πρωτίστος σαν δείκτης υγείας. Για αυτό εξάλλου οι καρδιολόγοι κάνουν το τεστ κοπώσεως. Γιατί δεν μετρούν για παράδειγμα πόσες επαναλήωεις κάνει μια γιαγιά σοτν πάγκο;
      Τώρα όσο αφορά την εμφάνιση του Μπέκελε, αυτό είναι θέμα αντίληψης. Από τον 19ο αιώνα και πίσω εξάλλου, οι περισσότεροι άνθρωποι τέτοιους σωματότυπους είχαν, ειδικά στην Αφρική από όπου κατάγεται αυτός ο αθλητής.
      Ελπίζω να σε καλυψα. ΕΠόμενη φορά σε παρακαλώ γράψε και το όνομα σου για να σε γνωιστουμε.

      Like this

  2. takis pan

    swimbike…..n takis panagopoulos onomazomai kai tha sinexisw sta ekseis: oti doulevoun poli aerovia kai oi boxer kai para poli athlites, einai gnosto. omws kai to skinaki pou kanoune alla k to treksimo i tha einai poli entono me poli megala kena diladi dialimatika i poli argo me polla xiliom. telos panton o kirios tayson me 120 kila (ta perisotera mues) egiomai egw oti panw apo 2,5 xiliometra den tha kanei. ligo exei simasia omws afto, simasia exei oti ta xiliometra tou bekele den tha ta kanei sigoura xwris omws na simenei oti den exei tin idia fusiki katastasi. twra oso gia tin arxaiotita stin afriki mporei na itane etsi opws ta les mellon epeidi den eixane na fane opws kai twra pistevw,giati sti norvigia kai sti germania oi vikings kai oi gotthioi itane kapws diaforetikoi, mallon pio poli ston bolt fernane. mia grioula sto iatreio den tha ti valei o giatros na kanei mpara alla oute na treksei oso dinatotera mporei epi 12 lepta. h alitheia einai kapou sti mesi alla epeidi ekana kai to test cooper kapote sto podosfairo, kaneis proponitis pote den katafere na mou eksigisei giati 12 lepta kai oxi 10 kai giati oxi kai 5 akoma. mia teleftaia erwtisi? mipws gnorizeis pws mporw na kalimprarw to garmin 910xt gia na metraei thermides lipous? kapoio spirometriko new leaf leei, pou se opoia ergonometrika kentra rwtisa, den to gnorizoune.http://www.dcrainmaker.com/2012/01/look-at-testing-with-new-leaf-fitness.html an gnorizeis tha me eksipiretiseis……!!!!!

    Like this

    • Γειά σου ξανά Τάκη, εγώ είμαι ο Χρίστος χάρηκα για τη γνωριμία και τη συζήτηση. Όχι δεν γνωρίζω αυτό που λες γιατί δεν χρησιμοποιώ gps προτιμώ να συνεχίσω να αισθάνομαι το ρυθμό που τρέχω από μόνος μου και θεωρώ ότι δεν πρέπει να καλομαθαίνουμε και να παραβασιζόμαστε στην τεχνολογία. Τα 12 λεπτά επικράτησαν λόγω του δρ Κούπερ ο οποίος δημιούργησε το κουπερ τεστ και έκανε αυτό το πρωτόκολλο

      Like this

  3. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ.ΕΙΜΑΙ ΒΕΤΕΡΑΝΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ 55 ΕΤΩΝ.ΠΑΙΖΩ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΠΝΙΖΩ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.ΑΛΛΑ ΤΡΕΧΩ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ.ΤΡΕΧΩ 3 ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ 3.200κμ ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΜΟΥ ΚΥΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ 21.36 ΕΩΣ 22.45 ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ.ΠΡΟΧΘΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΑ ΝΑ ΠΑΩ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΝΤΕΞΑ 7 ΓΥΡΟΥΣ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ(2.800) 17.55 19.36 ΣΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΡΥΘΜΟ ΤΑ 2.800..ΣΕ ΤΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΡΙΣΚΟΜΕ?ΣΤΑ ΤΕΣΤ ΚΟΠΩΣΕΩΣ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΑΛΑ.ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΠΟΣΟ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΥΨΗΛΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ 33-37 ΚΕΛΣΙΟΥ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΩ ΕΙΝΑΙ 15.00 -18.00μμ.ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ ΙΟΥΛΙΟ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΤΡΕΧΩ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΟΝΟ.ΑΡΧΙΖΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ.ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΒΡΗΚΑ.ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.ΑΝ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.

    Like this

    • Κώστα μου συγνώμη αλλά δεν προσφέρω τέτοιου είδους συμβουλευτικές υπηρεσίες.

      Like this

      • ΧΡΗΣΤΟ.ΧΑΡΗΚΑ ΕΤΣΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.ΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΡΟΦΙ ΜΙΑ ΓΝΩΜΗ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ.ΙΣΩ Η ΓΝΩΜΗ ΜΕ ΕΠΗΡΕΑΣΗ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΚΑΠΩΣ ΠΟΙΟ ΕΝΘΕΡΜΣ.ΞΕΡΕΙΣ ΧΡΗΣΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΝΑ ΒΟΗΘΕΙΣΗΣ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΕ ΣΥΜΒΟΥΛΗ.ΣΑΝ ΕΙΔΙΚΟΣ.

        Like this

  4. Η ΔΕΝ ΤΟ ΒΡΙΣΚΩ ΣΩΣΤΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΗΛΙΚΙΑ ΠΟΥ ΤΡΕΧΕΙ ΛΙΓΑΚΙ ΝΑ ΣΝΟΜΠΑΡΕΤΕ.Η ΓΝΩΜΗ ΑΡΚΟΥΣΕ.

    Like this

    • Δεν σνομπάρω κανένα Κώστα, ειδικά για θέματα ηλικίας, σωματικού βάρους, αθλητικής ικανότητας κλπ. Επαναμβάνω όμως, δεν πληρώνομαι και ούτε σκοπεύω να αρχίσω κάτι τέτοιο, και επιλέγω να λειτουργώ την σελίδα μου χωρίς να χρειάζεται να δίνω εξηγήσεις σε κανένα. Γιατί δεν δέχεσαι μια ειλικρινή απάντηση αν δεν είναι αυτή που ήθελες να ακούσεις; Και εγώ χάρηκα

      Like this

      • ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΧΡΗΣΤΟ

        Like this

  5. Πραγματικά μένω άφωνος ! Καλά ρε πεδία σας είπε κάποιος ότι το τεστ αυτό ονομάζεται Χριστός Χριστού τεστ και σχολιάζετε λες και θα αποδίχεται κάτι?
    Προτο αυτό είναι ένα τεστ Ένα ! Όχι το μοναδικό
    Δεύτερο και εγώ ειμαι αθλητής και κάνω 4 ώρες την μέρα προπόνηση, δεν τρέχω σχεδόν ποτέ και αν κανό το τεστ θα με βγάλει σε μέτρια η κακά επίπεδα.Αλλά στο συγκεκριμένο τεστ!
    Τρίτο δοκιμάστε το πριν βγείτε σε συμπεράσματα.

    Καλή χρόνια σε όλους σας!

    Like this

    • Μια χαρά θα σε βγάλει ρε Αντρέα, θυμούμαι πως έτρεχες. Όντως όμως κάποιοι κάπου νόμισαν ότι εγώ εφεύρα το τεστ και οχι ο δρ Κούπερ και ζητούν απο εμένα εξηγήσεις. Καλή χρονιά φίλε και καλά παλέματα

      Like this

Trackbacks

  1. Πρόγραμμα Τριάθλου – Τρεξίματος,10-16.9.2012 « christostriathlon
  2. Πρόγραμμα για Τρίαθλο 24.2.2014 – 2.3.2014 | christostriathlon

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 62 other followers

%d bloggers like this: